911 is a joke …
… rapte die man met die grote klok om zijn nek (Flavor Flav) in 1990, maar die had het over iets heel anders en voor mij lijkt een 911 nu toch steeds reëler te worden.
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de 997.1s en heb al een enkel proefritje gedaan. Met vorige fun auto’s heb ik goede ervaring met fora aangedaan, dus aanmelden hier leek mij een goede zaak.
Waarom Stiruam? Omdat Maurits al vergeven was
(al lijkt die user name jaren geleden voor het laatst gebruikt te zijn). Maurits dus, nog net 44, getrouwd en vader van Huug (6) en Tore (bijna 4). In juni word ik 45 en het zou mooi zijn als er dan een 997 cab op de oprit / in de garage zou staan …
Toen ik 12 was (dat was dus in 1990) dacht ik dat ik tegen de tijd dat ik 30 was getrouwd zou zijn, kinderen zou hebben op een boerderij zou wonen en in een Porsche 911 zou rijden. Met de nodige vertraging is alles gerealiseerd, behalve die 911. Nou is 45 het nieuwe 30 of zoiets, dus dat maakt ook niet zoveel uit. Maar tijd om er iets aan te doen.
Sinds 2006 heb ik wel fun auto’s gehad, zowel als daily als voor erbij. Van ’92 black&tan Mazda Miata NA 1.8 naar ’07 black&beige Mazda Mx-5 NBfl 1.8, naar ’07 Monacoblauwe BMW Z4 roadster 2.5si, naar ’03 Titanzilveren BMW Z4 roadster 3.0i.
Daarnaast ook een reeks aan functionele(re) auto’s.
Toen mijn tweede zoon geboren werd heb ik na twee weken tegen mijn vrouw gezegd dat de BMW 3-serie touring waar ik toen in reed er uit ging en dat er nog een BMW Z4 en een bakfiets bij zouden komen. Die Z4 werd een ’08 3.0si coupe. Kon ook makkelijk, want we hadden ook nog een gezins Volvo (nog steeds trouwens. Mijn vrouw is daar aan gehecht. zucht.) en de 3-serie was voor mijn woon-werkverkeer. Daar zat ik dus 95% van de tijd alleen in.
Dat van die coupe heeft als voordeel dat mijn vrouw een 911 nu als praktisch beschouwd, omdat die 2+2 is en de kloontjes op deze leeftijd dus nog prima achterin mee kunnen.
Lang verhaal kort: op naar een 997.1 cab ter vervanging van de Z4 coupe dus. En als de 997 me dan genoeg bevalt gaat de Z4 roadster er ook uit. Maar daar zit nogal wat emotionele waarde in, dus die sla ik eerst ergens op om het onthechtingsproces te bevorderen. Om de een of andere reden heb ik een zwak ontwikkeld voor de 997 met blauw dak, dikke kans dat het dat dus wordt …
Ik hou jullie op de hoogte. Een vraagje: is er voor Porsche een fatsoenlijke VIN decoder waarmee je ALLE specs van een auto kunt zien? Ik heb er wel een paar gevonden, maar die geven eigenlijk maar weinig informatie.
Groet en hopelijk tot later!
Maurits