Mooi dat het gelukt is, gefeliciteerd!
Ten aanzien van je vraag over de middenconsole: om die te bekleden zal hij er inderdaad uit moeten. Dara zijn wel handleidingen voor en dat is met wat geduld best zelf te doen.
Je ziet op de foto's bij de link die jij plaatst ook leer aan de binnenkant van de middenconsole, dat lukt niet goed "in situ". De adverteerder is een professionele "upholster" en geeft aan dat dit pakket bedoeld is om ofwel door hem te laten installeren, ofwel door "your local upholsterer".
Een grote lap leer op een plek met veel vormen (denk aan de bocht om de pook, de kom voor de handrem, de uitsnede voor de asbak, etc.) goed op zijn plek krijgen vastzetten zodat het ook vast blijft en zodat ook alle andere onderdelen er weer in passen (pookhoes + trim, asbak, etc.) is best een opgave. Als je het niet helemaal goed doet, heb je ook kans dat het onder invloed van zon / warmte weer loslaat / bolt / etc.
Kortom: ik zou even goed nadenken of je dat zelf wilt doen, of wilt laten doen. Als je het wilt latend oen, zou ik eerst met de betreffende partij afstemmen of die wel wil werken met een door een ander gemaakte set, of dat die het dan helemaal zelf wil doen.
Succes! Ik ben benieuwd naar de uitkomst! Die kan ook voor anderen interessant zijn: bij bijna iedere 987 / 997 begint op die plek de coating vroeg of laat te bladderen.