Vertel hier over jezelf.
17 okt 2020 21:07
Hallo allemaal,
I.v.m. de zoektocht naar een Boxster toch ook hier aangemeld. Tot 3 weken geleden een 924 gehad. Dat wordt nu een racer. Liefde voor Porsche gaat ver terug. Veel jaren achterin een 924 doorgebracht. Pon circuitdagen meegemaakt. Regelmatig showroom bezoek in Amersfoort en Leusden.
Zal als dat leuk gevonden wordt wat fotos uit de oude doos plaatsen.
Momenteel 39 jaar, getrouwd en woon in de omgeving van Leiden. Groot fan van historische autosport, al is dat in deze rare tijden wat lastig.
23 okt 2020 15:06
Mag ik vragen waarom een tiptronic? Ben benieuwd naar het waarom?
24 okt 2020 17:05
Welkom, foto's van 924 mogen zeker geplaatst worden!
29 okt 2020 17:10
@ P681: Heb zowel met een Tiptronic als handbak gereden.
Ben nogal lang en door het ontbreken van het koppelingspedaal heeft mijn maat 46 gewoon een stuk meer plek. Omdat ik dan ook m'n been kan strekken, rijdt het een stuk comfortabeler. En het schakelt netter / naadlozer dan dat ik zelf zou kunnen. Dat je misschien qua beleving / doortrekken iets inlevert, neem ik voor lief.
Heb in het verleden genoeg handbakken gehad, circuitdagen gedaan, Nordschleife etc, maar wil nu gewoon een comfortabele cruiser met een leuke motorsound om lekker met de wederhelft roadtrips te gaan maken.
@ mbembe: Ben nog even aan het stoeien met de plaatjes. Kwam er vanochtend achter dat mijn ex 924 nu bij een forumlid terecht zijn gekomen. Laat de plaatjes even aan hem over. De dingen uit de oude doos komen z.s.m.
30 okt 2020 8:52
Ik ben zelf 1.98m en heb wel eens geprobeerd in een Boxster te zitten. Dat was vrij kansloos, zeker aan de bestuurderskant. Dus snap je keuze wel.
30 okt 2020 12:49
Dat is idd een nadeel, ben zelf ook groot (1,94) en kom niet in een Boxster of zo’n Mazda sportwagen.
Gelukkig is dit met de huidige auto’s stukken beter, en meer aangepast aan grote lengte’s
Zijn de latere Boxsters groter
01 nov 2020 21:09
Mazda MX5 is inderdaad veel kleiner, zelf met 1,91m comfortabel in Boxster 987 maar een en ander vermoedelijk wel afhankelijk van lichaamsverhouding.
TS Succes met je zoektocht.
02 nov 2020 12:05
Welkom hier.
Als de lengte het probleem is, zou een 996 / 997 cabrio dan geen optie zijn?
02 nov 2020 16:48
@ Goofy: Snap het wel. 996 Cabrio zou ik wel iets vinden. Zit ook wel te spieken. Nadeel is wel dat je dan gelijk dan naar 20 - 25 K kijkt. Heb dat wel liggen, maar heb het niet echt over voor een hobby-auto / speeltje. Je hebt het dan ook gelijk over 300 pk, een zwaardere auto etc. Een 2.5. of 2.7 Boxster is genoeg voor wat ik voor ogen heb. Cabrio, zescilinder boxer muziekfabriek, rustig toeren. Vind de lijnen van een 986 ook mooi(er), maar dat is smaakgebonden uiteraard. Had nog niet echt naar een 987 gekeken m.b.t. ruimte. Ga dat toch maar eens doen, voor de zekerheid.
27 jan 2021 9:01
Bij deze wat meer info over de recent aangeschafte Boxster. Na een zwarte gekeurd te hebben die via een forum waar ik vaak kom werd aangeboden, waar veel werk aan bleek te zitten, werd ik op Facebook benaderd door iemand die een zilveren Boxster te koop had. In eerste instantie niet echt geïnteresseerd. Wel de goede opties voor mij (2.5, Tiptronic, cruise control, stoelverwarming zelfs). Maar te duur. En de kleur. Vond de wielen op de foto wat minder.
Afijn, er ging wat van de prijs af. En toen nog wat. Facturen erbij terug tot 2004, IMS gedaan bij een bekend adres. Toch maar gaan kijken. Op kleine gebruikssporen na schadevrij. Net ding. Er was op gelet en geld aan uitgegeven. Wielen vielen me in het echt alles mee. Leuke uitlaat erop, nette kap, airco en radiateuren goed. Man had een 996 cabrio gekocht en moest er vanaf.
Had er al heel wat gezien, maar dit was de eerste auto die er goed bij stond. Dacht ik. Maar daarover straks meer. Auto laten keuren, kosten voor de reparatie punten gemiddeld en m overgenomen.
Naar m'n vaste adres gegaan om de punten van de keuring aan te pakken. En toen kwam de verrassing. Er zat netjes een factuur bij van een bekende specialist voor het IMS lager en de krukaskeerring. Nog geen 16.000 km geleden. Alleen was er een universeel lager van een tientje inkoop ingegaan (& nu al weer lek) en ook de krukaskeerring lekte licht door verkeerde montage. AOS bleek ook lek, dus gelijk meegenomen. Er zitten nu LN engineering spullen in die bewezen goed zijn. Auto is nu technisch goed en rijdt top. Moest alleen wel even bijkomen van de factuur. Ben wel blij dat ik niet de marge van een handelaar heb betaald. Had alleen niet gedacht die financiële ruimte gelijk nodig te hebben en met een keuring meer problemen en verrassingen te voorkomen.
Bevindingen wel teruggemeld aan de verkoper. Die leek in ieder geval oprecht verbaasd en teleurgesteld in de gang van zaken. Wist waar ik aan begon met een Boxster. Horror-verhalen genoeg gezien. En ben er nu op tijd bij, dus het voelt niet echt als pech. Ben vooral blij dat ik zo goed gekeken heb. Heb het voornemen om deze nog een aantal jaren te rijden en dan terug te gaan naar 1 auto en vrij nieuw. Dan wordt het heel eenvoudig. Maar dan is er helemaal weinig te posten... Dit is in ieder geval lering.
Hopelijk komen de vermaak-posts wanneer de zon is gaan schijnen & de Corona-beperkingen wat verminderd zijn.
De Tiptronic bevalt eigenlijk prima. Het eerste kwartier moet de olie even warm worden en doet hij wat lang over het schakelen inderdaad. Zeker van twee naar drie. In die tijd heb ik 'm in de manuele stand staan en zit ik te short-shiften. Daarna zet ik 'm weer terug en doet hij het heel mooi. Schakelt netter / vloeiender dan ik zelf kan. Had ook met een handbak gereden en meegereden. Dit was voor mij prettiger. Zeker ook m.b.t. de zitpositie door ontbreken van het koppelingspedaal. Nu kan ik m'n been tenminste strekken.
Heb lang zitten dubben wat de hobby auto moest worden. Wilde vooral ontspannen met m'n vrouw kunnen toeren, comfortabel zitten en genieten van het geluid. De 924 was ook leuk, maar op dagen boven 20 graden kwam je er medium rare uit. Voor mij prima, maar de misses ging minder graag mee.
Bleef uiteindelijk bij een Boxster terugkomen. Toen ik eindexamen deed in 1999 had mn oom iets bij Pon geregeld via Aart. Voor twee taarten voor de jongens in de werkplaats en vol heen = vol terug een dag een blauwe Boxster mogen lenen, met de belofte niet te vergeten om gas te geven.
4 jaar later was Aart er niet meer. Toen mn oom ziek werd en we een laatste keer naar Spa Classic gingen, liepen we langs een Boxster, wat hem de opmerking ontlokte dat het een mooie auto bleef om te zien. Wat ik er zelf ook bijzonder aan vind, is dat ik 2 auto's getekend door Harm Lagaay heb gehad. Hij was met zijn MK1 Shadow CanAm ooit in Spa waar we hem lang spraken. Mooie man.
Lang naar een behoorlijke auto gezocht. Corona gooide roet in het eten. Uiteindelijk wel tevreden en blij ermee. Auto staat nu gestald en hopelijk probleemloze fijne kilometers vanaf nu.
27 jan 2021 9:32
Mooi verhaal.
Ti-Tourist (Erik) schreef:BHad alleen niet gedacht die financiële ruimte gelijk nodig te hebben en met een keuring meer problemen en verrassingen te voorkomen.
Slikken en vanaf nu genieten!
27 jan 2021 9:41
Mooi verhaal. Nu is de vraag; wie heeft dat Chinese lager erin gezet?
27 jan 2021 10:12
Doorpakken een gaan
Ik ben ook benieuwd wie de substandard spullen er in heb gedaan
27 jan 2021 10:18
Vervelende start, maar nu weet je zeker dat het goed is.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dat lager is geplaatst.
27 jan 2021 12:44
Ik denk dat ik het wel kan raden
... maar laat het aan TS over om het te zeggen
27 jan 2021 16:58
Popcorn mag terug de kast in. Misschien koos de klant destijds expres voor "de goedkope oplossing" of is het inderdaad werk van matige kwaliteit. Ben daar niet bij geweest & wil daar ook weinig energie insteken. Mocht iemand dit verhaal lezen & in de markt zijn voor IMS onderhoud, wil ik best mijn mening delen per PB, maar openbaar afbranden wel achterwege laten. Wel netter zo.
27 jan 2021 17:22
dirty gertie schreef:Ik ben zelf 1.98m en heb wel eens geprobeerd in een Boxster te zitten. Dat was vrij kansloos, zeker aan de bestuurderskant. Dus snap je keuze wel.
ik meet 1,97 meter en daarom was ik in mijn zoektocht naar een 996 4S op zoek naar een exemplaar zonder schuifdak. Zon dak kost gewoon teveel hoofdruimte voor de lange mens
En dat is best lastig zoeken, eentje zonder schuifdak. Maar het is uiteindelijk gelukt. En met mijn maat 47 schoenen is ook de Tiptronic fijn voor de voetenruimte
27 jan 2021 17:46
Wat een leuke upgrade is bij de tiptronic S is om de schakelflippers van een AMG te monteren op het stuur. Dat werkt stukken beter dan de knoppen die nu op het stuur zitten. Heb je wel een 3-spaaks stuur nodig
Meer is er via deze
link over te vinden bij de vrienden van 911uk. Zou ook moeten werken bij de 986.
Veel plezier met de Boxster!
27 jan 2021 19:46
Of wanneer de klimaatbediening in het bovendeel van het dashboard zit, een gt3 mod center console delete. Dan is het onderste deel weg en heeft het rechterbeen ook gewoon de ruimte
27 jan 2021 20:09
Heel mooi verhaal, leuk om te lezen, op de "verrassing" na dan ... maar helaas dat hoort er nogal eens bij.
Veel plezier met jouw 987.
01 feb 2021 11:45
Mooi dat je er toch 1 naar je smaak gevonden hebt uiteindelijk Erik!
Jammer en vervelend van de problemen naderhand, ik kan er helaas over mee praten...
Hoe dan ook, veel plezier en laat de mooie dagen maar snel komen!
24 feb 2021 15:51
Zo gaaf die 924S met two tone lak...
24 feb 2021 16:02
Welkom Erik, je schrijft leuk. Leuk om te lezen. Goed doordachte zoektocht. Ach, en nu weet je in ieder geval dat het goed is en wat je op dat gebied hebt.
Oja, nu je duidelijk weet hoe je foto's plaatst - die Boxster?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.