14 jan 2016 19:51
14 jan 2016 19:59
14 jan 2016 20:05
912 schreef::popcorn:
14 jan 2016 20:52
15 jan 2016 0:14
15 jan 2016 9:52
A-Line schreef:Welkom Paul,
Veel plezier op het Forum en met je zoektocht naar een geschikte P.
Let wel het is verslavend en als je er 1maal aan begonnen bent kom je er niet meer vanaf.
mbembe schreef:Hallo, vergeet de vrouwen geen Welkom te heten hier Paul!
Noord-Brabant? Goed om te weten dan kom af en toe wel even een bakkie doen terwijl jij aan het sleutelen bent
16 jan 2016 0:19
16 jan 2016 0:51
PaulJV schreef:In het ideale scenario is er hier in de omgeving Noord-Brabant iemand die mij het vak sleutelen wil leren of samen met mij een oude Porsche zou willen opknappen! Ik ben goed gezelschap dus dat zit wel goed
Gr
16 jan 2016 9:16
16 jan 2016 13:35
Toeterboy schreef:Welkom! Heb je al sleutel ervaring? Of vegin je gewoon "out of the blue" aan een sleutel P?
Remmel schreef:Gewoon beginnen met een 924 van een paar 1000 euro en genieten!
Master Ken schreef:PaulJV schreef:In het ideale scenario is er hier in de omgeving Noord-Brabant iemand die mij het vak sleutelen wil leren of samen met mij een oude Porsche zou willen opknappen! Ik ben goed gezelschap dus dat zit wel goed
Gr
Er zijn diverse brabanders die goed kunnen sleutelen, oa
Frank Schmidt
Paul Geeris
Paul Aarts
Lothar van Tilburg
Succes
18 jan 2016 15:05
18 jan 2016 15:51
18 jan 2016 18:56
Neppert schreef:Welkom PaulJV,
Ben je wel een beetje technisch?
Dan heb je voor de meeste klussen aan een auto echt geen hulp nodig hoor.
Gewoon zelf beginnen en als je ergens vastloopt zijn er vast wel mensen die je willen helpen,
hetzij doormiddel van advies dan wel een "echte helpende hand".
Je kan ook heeeeel veel DIY's vinden op het internet hoor....
Sccs iig
18 jan 2016 20:53
18 jan 2016 21:31
maar goed.... Wie ben ik
19 jan 2016 15:22
Master Ken schreef:90.000 denk ik niet, dit soort tellers staan over 10.000 kilometer weer op 0.
Overigens wel een leuk project om mee te beginnen. Wat is de vraagprijs?
Zou er zelf max 2000 euro voor betalen (maar goed.... Wie ben ik)
19 jan 2016 18:50
20 jan 2016 9:07
PaulJV schreef:wat zou je er zelf ongeveer voor geven of wat zou een respectabel bedrag zijn.
20 jan 2016 18:53
Neppert schreef:De 2k die Master Ken aangaf vind ik zelf nog wat hoog als ik kijk naar wat er op MP wordt aangeboden....maar goed...wie ben ik![]()
![]()
Wat een respectabel bedrag zou zijn weet ik niet.....wat dat betreft ben ik niet echt heel erg thuis in Porsches.
Kijk wat mogelijk is binnen je budget voor aanschaf en wat mogelijk is binnen je budget voor het opbouwen!
Vooral de restauratie kan snel in de papieren lopen.
Ik ben ook met een soortgelijk project begonnen en mijn budget voor het restaureren (als je het zo mag noemen) is "carte blanche ".
Maarja....ik heb ook geen deadline voor mezelf gesteld en ik vind het ook leuk om onderdelen zo goedkoop mogelijk te vinden.
Alleen voor sommige dingen moet je gewoon je portemonnee trekken.
Net als jij heb ik zoiets nog nooit gedaan en ben maar gewoon begonnen en voor mij is de reis belangrijker dan de bestemming.
Burdy1999 schreef:Leuk project! Als ik 18 ben wil ik er ook zo een!! (of 944) Maar gewoon een goed boek zoeken waar alles in staat over reparaties voor de 924.
http://www.bol.com/nl/p/porsche-924-and-turbo-1976-85-owner-s-workshop-manual/1001004001063863/
20 jan 2016 19:31
20 jan 2016 19:47
Thijsch schreef:Aantal jaren geleden toen ik 22 was mijn eerste gekocht, en is nog steeds in bezit. Let wel, aanschafprijs is slechts het begin. In mijn ervaring is het, hoe langer in bezit hoe meer je zult willen aanpakken. Ik had weinig sleutelervaring maar dat is door de jaren wel gekomen, waardoor het langzaam maar zeker echt jouw auto wordt.
De wagen in kwestie, vertel eens wat meer of een link?
Lang stilstaan is niet erg bevorderlijk voor de k-jetronic. Loopt de wagen wel? Warm, koud, stationair? Bouwjaar? Types na 1980 zijn volledig gegalvaniseerd en hebben aantal verbeteringen in het brandstofsysteem. Alle 924's hebben warm wat meer moeite met starten, vroege des te meer. Voor 1980 heeft 'ie ook nog contactpuntjes, is wat minder betrouwbaar. Staat van het interieur? Riem en filters? KM-stand zegt bij deze wagens vrij weinig ivm 5-cijferige teller. Kan ook zomaar al een aantal jaar stil staan. Hoe klinkt de aandrijflijn? Een licht zingend geluid kan geen kwaad (komt uit de transaxle), als je het te duidelijk hoort probeer te achterhalen waar het vandaan komt. Als je de koppeling indrukt geen gekke geluiden? Schurend geluid ga je richting druklager/toplager cq complete koppeling vervangen. Dan ga je als je het laat doen richting de 4 cijfers. Controleer ook de elektra en meters, massa-problemen en bijbehorende storingen zijn niet ongewoon bij ruwere 924's.
In de regel is het op de lange termijn interessanter om wat meer uit te geven voor een net exemplaar dan een goedkope waar je veel aan moet verspijkeren. Hoewel, je leert er veel van en dat mag ook best wat kosten. Veel specifieke 924 kennis is te vinden op 924 forum, dat helpt je goed op weg.
20 jan 2016 20:46
20 jan 2016 23:07
21 jan 2016 12:13
Toeterboy schreef:Je begint dus echt "zomaar" ergens aan. Dapper! Eigenlijk wel leuk ook. Wellicht ben ik een pessimist, (en nogmaals, ik heb het minste verstand van auto's van alle mensen op dit forum) maar als ik lees "de huidige eigenaar zegt dattie rijd", zou ik dat toch altijd even willen checken. Ik zou het in ieder geval even testen met rondje op zijn eigen erf. (Hoeft voor de schorsing geen probleem te zijn) en desnoods rijd je de wagen even uit en weer terug in de garage. Kan je gelijk voelen of de bak überhaupt nog werkt.
Wat ik verder nog kan bedenken, hoe komt het in hemelsnaam dat de auto in deze staat is komen te verkeren als er 1,5 jaar geleden nog mee gereden is.(?!?!)
de 87.000 kan imho net zo makkelijk 187.000, houd dat in het achterhoofd.
... en wat doen die stickers met nummer 10, 12, 15, 14 op de voorruit? hebben ze de auto als ehm "gelegenheids-rallyauto" ofzo gebruikt?
Als je toch wilt sleutelen zou ik ook nog eens even verder kijken naar andere auto's, dat verhaal en hoe die eruit zien.
Tot zover deze lezing.![]()
Groet,
Toeter
21 jan 2016 12:21