Vertel hier over jezelf.
18 aug 2021 21:21
Hallo Porsche fans!
Hier een nieuw lid: een 75 jarige pensionado al 15 jaar wonend in Frankrijk die afgelopen februari onder druk van zijn beide zoons gezwicht is en afgelopen februari hier in NL een 997.1 Carrera S cabrio laat 2008 gekocht heeft. Was even wennen: wat een geweld…..en wat een kwaliteit. AKK hier en in FR, geen enkele indicatie van IMS probleem etc. Het instructie boek van bijna 300 pagina ´s doorgewerkt!
Na een recent verblijf in NL weer terug in FR en jawel: kofferdeksel dicht, accu leeg, etc. Opgelost met een hulpaccu en de procedure via de kleine uittrek unit in de zekeringenkast links onder voorin. Mijn vraag is nu maar gelijk: kan ik in plaats van een hulpaccu ook een oplader aansluiten op de oranje uittrek unit? Een hulpaccu is niet altijd bij de hand.
Bedankt voor de ervaringen, hoop nog heel veel jaren van mijn Macadamia metallic beauty te genieten en van de bezoeken aan dit Forum.
Groet vanuit het verre zuiden!
JVW = Hans van Wijngaarden
19 aug 2021 11:24
Welkom Hans. Altijd in voor mooie verhalen moet vooral een foto online!
19 aug 2021 11:25
En gewoon een druppellader standaard gebruiken/aansluiten? Houdt ook de accu in goede conditie (te vaak volledig ontladen kan een accu doen overlijden)
19 aug 2021 11:56
Mijn oplossing (ik heb geen mogelijkheid om een lader aan te sluiten): iedere kans benutten om minimaal een half uur te gaan rijden
19 aug 2021 12:06
Polydeukes schreef:Mijn oplossing (ik heb geen mogelijkheid om een lader aan te sluiten): iedere kans benutten om minimaal een half uur te gaan rijden
Dieselagregaat als er geen stroom voorhanden is. Hahahaha
19 aug 2021 18:00
Bedankt voor jullie reacties, de (druppel) lader reeds aangeschaft. De vraag is of in beschreven situatie het gebruik van een lader ipv een hulpaccu risico’s met zich brengt. Ben geen techneut maar misschien levert een lader meer en te veel stroom/spanning dan een hulpaccu en zou dan dus schade aan de auto electronica kunnen toebrengen. Misschien een electrotechnicus onder ons die het antwoord weet?
19 aug 2021 19:54
Ik begrijp uw reactie. Getuigt van logisch inzicht. Als u een druppellader aansluit aan een leeggelopen accu, zal de laadstroom zo’n 4 á 6 ampère bedragen bij aansluiten. Afhankelijk van het soort acculader. De laadspanning zal mogelijks rond de 14 Volt zijn. Geen probleem voor de electronica. Mogelijks zal je meteen het kofferdeksel kunnen openen, met de spanning geleverd door de acculader. Beter is misschien wel om eerst de accu een tijdje te laten opladen vooraleer het kofferslot te bedienen. Best is om bij langere stilstand (langer dan 2 weken) de druppellader aan te sluiten. Dat zal eveneens voor een langere levensduur van de accu zorgen.
19 aug 2021 20:26
Dank eQuanD voor de reactie!
Ben gerust gesteld qua electronica risico en de lader gaat in vol bedrijf komen na het éénmalig openen van het kofferdeksel met de lader want dan kan ik pas bij de accu……
19 aug 2021 21:29
Er is misschien ook een mogelijkheid om de accu op te laden via de sigaretten aansteker. Dan moet het kofferdeksel niet open. Lader via de sigaretten aansteker is vaak vlugger om aan te sluiten en terug af te schakelen.
20 aug 2021 21:56
Hoewel ´uit de brand ´ betr. mijn oorspronkelijke vraag gaan we toch op zoek naar een veilige methode via de sigaretten aansteker want komt heel gemakkelijk over. kijken hoe we dat qua bedrading aanpakken. zou een mooie oplossing zijn bij dode accu, kofferdeksel dicht maar de deur wel open. Ga ook uitzoeken hoe foto ´s op het forum te plaatsen.
Groet aan allen, ik hier nu in 38gr C. maar de brand bij St. Tropez gelukkig 50km uit de buurt.
20 aug 2021 22:41
Een ctek (extra snoertje) of Porsche druppellader heeft de sigaretten aansteker plug als uiteinde, en dat werkt prima. Dus ik zou zo’n lader zoeken, dan heb je bovenstaande issue niet meer
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.