Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Hallo

30 nov 2020 20:48

Hallo,

Ook op dit forum gelukkig de goede gewoonte je voor te stellen. Mijn naam is Leo Kretzers uit het zuiden des lands, al vele jaren groot liefhebber van met name de 911. Nog geen bezitter, ongeveer 17 jaar geleden bijna een 993 Targa aangeschaft, achteraf heel jammer dat ik het niet gedaan heb.. nu gaat mijn interesse naar een wat jongere versie maar wil nu vooral ook via dit forum wat inzicht krijgen in de bijzonderheden van dit mooie merk!

Met vriendelijke groet,

Leo Kretzers

Re: Hallo

30 nov 2020 21:25

Welkom! Ben heel benieuwd waar je dan naar op zoek bent. Zijn heel wat modellen “jonger” dan de 993 :-)
Wellicht kunnen we hier nog helpen bij je keuze en zoektocht...

Re: Hallo

30 nov 2020 22:07

Bedankt! Ga mij nu eerst verder verdiepen, heeft natuurlijk ook met prijs te maken.. budget 40-50K en automaat wegens lichamelijke redenen. Voor de rest dus 911 en hoor graag jullie advies.

Gr. Leo

Re: Hallo

01 dec 2020 8:58

Voor dat budget moet je in de huidige markt zeker een goede 993 tiptronic kunnen vinden.
Zelf zou ik - als het geen daily driver wordt - niet jonger gaan rijden :idea:

Welkom en succes met de overpeinzingen :!:

Re: Hallo

01 dec 2020 13:46

Zelf zou ik altijd jonger gaan rijden.... :wink: :idea:

Re: Hallo

01 dec 2020 14:28

Olaf heeft gelijk, 964 of 993 (Tip), het beste wat Porsche rijden te bieden heeft, tenzij je kapper bent. 8)

Re: Hallo

01 dec 2020 15:03

I'm just gonna leave this here

Afbeelding

:popcorn:

Re: Hallo

01 dec 2020 15:20

Dan zou gelijk een 997 zoeken, is weer een stuk meer in mijn ogen..

Re: Hallo

01 dec 2020 15:22

gevoelige IMS Lager

Re: Hallo

01 dec 2020 15:35

997.2 moet ook nog wel lukken binnen dit budget. Met zo'n mooie DFI motor, doet geen gevoelige IMS Lager.

En dan dus PDK, geen tiptronic. #winning

Re: Hallo

01 dec 2020 15:53

Niet ok de pret te willen drukken, maar een 997 mk2 heeft ook motoren met een gevoelige IMS lager helaas (vraag maar na bij autoresto). Dus daar hoef je geen mk2 voor te nemen. Wel voor de pdk, als je echt automaat wil rijden.

Re: Hallo

01 dec 2020 16:24

997 schrijft voorlopig nog wel 5K aan euro's per jaar af :popcorn:

Johann schreef:I'm just gonna leave this here


:shock: :D :cheesy: :thumleft:

.... die was ik even vergeten :arrow: de 996 4S :drive:

Maar buiten dat, met zo'n budget en geen daily .... :wink:

Re: Hallo

01 dec 2020 16:31

Hallo.

Met zo’n budget moet een 996 turbo ook lukken?
De onverwoestbare 3.2 is er helaas niet met automaat..

Veel plezier met wikken, wegen, kijken en kopen :)

Re: Hallo

01 dec 2020 20:42

mark996 schreef:Niet ok de pret te willen drukken, maar een 997 mk2 heeft ook motoren met een gevoelige IMS lager helaas (vraag maar na bij autoresto). Dus daar hoef je geen mk2 voor te nemen. Wel voor de pdk, als je echt automaat wil rijden.


Nog nooit van gehoord dat de DFI motoren issues zouden hebben die qua ernst vergelijkbaar zouden zijn met de ims issues.

Re: Hallo

01 dec 2020 21:52

Zelfs hier op het forum geweest, viewtopic.php?f=3&t=47474

En autoresto heeft dus helaas genoeg voorbeelden

Re: Hallo

01 dec 2020 21:55

Cazzo Super Veloce schreef:gevoelige IMS Lager


Natuurlijk... zeer onderbouwde mening...

Re: Hallo

01 dec 2020 22:13

Mijn meningen zijn feiten.

Mezger rulleeezzzzzzz.

Re: Hallo

01 dec 2020 22:38

Cazzo Super Veloce schreef:Mijn meningen zijn feiten.

Mezger rulleeezzzzzzz.


Dan zou ik jouw feiten even onderbouwen met cijfers. Het percentage is namelijk bijzonder laag en ook nog eens gedifferentieerd per bouwjaar. Zo jammer deze algemene opmerkingen.

Re: Hallo

02 dec 2020 0:34

Keep on dreaming. Check anders ff de advertenties met "gereviseerd" of "ruilmotor".

Re: Hallo

02 dec 2020 11:10

Rekarr schreef: Zo jammer deze algemene opmerkingen.


Hier heb ik als Admin van dit mooie forum iets op bedacht. laten we maar kijken of dat het beter of slechter maak :salut:

Re: Hallo

02 dec 2020 14:05

Ik vraag me zo langzamerhand toch echt af of autoresto hier sponser is :mrgreen: :scratch:
Sorry hoor maar elke auto heeft zijn zwakheden en zeker de 996 mk2 met z’n single row IMS was een zeer gevoelige snaar voor Porsche, maar elke Porsche heeft natuurlijk zijn zwakheden en ik lees ook weinig “Lufties” zonder revisie boven de 200.000km! Opvallend genoeg wel van de 996 (zonder “ Resto-trucs”) :scratch: :salut:

Re: Hallo

02 dec 2020 14:26

Daarom, de forums liggen vol met horror verhalen, maar er zijn nog vele malen meer mensen met een 996 en 997 die niet op forums zitten en geen enkel probleem ondervinden. :salut:

En voor de duidelijk de enige sponsoren die Porscheforum.nl ken is haar leden....

Re: Hallo

02 dec 2020 17:52

Cazzo Super Veloce schreef:Keep on dreaming. Check anders ff de advertenties met "gereviseerd" of "ruilmotor".

En,zoals een aantal forummers ook zegt, er zijn vele malen meer mensen zonder problemen. Zeker bij de 997. Als je plezier hebt in het promoten van je geliefde Mezger, doe dat dan vooral. Hebben ik, en ook anderen waarschijnlijk, helemaal geen bezwaar tegen. Maar doe dit niet door andere modellen/motoren onware zwaar overdreven problemen aan te smeren.

Grappig trouwens dat je je commentaar “PLOF...” maar hebt gewijzigd in “gevoelige IMS lager”. Dus toch wat nuance...

En nu terug naar topic voordat ons nieuwe forum lid afhaakt...

Re: Hallo

02 dec 2020 18:27

Om verwarring een beschuldigingen te voorkomen; Dat heeft Cazzo niet gedaan, maar dat is de nieuwe instelling hier op het forum....

Plof laat ik voor nu staan, maar vanaf nu zal het forum alle varianten op plof automatisch vervangen voor een duidelijker een meer genuanceerde stukje tekst. :salut:

Probeer het maar
plof
gevoelige IMS Lager
gevoelige IMS Lager
en
vroegtijdig toe aan een revisie

:wink:

Re: Hallo

02 dec 2020 18:30

gevoelige IMS Lager

pl offfff

Er zijn nog mogelijkheden :lol:
(sorry voor mijn licht anarchistische inslag)
Plaats een reactie