Vertel hier over jezelf.
18 aug 2021 11:44
Ben over de 70 jaar en liefhebber (tevens eigenaar) van met name klassieke engelse auto's, Jaguar en Rover en natuurlijk van het merk Porsche ! In mijn werkzame periode heb ik bijna alle types luchtgekoelde Porsches bereden.
Sinds enkele jaren geniet ik van een Porsche 993 Cabriolet met weinig kilometers van 1998. Deze rijdt uitsluitend in de zomermaanden en dan alleen bij mooi weer.
Wil mijn dank uitspreken voor dit forum:
Natuurlijk ben ik met de Jaquar en Rovers in ruim 40 jaar wel eens met pech geconfronteerd, wat ik met de 993 nagenoeg uitsloot. Het is immers altijd starten en lopen en voorzien van redelijk moderne techniek ! Vorige week was het raak, de 993 viel tijdens het rijden stil !
Wel dicht bij huis, dus met sleepkabel was e.e.a. snel opgelost. In het weekend uitgebreid gegoogeld en dit forum maakte mij attent op 2 voor de hand liggende oorzaken, te weten: def. krukas-sensor of DME-relais.
Toevallig was ik in het bezit van een oud DME-relais. Snel gewisseld en meteen opgelost. Inmiddels nieuw DME-exemplaar gemonteerd.
Deze geweldige info zette mij aan me te melden op dit forum !
18 aug 2021 12:05
Welkom Jan. Tip van het forum: gooi een reserve DME relais in je handschoenenvak
En veel veilige en mooie kilometers gewenst.
18 aug 2021 12:06
Leuk bericht, ik sluit mij hier graag bij aan, er is heel veel waardevolle informatie op dit forum terug te vinden.
Ik kijk uit naar de foto’s van deze mooie P.