Eindelijk is het er toch van gekomen om mij aan te melden ... Mijn broer is al 11 jaar actief op het forum en ondertussen ken ik al enkele onder jullie dus maak ik er eens werk van op deze koude herfstdag.
Ik ben Kristof, 41 jaar oud en kom uit België. Al 13 jaar ben ik de gelukkige bezitter van een 993 C4 uit 1995.
Vanaf het moment de 993 uitkwam was het liefde op het eerste zicht. Ik ben altijd een autoliefhebber geweest maar nooit zo gek van een auto geweest als de 993. In 2003 besloot ik de droom na te jagen. Zo ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij Porsche Verellen te Geel. Daar hadden ze een iris blauwe 993 C4 staan met 117000 km. De wagen was niet in super staat maar mechanisch top en een volledige historiek in de betreffende garage. De verkoper (Johan Houben) had de wagen destijds aangekocht als bedrijfswagen. Vervolgens kwamen er nog 2 andere eigenaars. Het was een mooie tijd in 2003 om de wagen aan te kopen. De garage was toen klein en het contact met de klant was super (uitnodigingen werden schriftelijk door de verkoper of zijn echtgenote geschreven). Ondertussen is de garage, net zoals het merk Porsche, veel groter geworden en verhuist naar Paal. Niet zo erg want ik heb toch even mogen genieten van deze unieke tijd.
De wagen zelf is gewoon super. Ondertussen staan er 162000 km op de teller. Ik rijd er enkel in mijn vrije tijd mee voornamelijk in onze Ardennen en de Eifel waar de wagen tot zijn recht komt.
In 2008 heb ik de auto een eerste update gegeven:
- De voorkant en zijkanten werden opnieuw geverfd omwille van steenslag.
- Lichten vooraan werden ook vervangen ook omwille van steenslag.
- De zwarte rooster achteraan over de motor was ook afgegaan van de zon en is vervangen geweest.
Dit jaar in de zomer ben ik naar Rebel Engineering geweest om de 993 te laten rijden zoals hij hoort te rijden:
- Bilstein B6 schokdempers.
- H&R veren.
- H&R stabilisatorstangen vooraan en achteraan.
- Draagarmbussen set RS vooraan en achteraan.
- Motorsteunset RS.
De auto rijdt nu ongelofelijk goed zonder oncomfortabeler te zijn als voordien. Zeer knap werk geleverd door Erwin. Het is maar echt de laatste paar jaren dat ik meer ga rijden in de Ardennen en de Eifel. Mijn broer heeft een 968 CS en door op dergelijke wegen met zowel de 993 als met de 968 te rijden, besloot ik op zoek te gaan hoe de 993 (veel) beter te laten rijden. Standaard is de 993 op comfort gericht maar op bochtige wegen kwam hij heel snel tegen zijn limieten aan.
Daarnaast heb ik voor elke dag een Toyota GT86 sinds vorig jaar november. Mijn ouders hebben altijd een Toyota gehad, dus de Celica's en MR's zijn met de paplepel ingegeven geweest. Het is de ideale wagen voor elke dag als je niet steeds 4 plaatsen nodig hebt. Het is nog een wagen zoals ze deze maakten in de jaren '80 en '90. Genoeg comfort maar alles is nog gericht op rijden en al het overbodige is weggelaten geweest.
Ik prijs mezelf zeer gelukkig met beide auto's net zoals iedereen trouwens op het forum.