Vandaag mijn eerste proefritten gemaakt met een aantal Boxsters, zowel met handbak als tiptronic. Wat een heerlijk rijdende autootjes zijn dit zeg! Ze doen me qua weggedrag een beetje denken aan Mazda's MX5 die ik heb gehad (en dat bedoel ik als een compliment). Alleen dan met een heerlijke raspende, rauwe motor achter je. Mijn enige Porsche ervaring tot nu toe was een 911 3.2 Carrera van een maat van me. De Boxster motor is wat meer gedempt, maar je kan zeker diezelfde sound erin herkennen. Dat verraste mij positief.
De eerste was een 2.7 met tiptronic. Ik ben niet vies van automaten, ik rijd er dagelijks mee in woon/werk verkeer. In D is een tiptronic een gewone automaat, dat is dus prima. Ik was wel benieuwd hoe de manuele stand zou bevallen. Dat viel niet tegen, de reacties op het schakelen zijn redelijk vlot, maar de knoppen op het stuur zijn niet goed geplaatst. Als het een tip wordt dan komen er ook paddles is zoals in het projectendraadje wordt beschreven. Leuk eerste projectje zou dat worden.
Daarna heb ik in een 2.5 met handbak gereden. Die voelde een stuk vlotter en directer aan. Eigenlijk past een handbak beter bij de Boxster heb ik besloten. De twee die ik vandaag heb gereden worden het niet, die vond ik qua uitvoering niet mijn smaak. Geen probleem. Ik ga de komende tijd rustig op zoek naar eentje die wel voldoet aan mijn smaak, geen hand vol, maar een land vol, dus dat gaat wel lukken.
Laatst bijgewerkt door
Elentinos op 24 dec 2016 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.