mbembe schreef:Welkom, op zoek naar specifieke kleur of uitvoering?
Dank je voor je vraag.
Gelijk maar even een update van de zoektocht.
Heb er nu drie gezien. Twee bij een particulier en één bij een specialist. Twee met een km-stand van rond de 125k de ander van 180k. De laatste heeft mij iets te veel gebruikssporen.
De eerste die ik heb bekeken bij de specialist is een S uit 2000. De eerste eigenaar was niet al te scheutig met het aanvinken van opties. Een pure Boxster zullen we maar zeggen. Nu vindt ik dat niet zo spannend. Maar de auto heeft geen TC of PSM. Dat is wat mij nog een beetje verontrust. Geen leer, maar combi van alcantara en plastic. Ziet er nog wel heel goed uit.
De tweede was bij particulier. Ik geloof echt dat er goed voor wordt gezorgd. Enthousiaste eigenaar met nog meer Porsches. Alleen een probleem met de weerstandjes van de koelingventilatoren, allen fase 2 werkt. Verder is de auto hier en daar aangepast. Schroefset, uitlaat modificatie, extra torsiestangen. Hoeft niet slecht te zijn uiteraard. Maar ikben geen geen circuittijger. Maar zeker een optie om mee verder te gaan.
De Laatste bij particulier met 180K valt af. Onderhoud oké en up to dat. Wel nog 1e koppeling, althans niet te achterhalen of deze al is vervangen. Beetje uitgeleefd hier en daar. Kaal stuur, leer niet bijgewerkt, hier en daar wat alg op de kap en krasjes en parkeerschade. Dan de vraagprijs, met in achterhoofd de kosten van weer mooi maken, Vervangen koppeling en gelijk maar preventief ims-lager, is dan gelijk aan een S bij specialist met 55k minder op de klok. Dan maar geen xenon en leer.
Resumerend, ik zoek een 986 S. Niet een al te gek hoge km-stand en met sluitende onderhoudsgeschiedenis. En hoeft niet de goedkoopste van MP zijn.
Fijne zondag nog en wordt vervolgd.....
Groet,
Edo