Ik kreeg al de vraag wanneer ik mijn nieuwe aanwinst zou delen, na een lange zoektocht, al verschillende Porsche's gehad, maar in Maart '22 mijn (voor mij) nieuwe 997.1 4S geimporteerd. Via Porsche dealer gekocht, auto is van jan 2007, 1e eigenaar, alle beurten/onderhoud bij een en dezelfde Porsche dealer, 104kkm, alles volledig orgineel, vorige eigenaar reed met name lange afstanden van/naar vakantie huis in Zuid Frankrijk, winter & zomer. Zo te zien een rustige rijder, want er lag zelfs nog de eerste set zomerbanden op (15 jaar oud
) en natuurlijk onmiddellijk vervangen door Pzero's N codering. Aankook keuring en onderzoeken tonden aan: geen overtoeren in 3,4,5 en 6 enkel en slechts zeer klein aantal in 1 en 2, verder groot IMS (niet vervangen en was ik ook niet van plan), koeling perfect, komt niet boven 80gr water temp uit, maar nadat hij uit de garantie is (zit ook nog 1 jaar garantie op) misschien toch een koelmodificatie, als dat nodig blijkt te zijn, maar lijkt nu niet zo. Kleurstelling vind ik echt prachtig, schiefergrau exterieur met palm green interieur, echt heel gaaf en helemaal niet groen maar anthraciet met een donkergroene gloed, maar kleuren zijn natuurlijk toch persoonlijk. Ik heb nu ong 2.5 kkm met de auto gereden en auto rijdt subliem, olieverbruik nul, en schakelen met de hand is toch gaaf, zelfs in vergelijking met PDK die ik ook gehad heb. Enkel vind ik de demping/veren beetje wollig, maar kan ook aan de rubbers liggen. Ik wil de auto zoveel mogelijk orgineel laten, maar ik heb nu wel besloten om een upgrade te doen, en laat nu Bilsteins B16 damptronics monteren, met nieuwe draagarmen, rubbers, draadstangen etc. etc. Dus volledig nieuw en up to date onderstel.
Mvg en alvast een prettige vakantie periode iedereen
Norman