Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Zoektocht gaat beginnen....

12 aug 2015 11:11

Porschevrienden, na een aantal maanden dagelijks het forum gezeten te hebben ga ik me toch maar eens voorstellen.
Mijn naam is Giovanni, 41 jaar en wonende in het prachtige Almere.

Momenteel rij ik nog in een Audi TT(2000) maar deze wil ik begin 2016 omruilen voor een Porsche 996 voorkeur (MKII/tiptronic).
Budget na inruil is zo'n 25k.
Zelf ben ik helemaal in love met de 4S maar ben bang dat deze net buiten het budget valt.
Mocht een 4S niet haalbaar zijn wordt het een Targa of Coupé, cabrio is niets voor mij.

De Porsche wil dagelijks gebruiken(werk/sport etc), rij gemiddeld 20.000 km per jaar.

Momenteel ben ik erg gecharmeerd van de volgende "aanbiedingen" die op het net staat;
http://www.seldenrijk.nl/main.php?page= ... Car-detail
http://www.wolbert.nl/default.asp?mod=O ... id=1499610
http://www.autowereld.nl/porsche/911/co ... tails.html :thumright:

Uiteraard houd ik me aanbevolen voor adviezen, liefhebbers die een goed onderhouden Porsche verkopen.

En uiteraard zal er bij aankoop een keuring plaats vinden.

Re: Zoektocht gaat beginnen....

12 aug 2015 12:22

Welkom hier. Zoektocht is, na het rijden van de P, misschien nog wel het leukste. Aankoopkeuring is inderdaad verstandig.

Van de drie Porsches die je noemt: laat die bij Seldenrijk maar lekker staan. Staat niet echt bekend om de goede kwaliteit auto´s.

12 aug 2015 13:11

Succes met de zoektocht, en ik kan beamen dat het zoeken ook al heel leuk is.

Trouwens, je zoekcriteria en argumenten zijn nagenoeg identiek als de mijne toen ik nog niet zolang geleden begon rond te kijken. Ik houd je draadje hier dus in de gaten!

Een mooie C2 past prima in het budget met een buffer voor onverwachte kosten of preventieve aanpassingen. Ga je sowieso veel plezier van hebben en de C2 is en blijft een mooie auto!

12 aug 2015 13:14

Welkom, veel zoekplezier!

12 aug 2015 15:22

Welkom Giovanni, als je in love bent met de 4S zou ik ook daarvoor gaan.... Dan maar even verder sparen, enne.... Almere is mooi he :cheers:

12 aug 2015 15:23

Welkom en alvast veel plezier gewenst in het vinden van jouw P en op het Forum

12 aug 2015 15:40

Welkom, succes met de speurtocht! (Ook leuk)
En Alminder...tja. Als er iets leuks op 't pad komt ben ik er weer weg!

12 aug 2015 17:53

Vrienden, bedankt voor de adviezen en opmerkingen!

Inderdaad, de zoektocht is heerlijk!
Met een beetje mazzel kom ik samen met de TT uit op 28k, met een beetje mazzel zit de 4S er toch in.
Uiteraard houd ik wat geld achter de hand voor eventuele reparaties en aanpassingen.

Vraag aan de kenners; Wat is wijsheid lage km stand(-120.000 km) zonder dat de modificaties etc zijn gedaan of een hogere km stand(+150.000, uiteraard met sluitende onderhoudshistoriek) waarbij alle modificaties etc. zijn uitgevoerd.

Ben benieuwd.

En mocht er iemand een goede C2 of C4 in de aanbieding hebben kunnen we altijd praten...verschil tussen begin 2016 en eind 2015 is niet groot :D

12 aug 2015 17:57

Welkom, altijd leuk om naar een Porsche te zoeken.
Lastig is om jezelf in bedwang te houden :mrgreen:
4S valt inderdaad buiten 25K budget. Maar als je die graag wilt zou ik doorsparen.

Succes

12 aug 2015 20:57

Welkom Giovanni,

Mijn advies: spaar door en ga voor een 4s. Daar krijg je geen spijt van.

12 aug 2015 22:05

Inderdaad: doorsparen.... die 4S is een geweldenaar en ik vind 'm persoonlijk ook gewoon schitterend. En, antwoord op jouw vraag: met modificaties en volledig gedocumenteerd en een hogere km stand zou mijn keuze zijn.

13 aug 2015 7:53

Bij van Krey staat een rode 996, stoere uitvoering.

13 aug 2015 11:55

Van Krey heeft ook een zwarte handgeschakelde staan, minder stoer maar dus wel handgeschakeld....

13 aug 2015 12:12

Hoi Kappi,

Inderdaad een geile(ja, sorry geboren en getogen Amsterdammer) bak!
Ik neem aan dat je deze bedoeld.;http://www.carlovankrey.nl/foto7.htm

Toch ga ik liever voor het facelift model...althans het model met 3spaaks stuur.
Was dit een optie bij de MKI modellen?
Plaats een reactie