Vertel hier over jezelf.
25 jul 2016 12:37
Goedemorgen,
Ik ben sinds dit weekend de eigenaar van een Grand Prix Witte '77er 911 2.7. Ik heb even geteld en dit is mijn 9e Porsche in 24 jaar tijd. Begonnen met een 911SWB. Vervolgens zijn de volgende auto's de revue gepasseerd: 964,SC,356,964,964,968,944
De auto staat nog niet op kenteken. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijke mijnheer aan de lijn die me vertelde dat de RDW in Amsterdam 9 weken wachttijd heeft. Zou dat ook gelden voor andere RDW stations?
Zodra de auto op kenteken staat zal ik foto's posten.
Groeten, Porscheplatz
25 jul 2016 12:50
Voor auto ouder dan 29 jaar is afspraak maken verplicht zie ik. Je kan altijd eens een ander keuringsstation proberen, waarom niet. Baat het niet, schaadt het niet.
25 jul 2016 12:56
Johann schreef:Vanmorgen weer gebeld met de RDW maar ook Velp was geen optie. Je merk gewoon dat er iets niet lekker loopt bij de RDW. Ze hebben duidelijk last van ICT oplossingen die zwaar onder de maat is. Het meest basale informatie kunnen ze me gewoon niet geven. Maar toen dacht ik, er zijn best veel bedrijven die auto's importeren en ze zullen failliet gaan als ze zes weken moeten wachten op een keuring van de RDW. Dus even gegoogeld en gebeld met
easy Import want met zo'n naam moet het gewoon lukten
Ik heb even mijn verhaal aan Dennis verteld en toen zei hij "Geef me 30 minuten". Een half uur later ging de telefoon, hij denk dat hij mij kunt helpen dus ik stuur de chassisnummer en wat extra details op en ja hoor, 5 juli in nieuwegein mag ik mijn 924 importeren

Het mooiste van alles, is dat hij het gratis en voor niets voor me heb geregeld!
Dus, LMC 2016 met de 924 hoort weer tot de mogelijkheden

26 jul 2016 11:40
Er blijkt inderdaad 'handel' te zijn in afspraken. Auto bedrijven schuiven onderling wel eens. Zo ben ik aan mijn plekje gekomen voor 8 Augustus. Dat scheelt dus 7 weken !!
Binnenkort dus foto's
26 jul 2016 13:06
Ongelooflijk die wachttijden! Hebben ze daar iedereen tegelijk op vakantie gestuurd ?
26 jul 2016 16:24
En ze hebben binnen de RDW de regels 'aangescherpt', waardoor je vanaf 1 januari 2017 geen replica meer kunt bouwen op een ingekort chassis. Mensen die op dit moment bezig zijn met het bouwen van een 356 op basis van een keverchassis hebben van de RDW het bericht ontvangen dat ze de auto nog conform de 'oude richtlijnen' tot 1-1-'17 kunnen aanbieden.
14 nov 2016 22:58
Zoals beloofd zou ik me weer melden als de auto op kenteken stond. Dat kenteken heeft hij en ik heb er ondertussen de eerste kilometers mee gereden. Ook meteen lid geworden van de Klassieke 911 & 912 club.
Het betreft een 911S uit 1977 (US). Grandprixweiß. De foto toont hem op de brug bij Pon in Leusden. De vorige eigenaar heeft de auto meer dan 35 jaar in bezit gehad.
De motor is gereviseerd en heeft hydraulische kettingspanners. De thermal reactors zijn verwijderd.
Vin 911 720 xxxx
Motor 6270xxxx ist original
400=Fuchs 6x15
565=Lederlenkrad (gaat naar Weinkath voor een 3 cm extensie)
650=Schiebedach
651=elektr.Fensterheber
389=Blaupunkt Bamberg (In revisie. Prijs destijds 1390,- DM)
402=Koni (die zitten er niet meer onder. 26 november is er een Klassieke 911 club-dag bij KONI en dan ga ik kijken of ze er weer op kan krijgen)
473=Frontspoiler
496=Chromteile schwarz
566=Nebelscheinwerfer
590=Mittelkonsole
Verglasung getönt
Ik ben inmiddels ook een paar rekeningen verder
Onder andere:
Nieuw Achterstabilisator
Nieuw Accu
Nieuw Binnenspiegel
Nieuw Zekeringkast
Nieuw Lichtschakelaar en bedrading
Nieuw Veiligheidsgordels
Nieuw Mistlampglazen
Nieuw Antenne
Nieuw Sigarettenaansteker
Nieuw Brandstofpomp en filter
Nieuw 20W50 Classic Olie en Filter
Nieuw Oliedrukzender
Nieuw Olietemperatuurzender
Nieuw Versnellingsbakolie
Nieuw Verse bussen en rubbers in het schakelmechanisme
Nieuw Dansk demper 2 naar 1.
15 nov 2016 1:08
Prachtige 911

Geniet ervan
15 nov 2016 13:45
Dank je wel
15 nov 2016 18:10
Hij ziet er super uit op de foto's. Mooi wit en de perfecte fuchs velgen. Top
Misschien nog wel die grote amerikaanse bumperblokken achterop vervangen door de wat subtielere europese variant. Je blijft bezig.
15 nov 2016 18:11
Deze staat tenminste niet zo hoog op zijn poten zoals menig ander Amerikaans ingevoerde auto...
Ziet er goed uit..!!
15 nov 2016 22:58
De blokken wil ik inderdaad wel vervangen. Ik heb echter begrepen dat er dan gaten overblijven in de bumper die dichtgelast moeten worden? Met andere woorden dit klusje kost ongeveer 1000,- aan spuit-, laswerk, arbeidsloon en onderdelen. Correct?
15 nov 2016 23:03
@Porscheplatz. Klopt dichtlassen is inderdaad het mooiste. Op mijn zwarte 930 heb ik er zwarte rubberdopjes in laten zetten. Zie je inderdaad wel als je goed kijkt maar bij zwart valt dat niet echt op tenzij je nauwkeurig kijkt. Dus het dichtlassen etc. zou je ook later nog een keer kunnen laten doen.
16 nov 2016 10:44
Of je koopt een EU achterbumper....
16 nov 2016 11:02
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal de opties eens naast elkaar afwegen.
16 nov 2016 15:49
Cloaca schreef:Of je koopt een EU achterbumper....
Of witte dopjes
16 nov 2016 17:04
Of je zegt dat het gaten zijn voor gewichtsbesparing.....
Prachtige wagen iig!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.