Ff voorstellen, goed idee. Naam: Rob. Heb net mijn 993 ingevoerd uit Japan en op naam gesteld. Was wel een avontuur.
Auto werd geadverteerd als schadevrij, 88k km's, van 1994. Beetje groot avontuur, maar ja, Japanners zijn een beetje de Duitsers van het Verre Oosten, zeker als het om auto's gaat, en de informatie van dealers is meestal betrouwbaar, meestal..
Toch wel spannend als je naar de car terminal in Rotterdam rijdt om m op te halen. Gelijk eerste check doen, auto ziet er goed uit. Originele naden voor en achter, net interieur, loopt goed, sluit netjes, kortom, valt niet tegen. Alleen die Porsche tas met lampenset en ehbo set was eruit ( gejat).
Dan naar de RDW, blijken ze ook een APK te doen, en een strenge ! Enfin, weet je gelijk waar je aan toe bent. Alles goed, geen spelingen op lagers, stuurhuis etc. Alleen nieuwe voorbanden nodig, en... andere koplampen. Ze rijden links in Japan. Tja, 2e hands moeilijk te krijgen, dus toch maar nieuwe erin. Staat wel goed. Nu de eerste km's gereden, wat een geluid en wat een mooie duw in je rug.
Ik vind alleen dat ie stationair niet rustig loopt, je voelt de motor ff bewegen bij de start, maar ik heb er geen verstand van, dus ff naar bevriende Porsche monteur. Die heeft gecheckt of beide verdelers mee doen, of t riempje niet gebroken is. Blijkt gelukkig in orde. Misschien beetje rijk mengsel. Kennen jullie dat ? Ondanks dat regelmatig onderhoud is gepleegd (volgens Japanse papieren) denk ik toch dat t verstandig is een grote beurt te laten doen. Meningen worden op prijs gesteld, dank je wel !
Groet Rob.
Laatst bijgewerkt door
RobertV op 30 jun 2016 23:17, in totaal 1 keer bewerkt.