Altijd weer die twijfel. Ik dacht dat ik eruit was maar na een goed gesprek toch weer niet....
Het gaat om de volgende auto.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m954253221-porsche-boxster-2-7-2001-blauw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lrDe zaken die erbij staan zijn achteraf erop gegaan. Dus xenon koplampen,velgen en verlaging. Inmiddels staat de wagen weer wat hoger. Is de sportuitlaat eronderuit ivm de herrie. Maar Er zijn nog wel wat dingetjes die eraan schelen.
De rechterdeur is gespoten geweest. Niet echt helemaal mooi gebeurd.
De stuurverstelling werkt niet.
Airco werkt niet. Is al opgevuld geweest maar er is verder onderzoek nodig.(hoopte eigelijk op iets electrisch wat ik zelf kan oplossen en niet dat de pomp kapot is)
Achterlicht zit een barst in.
Vrouw zegt dat 1 hendeltje niet werkt op de bestuurdersstoel.
Kras op de voorbumper.
Uit zijn aankoopskeuring blijkt dat de waterpomp en thermostaat al iets lekken.
Tijdens de testrit ging er een rood lampje branden. Met hierin een rondje en 2 halve rondje eromheen(?) Denk iets met de remmen maar de blokken heeft hij net vervangen(misschien olieniveau?) Verder had hij hem wel uit laten lijnen omdat hij wat naar rechts trok en moet zeggen dat de testrit goed aanvoelde. De persoon zelf is zeer open en heeft mij van info voorzien waaronder zijn aankoop keuring.
Allemaal van die dingen. Verder zit er bij de auto niet echt een goed onderhoudsboekje. Wel een paar losse papieren met een oliewissel en bougies ed. (mijn collega noemt het een bij elkaar geraapt zooitje)
Staat nu 112000 op. Ik denk dat ik hem voor 12000 mag meenemen.
Voor 17500 staat bijvoorbeeld bij cabrioland een 3,2 met automaat te koop met net iets meer km. Helemaal origineel. Stel dat ik met wat onderhandelen die auto voor 16k mee krijg. Zou dat een overweging zijn om dan die auto bij cabrioland te halen ipv een particulier? (automaat is wel lekker...
) Eigelijk heb ik die 4000 extra niet direct beschikbaar.
Please help. Wat zeggen jullie? Lekker weglopen bij die particulier? Of aankoopskeuring doen(bij officiële dealer) en als er niet teveel mis is de gok wagen? Ik heb er al in gereden en de auto voelt goed. Persoon die verkoopt komt ook betrouwbaar over en eigenlijk wil hij hem niet weg doen. Sinds begin dit jaar heeft hij er 13000 km opgezet.
Groet.
Martin