28 jun 2017 23:39
29 jun 2017 0:03
29 jun 2017 6:23
29 jun 2017 8:16
29 jun 2017 9:31
29 jun 2017 9:36
Speedy_Carrera schreef:Sinds 2 weken nieuw Forum lid en sinds een paar dagen trotse bezitter van een Porsche 996 uit 1998.
Vorig jaar had ik een Belg ontmoet die helaas zijn motor van zijn 996 had opgeblazen, hij had echter geen enkel idee had wat de oorzaak was. Tsja, misschien slechts een kwestie van op tijd olie verversen?
29 jun 2017 10:21
29 jun 2017 13:02
29 jun 2017 13:49
29 jun 2017 14:09
29 jun 2017 17:21
29 jun 2017 19:40
Speedy_Carrera schreef:De werkelijke reden is dat ik ooit eens in mijn leven een hele snelle auto wil hebben waarmee ik zo’n beetje King of the road ben en ook nog eens de (een van de) snelste bij stoplichtsprintjes.
Ik wil binnenkort graag de originele uitlaat, die bijna op is, vervangen door een sportuitlaat..
29 jun 2017 21:54
29 jun 2017 23:20
JeroenSC schreef:Jij hebt een '98-er, en daarbij wordt de nokkenasverstelling (volgens mij; ben geen monteur) geregeld door de kettinggeleiders van de nokkenasketting te verstellen, waardoor de nokkenas een paar graden kan 'verdraaien' ten opzichte van de krukas om het moment van klepopening te kunnen varieren met toerental en belasting. De geleiders drukken de ketting dan aan 1 kant iets naar buiten, waardoor de ketting aan die kant van het tandwiel 'langer wordt' en de andere kant 'korter'. De verstelling wordt gedaan door een ventiel waarbij door electronische aansturing de oliedruk naar de versteller wordt geregeld.
Bij een Mk2 zit een nieuw type Variocam waarbij het nokkenastandwiel ten opzicht van de nokkenas iets kan verdraaien door oliedruk.
30 jun 2017 8:06
Speedy_Carrera schreef:De Porsche specialist (Robert Visser uit Hilversum) waar ik de aankoopkeuring liet uitvoeren vertelde me dat hij bijna nooit 996'en binnenkrijgt met een kapot IMS lager.
30 jun 2017 14:38
30 jun 2017 21:20
30 jun 2017 21:37
30 jun 2017 21:39
30 jun 2017 21:39
30 jun 2017 21:46
30 jun 2017 22:51
01 jul 2017 11:25
02 jul 2017 10:04