Ik zal me eens even voorstellen en ben geheel nieuw als een lid van een forum, maar ik heb hier zo veel gelezen dat ik heb besloten om ook eens actief mee te gaan doen met jullie.
Feitelijk is het belangrijkste dat ook voor mij een lang gekoesterde droom is uitgekomen want ik heb een 2 weken geleden een Porsche 996 4S uit 2002 gekocht. De keuze voor dit type was ten eerste het uiterlijk: wat een lekkere kont !! en natuurlijk dat de prijzen nogal meevallen...
Met de kleur 'Arctic Silver' is ie voor mij helemaal af. Ik rij dagelijks in een donkerblauwe Volvo XC70 en omdat ik in Spanje woon is dat een kleur die niet echt denderend is, zo veel licht stof hier
maar allei, dan heb ik wel wat warmer dan de meesten hier in NL hé
'Mijn 4S' heeft ook een aantal leuke 'af fabriek' opties meegekregen, alu-interieur details, alu dorpels, bose, navi, dubbele uitlaat, porsche embleem in stoelen en nog wat dingetjes
Ik heb een tiptronic maar 1e keuze was een handbak, alleen moest ik op een gegeven moment keuze maken uit het aanbod in Spanje en omdat ik er 1 gevonden had waarvan de prijs behoorlijk lager was met zo een 6K heb ik het handbak gevoel moeten opofferen, maar geen probleem.
Daarbij was het toch weer beter en veiliger om er 1 met een tiptronic aan te kopen omdat deze minder kans hebben dat de vorige eigenaar ' m in het rood heeft gejaagd ' ...
Bij de aankoop een 'Porsche Approved' programma laten doen incl volledige computer check en daar bleek ook uit dat de auto niet in 'range 2' en 'range 3' is geweest. Ik had gelezen op forums, (vooral veel uit de USA) dat gebruik in range 2 nog wel kan, maar als je er 1 tegenkomt met gebruik in range 3 je best dan weg kan lopen.
Was wel een heel gedoen om de auto op te halen, want heb m van Tenerife opgehaald en daardoor met de boot terug naar het vaste land van Spanje. Ik kan je meegeven dat als je zo een 30 uur ! op de boot zit en je nieuwe liefde staat er maar te staan zonder dat je iets kan doen, nou dat valt niet mee !!
Eenmaal aangekomen op het vaste land in de avond was het dan ook een heerlijke 1e echte rit en tot 's nachts laat doorgereden
en met een tevreden gevoel hotel in en natuurlijk weer vroeg d'r uit
Op dit moment ben ik bezig om de bekende kwalen te voorkomen en gaat de 4S binnenkort naar een Porsche specialist bij mij in de buurt, (de officiële Porsche centre's hier zijn echt een GROTE ramp! Geen enkele Porsche waardige kwaliteit te vinden in Alicante en ben ik jaloers op jullie die bijvoorbeeld naar Autoresto in Nijmegen kunnen gaan...) Volgende ga ik laten doen: IMS, (komt van LN uit USA dus blijvende oplossing), RMS, AOS en een aantal zaken die we ongetwijfeld tegen gaan komen... De AOS is nu al een probleem want bij aankoop alles goed, check op olievuldop, oliepeilstok gedaan: geen rook en geen vacuumgezuig, maar onderweg naar huis na zo een 5 uur rijden, (dus echt warme auto) 1x een 0-100 gedaan, gas helemaal los en schrok me rot, dikke rookwalm achter me aan! Damn ! Kennelijk is het membraam van de AOS dus naar zijn grootje, (wat een systeem zeg, en dat van Porsche) Ben er nu achter dat als ik de toeren onder de 3.000 hou, er geen rook is bij starten en ik moet m minimaal nog 2x gaan rijden: 1x naar de douane, (voor importeren, typisch Spanje want Tenerife is toch ook Spanej zou je denken, maar daar later meer over) en nog 1x om m naar de Porsche Specialist te rijden, (SCS in Altea).
Morgen ga ik eens bellen met Michel van Autoresto om zijn oplossing voor de AOS, (catchpot) aan te horen en hoop Autoresto en mijn specialist hier aan elkaar te kunnen koppelen...
Tot zo ver en ik zal jullie van mijn ervaringen op de hoogte houden via een 'lijntje' (zo heet dat toch?)
Nu eens ff uitzoeken hoe ik hier een foto kwijt kan zodat jullie zien waar ik het over heb...