Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Intro - even voorstellen

06 feb 2023 14:33

Goededag, ik ben Ari
Leeftijd mid 30's, woonachtig in omgeving R'dam
Groot fan van Porsche en BMW M voertuigen.
ik ben aan het rondkijken om een 997 aan te schaffen, dus ik dacht ik meld mij alvast als aan en zal ik in de tussentijd op het forum meer kennis opdoen van ervaringen op gebied van onderhoud en aanschaf. Hopelijk kan ik binnenkort wat informatie en foto's delen van mn nieuwe en eerste Porsche!

Mvg

Re: Intro - even voorstellen

06 feb 2023 15:29

Welkom Ari,

Denk dat menig hier besmet zijn met hetzelfde virus omtrend Porsche en BMW :wink:

Ben je al bekend met 997.1 en 997.2? AKK? en er is ook (Te veel) leesvoer over het IMS lager of borescoring. Maar dit zal je pad in de zoektocht vast nog wel paseren. Ik wens je alvast veel plezier met de zoektocht.

Re: Intro - even voorstellen

06 feb 2023 17:39

Leuke zoektocht gewenst, Ari.
Er is inderdaad zat leesvoer te vinden over de mindere punten van de 997 maar vergeet vooral de positieve eigenschappen ook niet. Je zou er bijna geen durven te kopen als je alles leest en ik vind dat ietwat overtrokken.
Gewoon 10k achter de hand houden en er is niets aan de hand :mrgreen:

Enig idee welk model jouw voorkeur heeft?

Re: Intro - even voorstellen

06 feb 2023 18:29

Als je hier eenmaal hebt laten weten dat je een 9?? zoekt, dan gaat het altijd heel snel. Dus kijk maar uit..... :mrgreen:

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 11:30

Welkom en veel plezier met je zoektocht.
Als je voor de 997 gaat, lees je dan inderdaad in over de verschillen tussen generatie 997.1 en 997.2
De 997.1 kent veel horrorverhalen over bore scoring, IMS-lager dat stuk gaat, RMS dat stuk gaat, en koelingsproblemen (die voor de bore scoring zorgen). Zaken die bij de 997.2 goeddeels zijn opgelost.
Maar uiteraard heeft niet iedere 997.1 "last" van problemen. Er zijn 997.1's die probleemloos 3 ton hebben gelopen. Het forum staat vol met tips, succesverhalen en probleemgevallen, dus er is genoeg informatie voor handen zodat je zelf je keuze kunt maken.

het beste laat je sowieso een uitgebreide aankoopkeuring (AKK) doen als je oog op een 997 is gevallen. Die kosten wegen ruimschoots op tegen evt. onverwachte reparaties.
Als het budget het toelaat, kijk zeker naar een 997.2, of reserveer wat extra budget voor reparaties. Dan kun je gewoon lekker rijden en genieten van een mooie 911!

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 13:00

Zelf een 997.1 gereden, weliswaar na een akk maar zonder modificaties IMS etc. Horrorverhalen blijven hangen en ik ontken de incidentele gevallen niet. Maar zeker ook gewoon een top wagen die mits goed ingereden/warm gereden met veel plezier zorgeloos gereden kan worden.

:cheers: :D

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 16:37

Zat 997.2’s die ook stuk lopen …..

Tweedehands heeft altijd een onbekend verleden :idea:

Heb naar tevredenheid een 997 4S Cabrio - zonder modificaties gehad … en sinds vorig jaar een 997 Carrera S …. met als enigemodificatie: de uitlaat.

Beide MKI :cool:

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 18:07

Welkom Ari,
Bezit al 10 jaar een 997-1 alleen bougies en olie ververst, probleemloos :mrgreen:
En rijden dat hij doet, verslavend :drive:

78104
(Grapje)

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 18:47

Tja, met een Mezgerblok speel je vals ;-)

Re: Intro - even voorstellen

07 feb 2023 21:01

Welkom en succes met de zoektocht! Ik heb ook de overweging gemaakt tussen 997.1 en 997.2. Veel gelezen en over gesproken. Heb uiteindelijk voor een 997.2 gekozen. Voor de gemoedsrust (zit geen IMS meer in het blok, en wat er niet in zit kan niet kapot :) ), maar ook vanwege de upgrade van de PCM en wat andere subtiele aanpassingen. En ja, bore scoring komt ook bij dit type in kleine mate voor. 997.2 is er van de jaren 2009-2012, 345 pk (vs 325 van de mk1) en 385 pk (vs 355 van de mk1). Aanbod van de 997.1 is wat groter. In beide gevallen een AKK doen. Succes en ben benieuwd naar de foto’s als het zover is.
Plaats een reactie