En er is een vervolg aan dit verhaal...
6 jaar later...
na vele weekends sleutelen, reinigen, oplappen en herbouwen hebben we kunnen genieten van de brute ongetemde kracht
van dit 3.2 blokje...
bewonderende blikken
,
kennersreacties die apprecieerden wat we gedaan hadden om deze 911 te redden uit de krochten van het verval
,
'als-je-die-ooit-weg-doet, bel-me-dan' aanbiedingen
,
fanmail van onze geüniformeerde medeburgers
, (tja, die heb ik ook gekregen...
)
tot covid kwam...
de ophokplicht...
we konden nergens meer naartoe...
jammer genoeg ook gezondheidsproblemen gehad (die gelukkig voorbij zijn), die er toch voor gezorgd hebben dat mijn 911je 2.5 jaar in de garage gestaan heeft...
Begin '23 terug buiten gezet en eindelijk terug wat kunnen genieten...
en toch...
Vorige winter de vraag gesteld of we hem gingen houden of niet... wat doen we er mee, hoeveel rijden we er mee, hij staat daar meer dagen stil dan er kilometers mee gereden worden... weg doen of niet weg doen?
ja, we gaan de 911 weg doen...
of toch niet...
of toch wel...
zo enkele maanden getwijfeld en uiteindelijk midden april beslist hem toch te koop te stellen...
Ik had twee mensen er over aangesproken, dat ik de 911 ging weg doen, en ik had onmiddellijk prijs...
Voor een correcte en eerlijke prijs, met de volledige geschiedenis en restauratieverhaal erbij, een goede testrit en een stevige handdruk was het beestje onmiddellijk verkocht!
Mijn 911je staat binnenkort bij een liefhebber die al jaren op zoek was naar een betrouwbaar 911je, met geschiedenis en met passie heropgebouwd en onderhouden... toevallig dan nog een kennis, dus als het dusdanig moest kribbelen, weet ik waar naartoe om nog een mee te rijden...
ik zal hem missen, maar er dienen nu eenmaal keuzes gemaakt worden... een tweezitter is een leuk speeltje, maar heel beperkt qua mogelijkheden...
"Een oude 911 is een wagen voor 2 man en een hondje" zeggen ze bij ons, wel, onze Berner Sennen is geen hond'je'...
En zo zijn er nog een aantal redenen die uiteindelijk de beslissing helpen maken hebben...
Ik heb wel een troost, de ene oldtimer is de deur uit, maar de zoektocht naar de volgende is begonnen, en die zal ons waarschijnlijk even veel rijplezier geven maar met veel meer mogelijkheden... ik heb al een goed adres om de zoektocht te beginnen....
de volgende zal de legendarische een VOLVO 850 T5-R break T-5R! "de roffel" van een 5-cylinder zal het zingen van een flat-6 vervangen, maar het lied dat gespeeld wordt blijft de moeite om naar te luisteren!
Graag wil ik iedereen bedanken voor de fijne tijd hier op het forum en de informatie die hier gedeeld werd! Ik zal wel regelmatig nog eens bezoeken, en wie weet, misschien mag ik hier wel eens een foto posten van mijn nieuwe speeltje als hij er is...
Groetjes,
geniet van jullie Porsches en stay safe!
Bedankt!