Vertel hier over jezelf.
02 jan 2016 18:46
Even voorstellen, Pete is de naam, bijna 50 en na jaren "dromen" nu toch zo ver dat het ervan moet gaan komen.
Ik zit te denken aan een 996of 997 (S of 4S), liefst zwart en zwart leer, tiptronic.
Bij Wolbers staat bijv deze :
http://www.wolbert.nl/default.asp?mod=O ... id=1599709Is deze combinatie met km-stand een reele vraagprijs ?
Ik lees hier op het forum over AKK, is dat bij zo'n specialist ook nog nodig
?
Eigenlijk zit mijn budget in de buurt van de 35K.
Andere gedachte is om een 996 uit ca 2000 te kopen, zodat ik hem op de zaak met gunstige bijtelling kan zetten..
Dus wat twijfel en vragen en hou me aanbevolen voor wat tips.
02 jan 2016 19:39
Welkom!
Wat mij betreft is de 997 > 996... wat bedoel je met "eigenlijk is mn budget"?
Altijd een akk laten doen, discussie hierover in 201092 onderwerpen op dit forum al voorbij zien komen
02 jan 2016 19:58
Met mijn budget bedoel dat ik mij had voorgenomen om max 35000 uit te geven, maar daar heb je denk ik geen 997 tiptronic voor ?
En,sorry als ik een dummy ben, maar een AKK doe je dan van een auto bij de ene specialist door een andere specialist of is dat wat te simpel voorgesteld ?
02 jan 2016 20:12
welkom postvak
AKK (aankoopkeuring) laat je door een dealer/specialist doen,
maar in ieder geval niet bij de dealer/specialist/particulier waar je de auto koopt
als je de zoek functie gebruikt vind je hier genoeg over
suc6 met je zoektocht
viewtopic.php?f=10&t=43182
02 jan 2016 21:00
Welkom Postvak,
997 en 996 zit nogal wat verschil tussen. Beide erg fijne en goede auto's maar de 997 is echt een stap vooruit tov 996 (kwaliteitsbeleving interieur, onderstel, PASM etc. ). Vormgeving is smaak dus daar valt niet over te twisten
Wat budget betreft voor 35k moet je een hele fraaie 996 4s kunnen vinden en daarnaast nog budget over houden voor evt aanpassingen en upgrades.
Een 997 s of 4s gaat lastig worden, maar een 997 C2 of C4 (met gewaardeerde brede achterkant) zou moeten kunnen. Staar je ook niet blind op een S. Vermogens verschil is beperkt bij normaal gebruik en volgens kenners is de 3.6 bedrijfszekerder (zoek even het item op dit forum over het bezoek aan v Gugten).
Succes met je zoektocht. Overigens is die zoektocht een van de mooiste dingen dus vergeet niet daarvan te genieten.
02 jan 2016 21:25
Als het vermogensverschil beperkt is, en de 3.6 zekerder is, dan zou ik meer geneigd zijn om naar een 997 C2 of C4 te gaan kijken.
C4 ziet er inderdaad goed uit met brede achterkant, maar is het de meerprijs waard ?
02 jan 2016 22:17
Welkom Pete,
Neem vooral ruim de tijd voor je zoektocht.
Ga er zo veel mogelijk bekijken en rijden, dat is erg leerzaam en leuk bovendien!
Zo ga je vanzelf de verschillen zien tussen de 996 en de 997.
Persoonlijk zou ik als je budget het toelaat voor die nieuwere 997 gaan.
Met de huidige prijzen zou dat moeten lukken.
Veel succes!
03 jan 2016 11:28
Welkom postvak,
Zoals eerder door forumleden geschreven begint nu de pret.
Eerst met het oriƫnteren, proefritten, keuze maken en dan
met de porsche en elke dag
.
Succes met de aankoop van je eerste porsche.
03 jan 2016 12:29
Welkom postvak!
Er zijn al genoeg goede tips gegeven door mensen hier boven me dus weinig aan toe te voegen. Ik zou persoonlijk ook voor de 997 gaan, is toch weer een evolutie van de 996. In het topic 'koopjes van het ogenblik ' staat een 997 binnen jouw budget (post van Tilt!)
03 jan 2016 16:01
Heb nog wel een andere vraag : ik ben met hier wat aan het inlezen en lees vooral bij de 996 over ims en "resto mod" ? Is dat iets waar wenselijk is bij alle 996 of op moet laten controleren cq aanpassen ? En hoe zit dat bij 997 modellen ? Zijn daar ook specifieke aanpassingen wenselijk ?
03 jan 2016 20:17
De onderwerpen die je aanhaalt voor de 996 gelden in meer of mindere mate ook voor de 997. MY96 en MY97 motoren zijn tot modeljaar 2008 gebaseerd op hetzelfde ontwerp. Waarbij de MY97 een doorontwikkeling is van het MY96, waarbij het Porsche helaas niet is gelukt om de bekende euvels op te (willen) lossen.
Dus vanaf de 997 mk2 zijn ims/koeling/geschaafde cilinders/mayoploffers geen of statistisch gezien minder relevante hoofdbrekers.
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 05 jan 2016 11:30, in totaal 1 keer bewerkt.
03 jan 2016 22:55
Welkom Postvak,
Succes met je zoektocht en vooral veel plezier. "It's all about the chase"
05 jan 2016 20:46
Stel.... ik zie op bijv mobile.de een 996 die me aanstaat. Ik heb totaal geen ervaring met kopen van een auto in Duitsland. Mag je bijv als Nederlander een proefrit maken op de Duitse wegen ? En een aankoopkeuring lijkt me dan ook niet zo makkelijk ?
Of zie ik veel beren op de weg in plaats van mogelijkheden ?
Wie kan me hierin wat wijze tips geven
06 jan 2016 11:07
porschenot schreef:welkom postvak
AKK (aankoopkeuring) laat je door een dealer/specialist doen,
maar in ieder geval niet bij de dealer/specialist/particulier waar je de auto koopt
als je de zoek functie gebruikt vind je hier genoeg over
suc6 met je zoektocht
viewtopic.php?f=10&t=43182
Alleen de kleur is anders dan wat je zoekt maar deze is verder volgens mij alles wat je zoekt en meer... Past ruim binnen budget en is nagenoeg nieuw!!!
Ff de link aanklikken in berichtje van Porschenot...
06 jan 2016 11:16
Voor 35k is het toch even zoeken naar een goede 997, in Belgiƫ staan ze vaak toch net wat scherper geprijsd dan in Nederland.
Vergeet dan wel niet even de bpm mee te rekenen.
06 jan 2016 11:17
Mag het een US model zijn met Europese bumpers?
07 jan 2016 14:50
Helaas kan ik geen frans lezen, maar wel plaatjes kijken ha ha
Volgens mij is deze handgeschakeld, ik zoek een tip..
Maar bedankt anyway voor de link.
07 jan 2016 14:51
Mijn kennis is niet voldoende om dit goed te kunnen beoordelen, maar in principe sta ik mijn zoektocht op dit moment open voor alle opties... dus ja, waarom niet ?
Master Ken schreef:Mag het een US model zijn met Europese bumpers?
14 jan 2016 18:42
@TS: ben je al zover dat je al precies weet wat je wilt en concrete tips van goede auto's wil krijgen? Zo nee, dan hier wat overwegingen vooraf:
- haal minimaal 3k van je budget af om de auto die je gaat kopen na aanschaf tip-top te maken.
- proefrit maken om keuze tussen 996 en 997 te maken, en ook om keuze tussen 2wd en 4wd te ervaren. De een valt voor het pure en lichtvoetige karakter van een vroege 996 C2 terwijl de ander zweert bij de altijd veilige 4wd.
- over smaak valt niet te twisten. dikbil met 4wd of smalle kont? 996 koplampen acceptabel of liever retro lampen van de 997?
- goed inlezen over IMS en andere motorproblemen, maar je niet bang laten maken.
- altijd, altijd AKK doen. Die EUR 200 die dat kost haal je er bij de eerste de beste half-kapotte dynamo/startmotor/bougiekabel, gordelspanner, airco, schokdemper, kachelmotor, wiellager, etc (vul maar in) uit. Nog afgezien van groot onheil als slecht gerepareerde schade, geklooi met km-standen, brakke motor/bak, ingelaste chassisnummers.
- Koopjes bestaan niet.
- Mocht je toch een koopje spotten, ga er dan vanuit dat het geen koopje is.
Verder zoekfunctie gebruiken, lijstje van Pascal erbij, en je niet gek laten maken door de eerste de beste auto die je tegenkomt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.