Vertel hier over jezelf.
26 okt 2022 21:49
Hallo,
Ik ben Theo en woon in het mooie Twentse land. Ik heb al heel lang de wens om een Porsche 914 te restaureren.
Ik heb hier en daar al diverse filmpjes en media geraadpleegd om zoveel mogelijk informatie te weet te komen.
Ik vindt zelf dat ik best wel redelijk handig ben in het restaureren van oldtimers. ( al zeg het zelf)
Mijn eerste project was een Renault 4CV. Mijn laatste was een Citroen 2CV. Dat was een totaal restauratie. Van chassis t/m motor.
Ik heb mij bij dit forum aangemeld in de hoop wat informatie te verkrijgen van mensen die ervaring hebben met het restaureren van een Porsche 914.
Dus waar moet ik beslist op letten, voor ik tot aanschaf over ga.
Alle tips zijn welkom.
30 okt 2022 21:06
Ik zou even een berichtje naar Jazzy sturen en zijn topics doorspitten.
02 nov 2022 0:29
Ik ben op moment bezig om mijn 914 te restaureren.Was een "oude" restauratie zo stond er in de advertentie.
Nou dat heb ik geweten, plamuur is er in overvloed gebruikt en nieuw plaatwerk was over het oude gelast.
Heb de auto nu bijna helemaal gedemonteerd en ben begonnen om de schade van de vorige "restauratie" te herstellen.
Dus als je nog niets aangeschaft hebt, Zoek er 1 met zo min mogelijk rotte plekken.
Vooral in het gebied onder de accu, de zogenoemde hell hole.
Als de auto daar rot is, dan heb je grote kans dat je de binnen en buitenkokers moet vervangen.
Te herkennen aan deuren zie niet fijn meer sluiten/afhangen en deurnaden die niet meer kloppen.
Plaatwerk en reparatie delen zijn redelijk te krijgen, maar alles waar Porsche op staat is aardig aan de prijs.
02 nov 2022 9:38
"oude restauraties" zijn vaak heel interessant
Je bent de eerste niet die helemaal opnieuw kan beginnen
@ p914 er staat
een 914 project op Marktplaats. wellicht heb je die nog niet gezien en is deze wel interessant voor je ...
Dezelfde aanbieder heeft ook
deze en
deze staan
Welkom Theo
02 nov 2022 10:11
Gerard en Olaf, hartelijk dank voor jullie inbreng.
Inderdaad Olaf, deze projecten had ik gezien. Ik ben altijd nog een beetje terughoudend als er alleen maar invoerdocumenten bij zitten, en geen kenteken! Hoe gaat zoiets bij het RDW? Wat moet ik daar kunnen aantonen dat het een eerlijke auto is. Ik heb in het verleden een auto gestript voordat ik deze had laten schouwen bij het RDW. is later wel goed gekomen, maar toch!
02 nov 2022 10:13
Er zal toch wel een US-title bij zitten
02 nov 2022 20:10
De mijne is een originele Nederlander met kenteken.
Maar inderdaad als er een (Amerikaanse) title en bill of sale bij zit dan is invoer geen probleem.
Heb al verschillende auto's laten keuren bij het RDW en eigenlijk nooit geen problemen gehad.
Tot de laatste, het bleek dat het chassis bekend was bij de rdw.
Bleek het een origineel Nederlands geleverde 911 die was uitgevoerd naar Canada.
En die auto is als een project auto weer terug gekomen, zonder de geschiedenis te kennen.
Dat was dus even een verassing, die auto heeft zijn origineel kenteken weer terug gekregen ipv een modern nieuw kenteken.
02 nov 2022 20:53
Gerard83 schreef:De mijne is een originele Nederlander met kenteken.
Heb al verschillende auto's laten keuren bij het RDW en eigenlijk nooit geen problemen gehad.
Excuus:
"nooit geen" is een dubbele ontkenning, je zegt hiermee dat je altijd problemen bij het RDW hebt.
Klopt dit?
02 nov 2022 21:47
Ik vraag het even omdat ik een 914 restauratie auto tegenkom, die wordt aangeboden met een donor auto! Hier ( donor) zit geen motor en versnellingbak meer in. Stel nu dat die motor en de versnellingbak in de andere zijn geplaatst, heb je dus een auto waarvan het chassisnummer en het motornummer niet overeen komen! Kan dat een probleem zijn? Heeft de auto dan ook een andere waarde omdat het motornummer en chassisnummer verschillen wb orginaliteit?
03 nov 2022 0:40
rene leclerc schreef:Gerard83 schreef:De mijne is een originele Nederlander met kenteken.
Heb al verschillende auto's laten keuren bij het RDW en eigenlijk nooit geen problemen gehad.
Excuus:
"nooit geen" is een dubbele ontkenning, je zegt hiermee dat je altijd problemen bij het RDW hebt.
Klopt dit?
“Ex falso sequitur quod libet “ oftewel, kijk maar welke kant je er mee op wilt.
Disclaimer:
(Helaas was ik verhinderd bij de lessen Latijns, dus dit is 100% Wikipedia)
03 nov 2022 10:15
rene leclerc schreef:Excuus:
"nooit geen" is een dubbele ontkenning, je zegt hiermee dat je altijd problemen bij het RDW hebt.
Klopt dit?
Nooit in Brabant geweest?
NB Als hij je appt dat hij vanochtend om 8 uur is aangereden, hoef je geen sleepauto te bellen ….
03 nov 2022 11:58
p914 schreef: een auto waarvan het chassisnummer en het motornummer niet overeen komen! Kan dat een probleem zijn?
Matching Numbers is leuk voor de waarde - maar hoe matching is matching. Motornummer is een reeks - kan dus goed van hetzelfde bouwjaar zijn.
Belangrijk is dat als er een andere motor in ligt, je aan kan tonen waar de motor vandaan komt.
Bij koop koets-, bak- en motor- nummer op papier laten zetten
03 nov 2022 21:31
Gerard83 schreef:rene leclerc schreef:Gerard83 schreef:De mijne is een originele Nederlander met kenteken.
Heb al verschillende auto's laten keuren bij het RDW en eigenlijk nooit geen problemen gehad.
Excuus:
"nooit geen" is een dubbele ontkenning, je zegt hiermee dat je altijd problemen bij het RDW hebt.
Klopt dit?
“Ex falso sequitur quod libet “ oftewel, kijk maar welke kant je er mee op wilt.
Disclaimer:
(Helaas was ik verhinderd bij de lessen Latijns, dus dit is 100% Wikipedia)
Dit was een oprechte vraag om na te gaan wat je precies bedoelde.
In plaats van antwoord geven ga je wikipedia raadplegen.
06 nov 2022 15:23
Goed, speciaal voor jou zal ik nog een keer bevestigen dat ik geen problemen bij de RDW heb ervaren.
06 nov 2022 16:03
Nooit?!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.