Hallo forumleden,
Enige jaren geleden heb ik mij op dit mooie forum georiënteerd op een 996 als daily driver. Vanwege de grootte van mijn kinderen is dat toen niet doorgegaan. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een verstandige Volvo V70 3.0 T6 AWD polestar (met een zeer fijne 6 cilinder met 329 pk en 480nm).
Het bleef echter kriebelen. Je leeft maar 1 keer etc. Misschien is een Boxster voor er bij een goed idee. Na veel lezen op de diverse fora en video’s kijken, recent op een paar zonnige winterdagen proefgereden in verschillende Boxsters: een vroege 2.5, twee 2.7’s en een 3.2 S. De 2.5 was charmant maar had met de tiptronic naar mijn smaak te weinig vermogen. De 2.7 was al beter. Bij de S was het duidelijk. Met het grotere vermogen, betere remmen, een steviger onderstel en een handbak is dit voor mij de goede combinatie.
Bij Zuffenhaus vond ik een handgeschakelde Boxster S uit 2001 in lapisblauw met blauwe kap en grafietgrijs interieur. Het is een fraai exemplaar met relatief weinig kilometers (94.xxx) en zeer veel gedocumenteerd (preventief) onderhoud: nieuwe kap met glazen ruit, wielophanging gedaan, nieuwe remblokken en schijven, nieuwe Michelin banden, IMS vervangen voor een double row versie, etc. De proefrit was . Zou ik dan toch…
Maar eerst het hoofd en dan het hart. Een zonnige rit naar Van der Gugten voor een aankoopkeuring volgde. De uitkomst was positief. Met een paar punten (dynamo, AOS) die door Zuffenhaus zonder probleem in orde worden gemaakt. Ook wordt nog de waterpomp vervangen door een groter exemplaar met een thermostaat die eerder open gaat en wordt de auto voorzien van stoelverwarming en PCCM Plus. Mijn dank aan Mark van Zuffenhaus voor het prettige en professionele contact.
Na wachten totdat hij klaar is…