Vertel hier over jezelf.
20 okt 2020 16:19
Hallo, vanaf mijn jeugd ben ik bezig met techniek en heb meerdere jaren in de rallycross actief geweest met de gekende twin cam motoren van Fiat en dit in een Ritmo en later in een Lancia Delta. Hierbij veel geleerd en ook veel plezier gehad maar wegens tijdsgebrek ben ik daar uiteindelijk mee gestopt. Kort daarna heb ik in Nederland een een two-tone 924Turbo gekocht die me getipt werd door een kennis die er zelf een had. Wat zou ik daar mee gaan doen? In het verkeer brengen nadat ik hem verder in orde heb gebracht maar dit was niet dringend. Ondertussen zijn we een goede 20 jaar verder en begint het meer en meer te kriebelen om hem in orde te stellen zodat ik er van kan genieten. Dit is voor mij geen project dat met spoed in orde moet gebracht worden maar ik ben stilaan wel gestart met de voorbereidingen. Ik wil me echter eerst nog een hefbrug laten installeren en ik denk dat ik een goede gevonden heb van het merk Wolf in Nederland... Met die huidige corona-toestanden staat dit natuurlijk wel op hold en ik hoop dat ik ze volgend jaar in het voorjaar kan laten installeren... Ik hoop hier op deze site nog wat interessante informatie terug te vinden betreffende onderdelen, hoe je bepaalde zaken kan aanpakken etc... Ik zit ondermeer met de vraag wat je best doet met een motor die 20 jaar niet meer heeft gedraaid? Ik heb al gelezen om dieselbrandstof in de cylinders te kappen om hem los te maken? Andere tips???
Grts,
Marc
20 okt 2020 17:09
Dag MArc en welkom,
Op het forum is hier ook al het nodige geschreven over hefbruggen, dus daar kun je nog wat inspiratie uit halen.
Ik heb wollf ook overwogen maar vond zelf de motor en de tank te laag zitten en navenant het risico van aanrijden.
Ik heb sinds een paar weken een twinbusch staan.
En zoiets hoef je niet te laten installeren als je aan een 924 project begint, dan kun je dat ook.
Stelt niet zo heel veel voor. Alleen de kolommen rechtop zetten heb je even een tweede persoon nodig,
daarna kan nagenoeg alles in je eentje. Bespaart je al gauw 500-700 euro.
Makkelijk verdient en leuk werk ook nog.
Over een 924 kan ik je weinig vertellen, maar die neemt wel in populariteit toe hier en zijn er de nodige
actief met het sleutelen er aan, dus die kunnen je vast helpen.
Succes iig
20 okt 2020 17:10
Er zitten hier wel een paar 924 Turbo "specialisten" o.a.
Johann die zullen ongetwijfeld reageren
Voor wat betreft je motor zou ik eerst eens even testen of ie wel vast zit door met een grote dop en ratel op de krukaspoeliemoer te zetten of deze handmatig rond wil.
Succes.
20 okt 2020 18:21
Welkom met jet 924 Turbo! Ik en de rest van de PBVH heeft zeker de nodige kennis om een 924 (turbo) weer de weg op te krijgen. We hebben de afgelopen 5 jaar twee turbo's en een stuk of 4 924's weer nieuwe leven ingeblazen.
Ik durf wel te zeggen dat de 924 voor ons geen (of heel weinig) geheimen houden, dus laat maar weten hoe we kunnen helpen.
Willem gaf al het goede advies, gewoon voorzichtig aan de krukaspoelie draaien met een ratel. Let wel, de Turbo blok in tegenstelling tot de NA blok heeft een interference kop, dus as de distributieriem geknapt is zal je zuigers tegen je kleppen aan lopen. Controleer dus ook eerst of die er nog op zit. Sowieso niet slingeren met de starter alvorens je de riem hebt vervangen.
Veel plezier!
24 okt 2020 17:19
Welkom, een 924 turbo toe maar! Johann en de anderen daar kunnen je zeker voorzien van de info die je nodig hebt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.