Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

even voorstellen: mies

23 aug 2021 13:07

HI Allen, Ik ben tijdens het schrijven van dit bericht nét positief getest op het Porsche 911 virus. Wat is dat leuk zeg, en wat is er veel te leren, lezen en te beleven.. Dus tof dat ik nu onderdeel kan zijn van dit forum. Ik heb heel veel vragen maar eerst maar bij het begin beginnen. Een 911 aanschaffen ;)

Re: even voorstellen: mies

23 aug 2021 13:41

welkom Mies,

Al een idee over welk type 911?
Heel veel deskundigen hier die graag willen helpen zoeken. :D

Re: even voorstellen: mies

23 aug 2021 15:29

Er zijn ook vervelende mensen die zeggen dat je voor X budget ook een mooie Cayman aan kan schaffen :P

Re: even voorstellen: mies

23 aug 2021 19:40

Nou! Eigenlijk weet ik t nog niet dus kom maar op met die adviezen!

Ik denk nu aan deze https://www.tripleandcrown.nl/auto/pors ... ckage-plus

Waarom?

Ik vind het interieur heeeeeeel mooi, zowel de kleur als de uitvoering. Ook de ‘vintage vibe’ kan ik wel waarderen. Het is gewoon oud in plaats van gedateerd. Maargoed dat is smaak denk.

Exterieur is m, los van cabrio, natuurlijk een gewone 997 maar wel met toffe wielen leek me.

Verder is dit net te duur voor wat het is denk ik:) dus kom maar door met de tips voor leuke cabrio’s waar je geen autokennis voor hoeft te hebben maar wel heel veel plezier aan kan beleven:)

Re: even voorstellen: mies

23 aug 2021 22:11

Altijd goed een S in het type plus mooi bruin leer!

Re: even voorstellen: mies

23 aug 2021 22:13

Oh wist niet dat het een cabrio moest zijn (en automaat?).
Dan dus geen Cayman maar een Boxster.
Voor minder geld een 987.2
voor evenveel geld een 981

Beide met PDK dus 'beter' dan Tiptronic.
Maar dan weer geen 4 wiel aandrijving...keuzes keuzes :D

EDIT: Ik heb verder niet gekeken naar specifieke opties van deze auto's waardoor ze een betere keuze zouden zijn dan de auto die je zelf deelde, maar simpelweg als voorbeeld dat je voor het budget dat je aan een 911 wil besteden je vaak ook een jongere Cayman/Boxster met minder kilometers kan vinden. Dan rest de vraag alleen nog of je die cijfers 911 belangrijk genoeg vind, of dat je die mini stoeltjes achterin de 911 echt niet kan missen natuurlijk ;)

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 7:40

Jeetje wat is dat lastig zeg! Beide super mooie modellen maar op een of andere manier is de vorm van de 977 wel iets mooier. Zeker voor t zelfde geld. (Ongeveer) Maarja de KM stand is wel echt best angstaanjagend..

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 9:35

Over een kilometerstand van 129.000 zou ik me niet druk maken, daar kun je nog lang plezier van hebben Tenzij je per jaar veel kilometers denkt te gaan maken (daily driver). Boxster of 997 is heel persoonlijk (ik zou voor een 997 gaan :) ). Bij een 997 van de eerste generatie (t/m 2008, ofwel de 325pk en 355pk modellen) even navragen of de bekende modificaties zijn uitgevoerd (zoeken op IMS in het forum). Of iets meer uitgeven voor een 997.2 (vanaf 2009, 345pk of 385pk) als het budget het toelaat. Succes met je zoektocht!

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 9:38

Tijd om proefritten te gaan maken dan :thumleft:

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 14:26

OK, knoop gehakt. Het moet een 997 worden, met vierwiel aandrijving en een automaat maar zonder dak ;) Alleen dat IMF gebeuren is wel lastig want ik weet dus echt niet hoe een mens daar achter kan komen en wat het kost. Ik ga maar gewoon proefrijden en dan vragen naar IMF ;)

nb. als iemand nog een mooi exemplaar weet houd ik me aanbevolen. En dan het liefste eentje zonder dak én zonder IMF issues ;)

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 16:23

succes met de zoektocht! IMS issues is het.

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 16:31

Teveel Mission: Impossible films gekeken ;)

Re: even voorstellen: mies

24 aug 2021 19:04

Mchammer schreef:OK, knoop gehakt. Het moet een 997 worden, met vierwiel aandrijving en een automaat maar zonder dak ;) Alleen dat IMF gebeuren is wel lastig want ik weet dus echt niet hoe een mens daar achter kan komen en wat het kost. Ik ga maar gewoon proefrijden en dan vragen naar IMF ;)
Modellen vanaf medio 2007 hebben een groter IMS lager dat storingsvrij is. Anders is Auto Resto the place to go voor een preventieve ingreep. Kosten (IMS, AOS en Koeling) ergens in de buurt van € 1650,- Een 997.1 heeft naar mijn mening meer karakter dan een 997.2 maar smaken verschillen. Mooier geluid en geen last van de koolstofafzetting aan de inlaatkant zoals de DFI wel hebben.
Plaats een reactie