Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw komer

09 feb 2016 12:50

Goedendag ieder,

Ik zal mijzelf even voorstellen.
Ik ben Joris en 36 jaren jong, woonachtig in de hoofdstad van noord-hollend.
Nog een audi liefhebber vandaar dat ik een audi ttrs rijd uit 2009 met handbak.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie op te doen betreft een porsche cayman 3.4s mod 987 uit 2010 en voor mij is een handbak een pre
Ik hoop op dit forum zoveel mogelijk het porsche gevoel te gaan krijgen door jullie als rijders met ervaring met het merk.
Vriendelijke groet,

Joris

Re: Nieuw komer

09 feb 2016 14:40

Welkom Joris! goede keuze hoor :thumleft:

09 feb 2016 14:55

Dank je wel!!
Nog punten waar ik op moet letten?

09 feb 2016 15:00

nee zie ander topic. Cayman is behoorlijk hufterproof en je hoort ook niet vaak iets over bepaalde problemen oid. Gewoon auto die je bevalt laten keuren (AKK) en op basis daarvan m kopen of niet.

09 feb 2016 15:05

Ok dank je wel voor de info.
Auto staat in Duitsland en is Porsche dealer onderhouden evengoed maar een check laten plaatsvinden?
En waar kan ik het topic vinden?

09 feb 2016 16:59

met ander topic bedoelde ik jouw reactie in topic van minics geloof ik, daar had ik weer op jouw post gereageerd

09 feb 2016 20:12

Goede keuze zo'n 3.4 S Cayman :thumleft:
(Ehhh, ben wel een beetje bevooroordeeld....).

Maak een lijstje met de opties die je graag wil hebben
Bepaal welke kleur je graag wil hebben (of juist welke absoluut niet).
En start je zoektocht zou ik zeggen.
Ben gerust kritisch, want je zal er lang in gaan rijden - is een supermaschien.

Altijd een AKK doen alhoewel de Cayman zoals al gezegd behoorlijk hufterproof is.
In NL is de keuze beperkt, in DL weer ruimer.
Duitsers gaan over het algemeen goed met hun auto's om en voorzien ze af fabriek van veel opties.

Succes !
(Het wordt steeds mooier met al die Caymans op de Nederlandse wegen).

09 feb 2016 22:31

Welkom veel plezier gewenst met het vinden van een mooie cayman

10 feb 2016 9:22

Dank jullie wel mannen voor alle reacties en tips, ik zal ze opslaan.
En laat jullie uiteraard weten welke het geworden is

11 feb 2016 19:55

Welkom!
Enige lichte aanvulling op de briljante bijdrages van mijn voorgangers :mrgreen: is dat ik je adviseer specifiek te letten op en na te vragen bij de AKK, naar uitgevoerde 'terugroepacties'. Die waren er uiteraard niet :roll: maar toch: de brandstofpomp moet vervangen zijn, dat is van fabriekswege vereist en dient als modificatie op het bij een dealer verkrijgbare volledige specificatie-overzicht van de auto opgenomen te zijn. Zo niet dan staat je een klus van 5 uur werkplaats te wachten; de hele motor moet er uit en na terugbouw moet je wagen uitgelijnd worden. Een klus die dus bij een normaal onderhouden 3.4 uitgevoerd is. Als dat anders is zou ik meteen een :?: plaatsen........
:salut:

Verder zou ik maar meteen een update van de navi erbij onderhandelen als ik jou was (en er PCM in zit). Is ook zo'n dingetje; duurt 3 uur (als het in een keer goed gaat) en is, ook zonder dat je de werkplaatsuren betaald (ze doen tenslotte niks, het apparaat hangt aan een stekker) belachelijk duur. :shock:

11 feb 2016 20:28

Weliswaar uit 2006 ipv 2010 zoals je aangaf, maar bij Haaglanden lijkt wel een mooie te staan, hoewel het interieur je uiteraard wel moet aanspreken.
http://www.haaglandenmotorsport.nl/gebr ... rsche.html

11 feb 2016 22:44

Veel succes en plezier met het zoeken :D
"It's all about the chase" :wink:

11 feb 2016 22:51

Welkom en succes met je zoektocht naar de passende Cayman

11 feb 2016 23:36

Ben ook benieuwd naar welke Cayman S (goede keus trouwens) het gaat worden. Succes met jouw zoektocht.
Aanrader: sportuitlaat , die geeft (mij) toch wel extra fun.

11 feb 2016 23:40

Een Cayman kan idd wel wat extra geluid gebruiken, maar mocht je een goeie tegenkomen zonder kan je achteraf daar ook wel wat aan doen. Let vooral ook goed op de opties die je belangrijk vind en die lastiger achteraf te fixen zijn. Succes!

12 feb 2016 2:07

Het is het geluid wat mij bekoort :D
Motor: V2-V4-Boxer6 motorfiets geluid versus 3-4 in line ??
Auto: Boxer 4-6 versus in-line of V 4-6-8 ???

Ik weet het voor mijzelf wel :P

31 aug 2016 11:08

Het is dus een boxer s carbid geworden uit 2010!
Handbak en bij de dealer twente vandaan.
37000 op de teller dus hier kan ik wel even mee vooruit.

31 aug 2016 11:13

Gefeliciteerd!! :cheers:
Wanneer krijg je hem binnen?

31 aug 2016 11:17

3 weken geleden heb ik hem opgehaald,
Eerst even laten voorzien van 6 lagen glascoating van het merk ceramik pro......damn die glans en flakes springen er dan zo hard uit!
Nu nog opzoek naar software op maat voor de boxer en dan met name voor octaan 100.
Iemand tips ?
Plaats een reactie