Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Zuid stelt zich voor

26 mei 2016 22:17

Even voorstellen..
Aangezien ik al geruime tijd het Porsche forum bezoek wordt het dus tijd om de nieuw verworven 981 en mij voor te stellen. Na lang zoeken, o.a. op Mobile.de, hebben we eind vorig jaar onze Porsche 981 gevonden. Niet in Duitsland maar gewoon bij de Porsche dealer in het zuiden van het land. Het is een achaat grijze 2.7 geworden met o.a. PDK, Sport Chrono, PASM en SAGA. Kilometer stand bij aanschaf was iets meer dan 4.000. Nu alweer 10.000. Ja het gaat hard. Voorafgaand aan de koop heb ik lang getwijfeld over twee zaken. Moest het toch een handbak worden en is de “S” vanwege het hogere koppel en extra pk’s, toch niet de betere keuze? Na ongeveer 5000 km rijden kan ik zeggen over de PDK zeggen dat deze prima bevalt. Je kunt er uitermate sportief mee rijden, maar ook in de auto stand heel relaxed. De sportuitlaat was overigens een optie die ik niet op mijn verlanglijstje had staan. Maar daar denk k nu inmiddels anders over. De sportruitlaat is nu voor mij een absolute must-have. Je zou zomaar een eindje omrijden vanwege een tunneltje. Dan nog de twijfel over de “S”. Zelf heb ik nooit in de 981 “S” gereden maar afgelopen maandag heb ik op uitnodiging van de Porsche-Zuid dealer een aantal uren in de nieuwe 718 “S” gereden. Het regende pijpenstelen dus erg veel kan ik niet over het potentieel van deze auto zeggen. Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat je aan pk’s, in dit geval 350 pk, erg snel went. Na de proefrit ben ik in ieder geval tot de conclusie gekomen dat voor mij de 265 PK van de 981 genoeg zijn. Meer is natuurlijk altijd leuker maar waar houdt het op? Wat de 718 betreft vond ik dat hij nog een fractie scherper stuurde en m.b.t. het onderstel kon ik weinig verschil bespeuren met de 981 . Datzelfde geldt ook voor het uiterlijk. Anders, maar niet wezenlijk anders. Dan nog iets over het geluid. Ja dat is even wennen, niet verkeerd overigens maar mijn vrouw had het goed gezien. Ik hoef in de 981 maar een paar meter de rijden of er verschijnt al een brede grijns op mijn gezicht en die blijft daar totdat ik de sleutel weer omdraai . In de 718 heeft ze deze niet bespeurd. Maakt dat de 718 dan een verkeerde auto? Nee in het geheel niet maar voor mij is de beleving wel totaal anders. Ik ben in korte tijd verslaafd geraakt aan de B6.
Ik had overigens nog foto’s willen uploaden, maar hoe zeer ik ze ook verklein, er blijft een melding komen dat ze te groot en/of corrupt zijn.

Re: Zuid stelt zich voor

26 mei 2016 22:26

Welkom alhier! 8)

26 mei 2016 22:46

Welkom hier en ik hoop dat het lukt met de foto's. :thumleft:

26 mei 2016 23:19

Welkom! En met fotoverkleinen.nl zal het je vast lukken :thumleft:

27 mei 2016 2:19

welkom, ben benieuwd naar de fotos

27 mei 2016 9:55

Welkom!
Lekker weinig km stonden erop zeg. Hoe jong is de wagen?
Je woont in het zuiden zo te lezen?

27 mei 2016 11:56

Ja wij wonen in zuid-Limburg. De Eifel en Ardennen vlak in de buurt. De auto is overigens van begin 2014.

27 mei 2016 16:01

Welkom, veel :drive: plezier met je Boxster en natuurlijk aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebber :thumleft: :salut:

27 mei 2016 17:40

Welkom en veel plezier gewenst op het forum

27 mei 2016 18:38

Hierbij nog de beloofde fotos'. Nog dank voor de tip!!
Laatst bijgewerkt door Gebe op 27 mei 2016 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.

27 mei 2016 18:39

68557
68558

27 mei 2016 18:47

Kijk, foto's plaatsen kan je ook al, waarvoor respect! :thumleft:
En mooi bakkie hoor. 8)

27 mei 2016 19:08

Ziet er goed uit, ben je nog niet tegengekomen hier in het zonnige zuiden.....

27 mei 2016 20:28

Welkom, erg mooie bak! Geniet van je flat six, kan een 4-cilinder niet aan tippen :wink:

27 mei 2016 22:21

Welkom mede-zuiderling!
Het wordt steeds mooier op de Limburgse wegen. :thumleft:
Plaats een reactie