Met dit bericht wil ik mijzelf even (opnieuw) voorstellen, maar ook vooral mijn auto introduceren.
Ik moest even terugkijken, maar ooit in 2007 heb ik me aangemeld op het forum. Mensen die hier al wat langer ronddwalen zullen mij wellicht kennen van mijn fotografie en artikelen in o.a. Porsche Scene Live, Puur en RS Magazine of de events die ik heb gefotografeerd zoals de Porsche Elfstedentocht (2007 t/m 2015). Waarvan ik ook een aantal mooie fotoboeken heb mogen maken.
Maar nu vele jaren later mag ik me ook echt onderdeel voelen van de Porsche-community. Daarover zo direct meer.
Over mijEven kort over mijzelf. Ik ben dus Mark Nauta, 40 jaar jong en woonachtig in het Brabantse Zevenbergen. Van oorsprong trotse Fries (vandaar die verbinding met de Elfstedentocht), maar voor de liefde ruim 15 jaar geleden naar het zuiden verhuisd. Samen met mijn vrouw heb ik een dochtertje van inmiddels 8 jaar. Ik ben werkzaam bij Toyota Louwman Financial Services.
Qua auto’s is mijn verleden kort, vooral veel zaakwagens (altijd Toyota’s of Lexus’) en privé heb ik al bijna 16 jaar een Daytona Violet BMW M3 3.0 (E36).
De droomMaar dan die grote droom, een eigen Porsche. Porsche-fan ben ik altijd al geweest. Brochures en schaalmodellen sparen. Magazines lezen, maar dus ook een periode fotograferen en zelf schrijven. Alles in het teken van Porsche. Er ontbrak echter altijd nog één ding, die eigen P.
Al een aantal jaar was ik om me heen aan het kijken, eerst naar Cayman’s, maar al snel naar 911-jes. Vooral omdat we met z’n drietjes zijn en het me dan leuk lijkt ook even een weekendje weg te kunnen gaan samen in de 911.
In die zoektocht naar een 911 wist ik ook al snel wat het dan moest worden. Een 996. Ik ben juist wél een grote fan van de 996-serie en dan met name de 996.2. De GT3 RS in rood met wit is my all time favourite 911. En ruim 10 jaar geleden dankzij een vriend het genoegen gehad hier ook vele honderden kilometers mee te mogen maken. Ik vind de 996 nog echt een klassiek aanvoelende 911, ook al is het dan geen luchtgekoelde meer. Maar nog tikkeltje ouderwets en analoog. Dat moest hem dus worden, een 996 MK II.
Dan die zoektocht naar de juiste 911. En het wensenlijstje was uiteraard daar. Het moest een 996 Carrera 2 worden van de tweede generatie. Handgeschakeld, bij voorkeur zwart met zwart interieur en voorzien van de 18 inch Carrera wielen. En uiteraard is er daarnaast dan nog een lijstje met nice-to-haves, sportstoelen, sportonderstel, geen navi. etc.
Veelal heb ik de buitenlandse sites afgestruind en af en toe kwam je dan één tegen die een heleboel boxjes van de wensenlijst afvinkte. Toch was het nooit de auto met het juiste gevoel of ontbrak er wat. Eerder dit jaar nog wel een keer op een veiling meegeboden op een schitterende (maar iets te dure) zwarte 996 in Zweden. En toen ineens kwam ie voorbij, niet ver weg in het buitenland, maar gewoon hier op het forum…
Mijn 911Het blijft leuk om hem zo aan te kondigen, ergens nog steeds een beetje onwerkelijk, ‘mijn 911’. Maar dat is het inmiddels wel. Het betreft hier de auto die tot vorige week ook hier dus te koop heeft gestaan. Ruim 11 jaar gekoesterd door Alfred996MKII. Een origineel Nederlandse 996 Carrera, een zwarte met zwart interieur en de juiste wielen. Turbo-stoelen, Xenon-lampen, schuif/kanteldak, PSM, Bose, etc. etc. Een schitterende auto om te zien en eentje met een volledig sluitende historie.
Afgelopen vrijdag heb ik de auto opgehaald en de 180km lange rit naar huis heb ik alleen maar met een enorme grijns op mijn gezicht gezeten. Eigenlijk is die grijns tot heden nog niet weggegaan.
En hoe meer tijd ik met de auto besteedt, des te blijer wordt ik. Het zijn soms de kleine dingen. Het feit dat de originele lederen hoes in het vooronder voorzien is van de originele gereedschapsset, helemaal compleet. Dat het lederen mapje om je frontje van de Becker-radio op te bergen in de lederen etui in het dashboardkastje zit. Het feit dat je beseft dat omdat je een NL-auto hebt de volledige handleiding en ook de verkorte handleiding dan uiteraard ook Nederlands zijn. Maar ook het bladeren door de enorme map met historie van deze prachtige auto. Puur genieten.
De eerste ritten dit weekend waren puur genieten. En een schoonmaak/poetsbeurt op zondag van je eigen eerste Porsche maakt het dan af. Ik weet het zeker, ik ga veel plezier beleven aan deze 911, mijn 911.
Hierbij enkele foto’s van de auto, een echte fotoshoot met mooie foto’s zal ik op een later moment, bij beter weer, nog eens de tijd voor nemen.