Hoi Allemaal,
Morgen kan ik mijn eerste Porsche gaan ophalen. Kan ondertussen niet meer wachten
. Het is een zilvergrijze Boxster 2.7 Tiptronic (ben lui
en het is ook een DD) uit 2000 geworden.
Zit je de eerste dag dat de terassen weer open mogen na corona met je kleine zoontje bij een speelboerderij, staat er opeens een boxster op de parkeerplaats. Blijkt bij een korte MP check die ongeveer even duur te zijn als wat ik voor mijn huidige lexus denk terug te krijgen (dat is in ieder geval de illusie die ik mijzelf voorhoud). Dan lijkt het toch een makkelijke keus
. Na wat wikken en wegen, vriendin meenemen/overtuigen, testrit, besloten ervoor te gaan.
Afgelopen week heeft die bij Auto Resto gestaan voor een AKK en het meteen vervangen van het IMS lager, voorste krukaskeering, de o-ringen van de bougies en uiteindelijk de luchtmassameter.
Verder zitten er 2 kleine scheurtjes in het plastic raampje en zal deze vervangen moeten worden. Vooral omdat die buiten geparkeerd zal worden. Afweging is nog tussen enkel het raampje of het hele dak. Even lastig omdat de kosten niet zozeer het probleem zijn, maar liever niet alles in 1 keer.
Daarbij moet er nog een 'airbag deactivation bar' in om de kleine af en toe mee te kunnen nemen. Mocht iemand er vanaf willen houd ik mij aan bevolen. Daarbij ook nog even een goede 'gordel unit' vinden om aan het kinderstoeltje vast te zetten.
Op termijn waarschijnlijk ook wat interieur slijtage aanpakken (bijv zijwangen stoelen), maar dat komt vanzelf.
In de tussentijd genoeg mogelijkheden tot leuke ritten lees ik al, dus zal zeker een keer aansluiten.