Hallo forumleden,
Een nieuwe 997 rijder!
Nieuw op het forum dus eerst maar is even uitgebreid voorstellen:
Na bijna 10 jaar zonder “speelgoed auto” te hebben gezeten heb ik me recent voorgenomen dat er weer iets leuks moest komen. Diverse Alfa Romeo’s hebben in het verleden dienst gedaan als extra plezier auto; Giulia’s, Spiders en diverse Bertone’s werden in het verleden naast de openbare weg ook regelmatig over het circuit van Zandvoort gejaagd (zeker na het behalen van mijn racelicentie). Helaas is er na de laatste verkochte klassieke Alfa eigenlijk nooit meer echt iets aparts gekomen. 10 jaar lang hebben BMW’s, Audi’s, maar toch ook nog even een Jaguar XJ8 dienst gedaan als normaal vervoermiddel, tot ik me had voorgenomen om naast mijn BMW 5 Touring (G31) nu is een keer een echte sportwagen aan te schaffen. Het moest een Porsche worden!
Na overweging van een 991 ging de voorkeur toch snel uit naar een 997 in verband met het iets vriendelijker prijskaartje. Als snel was ik eruit (met van hulp van Porsche rijdende vrienden) dat het een 2S moest worden, met handbak, sport chrono, sunroof, sportstoelen, sportuitlaat, volledig leer, maximaal 75K gereden en zo nog wat “eisen”.
Als je heel goed weet wat je zoekt, dan kom je er al snel achter dat er niet veel spelden in de spreekwoordelijke hooiberg zijn. Na heel wat uurtjes surfen op Mobile.de, Porsche.com sites in landen in Europa en alle overige Porsche sites in Nederland kwam ik toevallig uit bij Carworld Classics. Voor mij (toen) een totaal onbekend bedrijf, maar jahoor: daar stond ie: een 997Mk1 met de juiste opties, 64K gelopen en met een heerlijke onverprutste historie. Na een “interesse” bericht dat ik achterliet op de site werd ik keurig door Erol gebeld en na een prettig en informeel gesprek over mijn waarom, wensen, eisen en verwachtingen hebben we een afspraak gemaakt voor de bezichtiging. Even 2 uurtjes sturen , maar voor iedereen die op zoek gaat naar een (h)eerijke auto een no-brainer.
In de nacht voor het bezoek nog even een onaangename verrassing van het boevengilde gekregen (de G31 werd ’s nachts, thuis op de oprit, volledig leeggeroofd en gestript van stuur, navigatie, tellers, airbags) en ondanks de stimulerende woorden van mijn vrouw om dat eerst goed te regelen toch afgereisd naar Valkenburg.
Aangekomen bij CWC werd mijn standaard kritische blik deze keer is niet teleurgesteld…wat een mooie 997! Super omschreven, nagenoeg vrij van gebruikssporen en eigenlijk precies zoals ik hem wilde.
Dus na een proefrit en een paar koppen koffie werd de deal gemaakt en kon ik me officieus (weekje later ophalen) eigenaar noemen van een echte Porsche!
Inmiddels na 2 maanden 2000 km gereden, wat een heerlijke auto en daardoor staat de BMW steeds vaker stil op de oprit…
Nu nog proberen wat foto's te plaatsen