Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw hier

19 nov 2019 21:32

Beste forumleden,
als nieuwkomer is het de gewoonte van jezelf even voor te stellen. Mijn naam is Paul, ik ben nog deeltijds aan het werk als netwerkbeheerder en sta op het punt om mijn jongensdroom te realiseren. Van jongs af aan ben ik gek op Porsches. Ik kom nog uit de tijd van zwart wit televisie en Kapitein Zeppos, dus ook uit de tijd van de luchtgekoelde Porsches. de Evolutie naar waterkoeling was aanvankelijk niet zo licht verteerbaar want de 930 Turbo was mijn favoriet, en die nieuwe modellen waren maar zozo vond ik. Tot de 997 op de markt kwam. DAT was de Porsche die het model en het merk terug op de kaart zette, en DAT is het model waarnaar ik al een hele tijd naarstig op zoek ben. De 997.1, bouwjaren 2007 of 2008 meerbepaald. Mijn shortlist is ondertussen geslonken tot twee kanshebbers, een Coupé en een Cabrio. Waarschijnlijk beslis ik deze week nog welke van beiden het wordt en met wat geluk mag de goede sint een 997 door mijn schouw proberen te persen, liefst zonder krassen. Ik moet niet benadrukken dat ik erg uitkijk naar de dag dat ik een 997 achter het huis mag parkeren :ba: . Ik kijk ook uit naar de animo die hier heerst op het forum en zal graag deelnemen aan de fijne sfeer en de gesprekken die gevoerd worden :popcorn: . Vooral de technische kant boeit me enorm en dankzij mijn pa heb ik een behoorlijke kennis van mechaniek. Ik kijk er naar uit.
Groet, Paul (aka GinnFizz)

Re: Nieuw hier

19 nov 2019 21:45

Welkom ginn fizz. Mooie keuze een 997 . Er is veel over geschreven hier op het forum.
Veel succes met je zoek tocht naar een mooie 997

19 nov 2019 22:03

Welkom Paul, ik ben wel benieuwd naar het waarom van je keuze Cabrio of Coupe.... :?:

Ik bedoel dat de meesten hun keuze tussen deze 2 versie's meestal op voorhand al gemaakt hebben en dan naar een gewenste uitvoering op zoek gaan....

19 nov 2019 23:37

Wel WillemB, cabrio heeft het voordeel dat die in de zomer heel veel plezier verschaft. OK, de softtop is wel zeer goed van kwaliteit en isolatie maar de natte Belgische winters maken van de coupé de betere daily driver (want dat is het doel). Ik heb met beiden al gereden en qua rijeigenschappen voel ik (zelfs geen verre familie van Hamilton) geen verschil.
Ik weet een geweldig mooie en in perfecte staat verkerende coupé staan, en die heeft tot nu toe een streepje voor. Morgen ga ik een prachtige cabrio bekijken en als die in dezelfde perfecte staat verkeert wordt het moeilijk, want zeg nu eerlijk, in de zomer met een cabrio open rondcruisen met die geweldige sound van de flat six …
Dus we gaan zien welke van de twee het haalt. Ik hou je op de hoogte.

19 nov 2019 23:42

OK Duidelijk, ik denk dan dat het een cabrio gaat worden :mrgreen:

Hoewel ik persoonlijk altijd voor een coupe zou kiezen als Daily Driver, maar ik ben nu eenmaal geen fan van Cabrio's :wink:

Succes met je afweging :thumleft:

19 nov 2019 23:44

Welkom hier en succes met de zoektocht!

Overweeg dan een cabrio met een hardtop voor de wintermaanden :cheers:

19 nov 2019 23:50

Wel MarcoB, geloof het of niet, de cabrio in kwestie wordt aangeboden met een hardtop inbegrepen …
Het zou goed kunnen dat WillemB gelijk zal krijgen.
Morgen weet ik meer en ik zal jullie net te lang in spanning houden.

20 nov 2019 8:23

Welkom!
... ben benieuwd welke het wordt. Ben zelf ook geen cabrio fan, maar als ik jou verhaal lees en er zit ook nog een hardtop bij dan denk ik dat de keuze al gemaakt is :mrgreen:

Suc6 met de keuze :!:

20 nov 2019 20:25

Het wordt dus de cabrio. Er zitten hier straffe waarzeggers op het forum.

20 nov 2019 21:40

Goeie keus. Het is zo zonde als je met een blauwe hemel, 25c en een zonnetje dat gekke dak boven je hoofd hebt :D

20 nov 2019 23:02

Gefeliciteerd :!: :thumleft:

Inderdaad is een hardtop erbij een mooi accessoir voor de wintermaanden :thumleft:

Er zitten hier straffe waarzeggers op het forum

Je gaf het zelf al bijna weg :thumright:

21 nov 2019 10:38

Gefeliciteerd! Ga je veel plezier mee beleven. Heb je al foto’s van de 997 die het gaat worden en die je kunt delen?

21 nov 2019 13:07

Hi MarcoB.

even proberen: Afbeelding.

Auto wordt afgeleverd op de SportDesign velgen (kon kiezen tussen die en de Turbo Velgen) omdat ik die mooier vind.

Waarschijnlijk staat ie op 30/11 op mijn parking.
Laatst bijgewerkt door GinnFizz op 21 nov 2019 13:40, in totaal 1 keer bewerkt.

21 nov 2019 13:34

Je klikt op je foto zodat je hem groot hebt en dan copieer je de url die bovenin staat.
Die url zet je dan tussen imagetags dus [img]url[/img]
Zoals deze:
Afbeelding :wink:

21 nov 2019 13:41

Zoeperrr NordRack2. Bedankt voor je hulp.
:ba:

21 nov 2019 14:22

Afbeelding
en nog maar eentje prachtige kleur en straks met de juiste keuze de design velgen :thumleft:

veel :drive:

ps een linkje van de coupe die het niet is geworden ?

21 nov 2019 15:26

Hi Porschenot,
deze is het dus niet geworden, ondanks het feit dat het een prima koop was met de mooiste velgen voor de 997:

Afbeelding

21 nov 2019 15:51

Was ook mooi geweest.

Die je nu gekocht hebt, toch wat bijzonderder.
Sport design velgen zijn wat mij betreft tweede.

Carrera sport velgen :cheers: :bounce: :cheers: :bounce: :cheers:

(zou ze zelf erg graag willen :lol: :lol:

21 nov 2019 16:04

Hi CJ,
echt eh. Dat zijn de perfecte velgen die Carrera Sport's.
als ik die ergens tweedehands in goede staat kan vinden koop ik ze en worden de Design Sport's mijn wintervelgen.
8)

30 nov 2019 18:08

Zo,

Porsche vandaag opgehaald. Staat in de garage thuis nu.
Helemaal blij met het ritje naar huis van ± 155Km :drive:
This is the beginning of a beautiful relationship :ba:

30 nov 2019 20:56

Mooi gefeliciteerd! Hoe vaak ben je al even terug gelopen om even te kijken?

30 nov 2019 23:23

:cheers: Héééél vaak :mrgreen:
Plaats een reactie