Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Even voorstellen: Tatum

21 okt 2021 10:53

Goedemorgen,
Ik ben Tatum en ben sinds 2017 eigenaresse van een Porsche Cayman (718).
Ik gebruik hem voor woon werk verkeer (want waar heb je anders een auto voor :-D )

De eerste drie jaar geen probleem gehad, helaas nadat de garantie vervallen was toch wel wat problemen gekregen. Maaaaaaar dat mag de pret niet drukken.

Re: Tatum

21 okt 2021 10:59

Welkom Tatum, vervelend om te horen van de problemen, hoop dat ze inmiddels opgelost zijn.

21 okt 2021 13:51

Dank je wel novastorm.
Helaas zijn nog niet alle problemen verholpen, mede hierdoor ben ik lid ben geworden van dit forum.
Hopelijk kunnen andere leden mij helpen/ gerust stellen.

21 okt 2021 15:49

Welkom, je maakt ons nu wel heel benieuwd. Wat is/was er aan het handje….

21 okt 2021 16:16

Welkom Tatum, waarom heb je de garantie niet verlengd?

Wat is mis met je Cayman?

21 okt 2021 19:27

Wat is mis met je Cayman?

-Het begon met een Defecte turbo (een maand nadat de garantie verlopen was)
-hierna defecte bougie
-Vacuumklep vervangen
-Met een koker langs de snelweg (waterpomp defect) sindsdien loopt de temperatuur of Snel of langzaam op.
Is hij binnen 3 km op 90 graden dan valt hij na een minuut terug naar 73 graden. (Dealer zegt dat dit normaal is, maar hij doet dat dus niet elke keer)
-toeterend/ brommend geluid uit de motor als je de motor uitzet na een rit, helaas doet hij dit alleen bij mij en niet bij de dealer :(

En waarom we de garantie niet verlengd hebben was omdat we dachten dat er nooit zoveel problemen konden zijn bij een nieuwe auto, gelukkig kregen we coulance omdat de dealer ook vond dat dit wel heel erg was voor een nieuwe auto met een lage kilometerstand. Wat een service :res:

21 okt 2021 20:07

Welkom op het Forum! Hopelijk kunnen de zaken die je noemt redelijk snel opgelost worden. Heb er zelf geen verstand van (Cayman 718) maar er zijn hier zat mensen die dit wel hebben, Succes.

Gr. Leo

21 okt 2021 20:49

Welkom Tatum
De temperatuur lijkt een luchtbel in het koelsysteem.
Komt vaak voor bij Porsche. Zeer lastig te vullen. Ook bij Porsche zelf.
Hoop dat de problemen snel opgelost worden.

01 nov 2021 22:11

henkhifi schreef:Welkom Tatum
De temperatuur lijkt een luchtbel in het koelsysteem.

Wel apart dat hij dat de eerste drie jaar niet had, en nu opeens wel. En na 52.000 km moet dat er toch wel uit zijn lijkt mij.
Zal ook niet zo goed zijn voor het blok.

Re: Even voorstellen: Tatum

18 nov 2021 22:03

Hoi Tatum,

welkom hier! Luchtbellen in het systeem is ook het eerste waar ik aan denk bij jouw verhaal. Als de turbo vervangen is, dan is waarschijnlijk ook je koelsysteem leeg geweest omdat het ook je turbo koelt. Goede kans dus dat dit sindsdien aan de orde is. De vage temperatuurschommelingen hebben hier ook direct mee te maken.

Persoonlijk zou ik de dealer nog maar eens stevig aan de tand voelen op dit punt, want je loopt het risico dat je turbo niet goed gekoeld wordt (die wordt het eerst en het snelst heet) en er vervolgens weer uit vliegt.

Heel veel succes hiermee!!

Re: Even voorstellen: Tatum

20 nov 2021 18:55

Welkom Tatum. Jammer om te horen van de problemen.
Gaat zeker goed komen met alle kennis die hier zit.
Plaats een reactie