Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Cayenne Turbo 955

13 okt 2016 12:12

Hoi iedereen,

Net een profiel aangemaakt, maar ik snuffel al een tijdje door dit Forum. Heerlijk om alle verhalen te lezen al zit ik het meest in het probleemgebied. :D

Deze maand de trotse eigenaar geworden van een Porsche Cayenne Turbo uit 2004. Momenteel staat hij in de garage met een lekkende koelwaterbuis, waarover ik al had gelezen in dit forum. Heel toevallig dat dit probleem zich dus ook voordeed tijdens mijn eerste rit in mijn nieuwe bak. 20 Minuten na aankoop ging het lampje check coolant level branden. :cry: Sinds dien staat de auto op de brug, wachten op de upgrade set en een dikke rekening, maar dat mag de pret niet drukken. Hopelijk is hij morgen of overmorgen klaar. Anders maar volgende week. :cheers: :cheers: Dan kan ik beginnen aan het volgende euvel: een PCM zonder geluid. Hopelijk kan mijn nieuwe familie van dit Forum mij bijstaan!!

Mijn naam is Alex. Woonachtig onder de rook van Schiphol en procesopperator van beroep. Ben liefdevol getrouwd en heb een zoontje van twee. Hoop veel info hier te halen en hopelijk ook veel te brengen

Veel veilige kilometers iedereen! :drive: :thumleft:

Re: Cayenne Turbo 955

13 okt 2016 12:35

Welkom,

KJN, hoe ziet er die ook alweer uit? :D Succes met het klussen!

15 okt 2016 0:45

Welkom! en veel plezier met de KJN.

Ik hoop echt dat het PCM probleem makkelijk te verhelpen is.... Ik ken een verhaal van een KJN die al meer dan 30x bij de dealer is geweest en die kan het dus niet oplossen...

15 okt 2016 2:12

Welkom Alex, veel plezier met je nieuwe aanwinst :drive:

15 okt 2016 7:26

Toeterboy schreef:KJN, hoe ziet er die ook alweer uit?
Wel een hele subtiele manier om aan te geven dat foto's op prijs worden gesteld... :thumleft:

Alex, welkom!

15 okt 2016 13:03

@ Freeze-o : Ik hoop toch niet dat ik die porsche nu heb gekocht. :( :D

@ Anne en Toeterboy : Haha ja dat dacht ik al, maar ik heb nog geen foto van de Kjn waarop hij helemaal in elkaar zit. Heb echter wel het onderstaande plaatje geschoten. Na wat zoekwerk ook kunnen uploaden. Bij deze dan :mrgreen: zo ziet een Kjn eruit.

Afbeelding

15 okt 2016 13:33

Vet! :mrgreen:

16 okt 2016 17:24

...hij staat wel hoog op z'n poten :wink:

16 okt 2016 18:13

Is ook een SUV.

16 okt 2016 18:41

Wat een pech, 20' na de aankoop ...

Kan je de verkopende partij niet aansprakelijk stellen voor verborgen gebreken of was je Cayenne "het koopje van de week met garantie tot aan het hek"?

Je vat het positief op :res: hopelijk veel probleemloze en fijne KMS :drive: na de herstelling !

16 okt 2016 19:02

Motor en aandrijflijn er uit voor een lekkende koelwaterbuis, of is er meer aan de hand? Veel succes en plezier met deze wagen.

16 okt 2016 22:28

Welkom en hopen dat het probleem gauw is opgelost en dan lekker :drive:

17 okt 2016 16:40

Om de achterste bouten te bereiken moest de versnellingsbak eraf. Ze vonden het beter om eerst de aandrijflijn weer aan de motor te bevestigen en dan het geheel weer in de auto te plaatsen. Bij de aluminium (nieuwe) koelwaterbuis wordt hier rekening mee gehouden. Die heeft porsche uit twee delen gemaakt.

Always look on the bright side of life! Weet nu wel dat de rest gewoon betrouwbaar is. :-)

17 okt 2016 17:09

Alex955 schreef:Always look on the bright side of life! Weet nu wel dat de rest gewoon betrouwbaar is. :-)

volgens mij kun je beter schrijven:
Hoop nu wel dat de rest gewoon betrouwbaar is....

17 okt 2016 17:15

outletvalve schreef:
Alex955 schreef:Always look on the bright side of life! Weet nu wel dat de rest gewoon betrouwbaar is. :-)

volgens mij kun je beter schrijven:
Hoop nu wel dat de rest gewoon betrouwbaar is....

Elk onderdeeltje dat normaal niet te zien of te bereiken is ligt nu open en bloot. Hopen slaan we na deze operatie dus maar over.

17 okt 2016 18:54

Freeze-o schreef:Ik hoop echt dat het PCM probleem makkelijk te verhelpen is.... Ik ken een verhaal van een KJN die al meer dan 30x bij de dealer is geweest en die kan het dus niet oplossen...

Die heeft Alex955 nu gekocht :lol:

Welkom! Komt vast goed, voor alles is een oplossing. Verkopen is ook een optie maar ha er vanuit dat het gewoon te verhelpen is :wink: succes en keep us posted :thumleft:

17 okt 2016 20:24

Gefeliciteerd met jou Kjn. Ik heb zelf niet veel vertrouwen in de dealerbedrijven als het wat moeilijker wordt. Op MP zijn soms betere knutselaars te vinden die het wel op kunnen lossen.
Maar, veel plezier met jou aankoop!

17 okt 2016 20:35

Ey, kunnen we ook een beetje positief doen over deze nieuwe aanwinst op het forum? :thumleft:

Het is een Cayenne, nou en? Kan er altijd bij imo.

26 okt 2016 13:53

Zo even offline geweest, want vanaf zaterdag rijdt de auto. :ba: :ba: Alle problemen opgelost, behalve 1. Er zitten 11 gaten in de bezinetank en ik heb maar 10 vingers. :mrgreen: :mrgreen: Bedankt voor alle reacties en tot snel!

26 okt 2016 13:58

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumleft:

Fijn dat alles verholpen is!
Goede km's gewenst!

26 okt 2016 14:07

Alex955 schreef:Zo even offline geweest, want vanaf zaterdag rijdt de auto. :ba: :ba: Alle problemen opgelost, behalve 1. Er zitten 11 gaten in de bezinetank en ik heb maar 10 vingers. :mrgreen: :mrgreen: Bedankt voor alle reacties en tot snel!

Ik begrijp dat je reciter dikke teen ook niet in het gat past. Te zwaar.... Veel plezierige km !
Plaats een reactie