Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Trotste Opel eigenaar stelt zich voor

24 jan 2017 3:47

De afgelopen jaren heb ik veel tijd gestoken in het opbouwen van een Opel Speedster voor trackdays. Inmiddels is de auto afgevallen tot ongeveer 835 kilo, heeft de motor 350+ pk en is de downforce prima in orde. Perfecte auto om Porsches te plagen op het circuit. :)

Maar uiteindelijk wil ik ook mijn jongensdroom vervullen en een Porsche 911 rijden. De komende tijd ga ik veel lezen, het forum doorpluizen en auto's in het echt bekijken. Het lijkt erop dat een 997 Carrera S met handbak een perfecte rijdersauto is binnen mijn budget.
Al heb ik natuurlijk nog liever een 911 met een Mezger motor.

Heb mijn vriendin plechtig beloofd dat de Porsche geen circuit gaat zien en dat ik er zelf geen sleutel of schroevendraaier opzet.

Afbeelding

Re: Trotste Opel eigenaar stelt zich voor

24 jan 2017 8:25

Eelco Speedster schreef:Heb mijn vriendin plechtig beloofd dat de Porsche geen circuit gaat zien en dat ik er zelf geen sleutel of schroevendraaier opzet.

Goed verhaal :lol:

Welkom, en geniet van je zoektocht. Waar rij je met je Speedster (circuits)?

24 jan 2017 8:55

Welkom hier en succes met je zoektocht :thumleft:

24 jan 2017 9:12

Welkom hier. Succes met je zoektocht en er zijn wel meer Porsche eigenaren met een Opel speedster. :thumleft:
P.s. APK verlopen?

24 jan 2017 11:17

Welkom Eelco,

Leuk nog een trackday rijder erbij :thumleft:
Strax nog een fraaie 911 als straatauto, komt me bekend voor :wink:
Tja en 350 + pk en dan dat gewicht :oops: , dat is niet bij te sloffen :scratch:
Heb zelf een e46 met 230 pk en is nu aan het "Sonja Bakkeren", kijken hoever we komen :mrgreen:
We gaan elkaar zien :salut:

24 jan 2017 11:25

Welkom!
Leuk hé die lichtgewicht (aluminium) karretjes 8)

24 jan 2017 11:26

Welkom hier, veel plezier met je zoektocht en natuurlijk aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebbers :) :salut:

24 jan 2017 15:40

horn schreef:
Eelco Speedster schreef:Heb mijn vriendin plechtig beloofd dat de Porsche geen circuit gaat zien en dat ik er zelf geen sleutel of schroevendraaier opzet.

Goed verhaal :lol:
Welkom, en geniet van je zoektocht. Waar rij je met je Speedster (circuits)?

Rij met Lotus on Track op Spa, Zandvoort, Zolder, Bilster Berg (briljant circuit van Herman Tilke), Zolder en verschillende kleine circuits in Noord-Frankrijk (Abbeville, Croix-en-Ternois, Folembray). En dit jaar voor het eerst mee naar Dijon Prenois en Ledenon. Veel Britten en strakke regels om elkaars spullen heel te houden.
Soms rij ik met Driving Fun op Zandvoort omdat het lekker dichtbij is. Al rijden ze daar niet zo netjes.

24 jan 2017 15:51

submerged schreef:Welkom hier. Succes met je zoektocht en er zijn wel meer Porsche eigenaren met een Opel speedster. :thumleft:
P.s. APK verlopen?

Heb de auto geschorst. Zoals hij er nu bij staat is APK kansloos.....
Maar wil mijn kenteken voor het chassis nog niet kwijt. Een chassis zonder schade en met kenteken wordt steeds zeldzamer.

Afbeelding

24 jan 2017 15:57

molen934 schreef:Strax nog een fraaie 911 als straatauto, komt me bekend voor :wink:
Heb zelf een e46 met 230 pk en is nu aan het "Sonja Bakkeren", kijken hoever we komen :mrgreen:
We gaan elkaar zien :salut:

Succes met afvallen :cheers: wordt op een gegeven moment een erg dure hobby...

Gewicht is toch wel heel erg bepalend voor snelheid en handling. Dat is één van de weinige dingen waarvan ik vind dat Porsche onvoldoende laat zien.
Lotus, McClaren en Alfa met de 4C doen het op dat gebied een stuk beter voor hn productie wagens.

24 jan 2017 17:11

Je kan de vergelijking om omdraaien en het straf vinden dat Porsche met zo'n comfort en (dus) gewicht zulke prestaties (ook on track) kan neerzetten.
Heb zelf een 968 CS (sportwagen die net wat lichter werd om te presteren op circuit) en een Elise (pluimgewicht met als enig doel zo weinig mogelijk gewicht op de weegschaal te zetten), en kan het relatieve comfort (geluiddemping, kofferruimte,...) van de 968 CS wel appreciëren. Kan er uren in rijden zonder vermoeidheid, terwijl deze ook nog eens zeker zo leuk is om te rijden als de Elise...

24 jan 2017 17:56

Welkom en veel plezier met de zoektocht naar een mooie en goede P :drive:

24 jan 2017 19:13

Leuk, een Opel Speedster :thumleft:
Neem aan dat je hem houdt naast de Porsche?
En wat gewicht betreft dat klopt inderdaad; mijn Alfa 75 van 1000KG met 210 PK is veeeel sneller dan mijn 993 met 1400kg en 286pk :drive:

24 jan 2017 20:28

Welkom, leuke hobby en nu ook nog een P :thumleft:

25 jan 2017 8:19

Welkom,
Voordat ik Porsche ging rijden ook Speedster gereden.... denk er nog altijd met veel plezier aan terug! Het Spartaanse aan een Speedster is fantastisch, ik mis het nog vaak.....

:D

28 jan 2017 14:44

Welkom, leuk. Was (Ben?!) jij ook niet eigenaar van een Madarin Speedster?
Zelf ook Speedster gereden met SC (Ook op Speedsterforum) en nu Porsche.
Zou de Speedster liefst nog steeds hebben maar nu trackdays met een BMW.
Succes met je zoektocht!

61003

28 jan 2017 15:59

Ook een speedster gehad. 450 pk

28 jan 2017 16:04

450pk in een Speedster! :shock:
Lijkt me zoooo lekker :ba:

28 jan 2017 20:18

Pw250 schreef:Welkom, leuk. Was (Ben?!) jij ook niet eigenaar van een Madarin Speedster?
61003

Klopt!! Die heb ik standaard gemaakt en verkocht.
Was alleen nog op het circuit te vinden, was een beetje zonde van de manderin speedster. Nu maakt een krasjd nief uit....

08 apr 2017 19:01

Deze week een grote beurt bij Auto Resto en de eerste kilometers gereden.
Wat een heerlijk wagen!!! En erg mooi met de 991 velgen.

Afbeelding

09 apr 2017 10:30

Nice! Je hebt je droom al veruld zie Ik :thumleft:

09 apr 2017 12:40

Gefeliciteerd :thumleft:
Plaats een reactie