Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw(nou ja) lid, Ben stelt zich voor

08 apr 2021 11:24

Verbaasd dat ik was dat ik bij registreren de melding kreeg dat mijn email adres al in gebruik was?!
Maar het klopt, op de dag af 10 jaar geleden had ik om een extra foto gevraagd...
En aangezien ik niet zelf de auto heb gekocht, heb ik daarna niks meer gedaan met het forum, tot vandaag...
En die Porsche Boxster, daar heb ik gisteren nog in gereden, die is niet ver van de stam terecht gekomen :lol:

En dus nu de trotse eigenaar van een Taycan.
Ik vraag me wel gelijk af of een niet petrol head hier wel welkom is, in de forum keuze welke auto ik heb staat de Taycan er niet eens bij?!

Afijn, na 10 jaar sparen en de laatste maanden dubben heb ik recent de knoop doorgehakt en heb een Taycan gekocht van een jaar oud bij PC Leusden.

Gelijk de eerste dag al fiks mee gereden, had nog maar 6km in de accu bij thuiskomst, oops.
En heb nog steeds een vette glimlach op m'n gezicht, ben er super happy mee.

Ik hoop af en toe mee te kunnen doen met een bijeenkomst als de hele Corona ellende voorbij is.

O ja, ik ben wel een petrol head op 2 wielen, een Vmax II, wellicht helpt dat een beetje om toch om lid te mogen blijven :D

Ik werk in de automatisering en ben Bitcoin(=het sparen) adept.

m.vr.gr. Ben

Re: Nieuw(nou ja) lid, Ben stelt zich voor

08 apr 2021 11:29

Welkom Ben.
Tis Natuurlijk geen Tesla, zo'n Taycan, maar vooruit je mag blijven :mrgreen:

08 apr 2021 19:38

mooie wagens, foto?

08 apr 2021 21:13

Ajb:

Afbeelding

09 apr 2021 7:53

Welkom!

... misschien dat er ook nog een apart topic is voor je VMax..? Iig wel voor Motors :salut:

09 apr 2021 8:21

Mag hier wel bij vind ik :)
Afbeelding

09 apr 2021 18:10

Mooi, hoeveel km kan er op een volle lading gereden worden bij normaal gebruik?

09 apr 2021 21:29

Er wordt geadviseerd om alleen tot 100% te laden indien je de range echt nodig hebt, anders is het voor de levensduur van de accu beter om tussen de ca. 20% en ca. 85% te blijven. Ik ben er nog niet achter of deze marge al in de cijfers zit(accu 93,4kWh, bruikbaar 83,7kWh, verschil is 10%). Waarschijnlijker is dat die 10% achter de hand wordt gehouden om in de loop der tijd steeds iets meer van te gebruiken om zo bij de 83,7kWh bruikbare lading te blijven).
Daarnaast is de range sterk afhankelijk van je rechtervoet, de soort rit(stad/rijksweg) en het jaargetijde(verwarming/airco).
Volgens de ev-database is het tussen de 290km(winter rijksweg) en 555km(zomer stad).

De Porsche Intelligent Range Manager kan je veel gereken besparen als je een lange rit wilt maken door een route uit te stippelen van laadpunt naar laadpunt naar je bestemming met de minste laadtijd(="verlies" aan rij-tijd). De auto kan zeer snel laden: na 20 minuten laden weer ruim 300km rijden.

Ik ga uit van zo'n 350-400km en na ca. 3u achter elkaar 130km/u is het zo-wie-zo tijd om de benen te strekken als we weer naar Zuid Europa kunnen.

09 apr 2021 21:57

Mooie kar hoor, zo'n Taycan. :thumleft:

09 apr 2021 22:02

Mooie auto, welkom Ben!

10 apr 2021 12:03

Welkom Ben.
Met mijn toekomstige Porsche :wink:
Ga m wel in wit of rood laten overspuiten :mrgreen: alhoewel deze kleur er ook zeker mag zijn :thumleft:

10 apr 2021 13:48

hilmp2 schreef:Welkom Ben.
Met mijn toekomstige Porsche :wink:
Ga m wel in wit of rood laten overspuiten :mrgreen: alhoewel deze kleur er ook zeker mag zijn :thumleft:

Ehhh, dan moet je wel 10 jaar wachten, zo lang wil ik met deze doen!
Plaats een reactie