Hoi Porsche liefhebbers.
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Niels, bijna 33 jaar oud en ik woon met mijn vrouw en pasgeboren dochter in Dordrecht.
Al vanaf het moment dat ik kon lopen en praten heb ik al een voorliefde voor Porsche en tot de dag op vandaag krijg ik het er warm van. Ik heb sowieso een enorme passie voor auto's.
Tot op heden heb ik eigenlijk altijd Volkswagen gereden en daarvan de jubileum uitvoeringen van de GTI. Op dit moment heb ik voor de hobby een Golf 7 GTI Clubsport met de nodige aanpassingen die ervoor zorgen dat die er mooi uit ziet (vindt ik) maar ook goed is voor 407pk en 525nm koppel, gaan kattepis dus.
Toch roep ik al jaren: "ooit wil ik een Porsche hebben". Ik heb mijn zinnen gezet op een 987 Cayman S en dus ben ik op zoek naar een mooi exemplaar met niet teveel kilometers en in de juiste uitvoering die ik mooi vind. De keus op dit model is omdat deze binnen het budget passen en ik de overige (relatief) betaalbare Porsches ik niet persee mooi vind. Van de 996 vind ik de turbo / GT3 mooi, maar die zijn buiten budget. De Boxster vind ik wel oké maar ik hoef geen cabrio. Dan kom je al vrij snel uit op een Cayman. Niet alleen een mooi model maar ook nog eens goede rij-eigenschappen, zoals ik overal kan lezen.
Op dit moment staat er een afspraak gepland om te gaan kijken bij een mooi uitgevoerde Cayman S met 138.000km op de klok. Deze staat te koop bij Hamilton Automobielen, een bedrijf die ik ook ken omdat hij veel doet met VW GTI / R en Audi S / RS etc. Als jullie de link zouden kunnen bekijken en eventuele bijzonderheden kunnen uitstippen zou ik dat fijn vinden.
Ik heb zelf een achtergrond van 16 jaar werkzaam in de automotive waarvan 12 jaar als autotechnicus, ik weet dus wel het e.e.a. van het technische aspect. Daardoor heb ik me ook aardig ingelezen in de minpunten van deze auto's/motoren en mocht het een mooi exemplaar zijn waar ik een goed gevoel bij heb wil ik ook nog aankoopkeuring laten uitvoeren waarbij ik ook de cilinderwanden wil laten bekijken.
Hier nog wat foto's van mijn huidige "project". (Zoals jullie zien heb ik fotografie ook als hobby)

Tot horens!