Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Opnieuw voorstellen - Joey Losser - Porsche 997.2

11 jul 2024 9:53

Hoi,

Mijn naam is Joey, ik ben 34 jaar en woon samen met mijn gezin (vrouw + 3 kinderen) in Losser.
2,5 jaar geleden heb ik een Porsche 958.1 (cayenne) diesel gekocht en ben toen lid geworden van het forum.
Naast het gebruikelijke onderhoud (olie, banden, etc.) viel er niet zoveel te sleutelen aan die auto.
+/- 100.000 kilometer verder was ik uitgekeken op de cayenne.
Ik heb deze auto verkocht en heb 3 maanden geleden een Porsche 997.2 (bj. 2009) gekocht.

Vorige maand heb ik 19 inch fuchs velgen onder de auto gezet en vorige week heb ik de aircocondensors vervangen.
Dit weekend gaat ik de olie wisselen en ondertussen ben ik orienterend aan het rondijken voor een ander uitlaatsysteem.

gr. Joey

83141 83140

Re: Opnieuw voorstellen - Joey Losser - Porsche 997.2

11 jul 2024 10:29

Nou nogmaals welkom dan. Mooie car.
Wielen staan echt super. Auto staat wel hoog of komt dat door de foto?

11 jul 2024 10:37

De auto is niet verlaagd en voorzien van orginele ophanging.
Wellicht geeft de foto een vertekend beeld.

11 jul 2024 11:05

Oja, voor de geïnteresseerden.
Ik heb gekozen voor Liqui Moly Leichtlauf high tech 5W40 i.c.m. liqui Moly Cera tec (additief).
Altijd leuk oliediscussies.

Ondertussen ben ik orienterend aan het rondijken voor een ander uitlaatsysteem.
De gewenste opzet is:
1. Uitlaatspruitstuk met sportkatalysator 200 cell;
2. Sportdempers met kleppen of gundo hack of bypass;
3. X-pipe of crossover-pipe.
Een volledig systeem van IPE is ontzettend gaaf, maar m.i. erg aan de prijs +/- 7.5k.
Wellicht zijn hier forumleden met suggesties, danwel een mooi systeem te over hebben?

12 jul 2024 7:57

Al eens bij Carnewal gekeken?

12 jul 2024 8:43

Zeker, ik heb al even op de website van Carnewal gekeken; mooi materiaal.
In verhouding met merken als Fabspeed, Armytrix, Soul, Cargraphic, etc. bovendien voordeliger.

Heb jij zelf ervaring met Carnewal?

12 jul 2024 10:51

Welkom Joey! Ziet er goed uit en mooie upgrade met de Fuchs. Is bij een zwarte 911 altijd een goede keuze.

Carnewal is sowieso een goede om je licht op te steken.

Ik heb op mijn 997.1 de Cargraphic X pipe met daarin de 200 cels kats. Bevalt goed. Cargraphic zit niet zo gek ver weg in Duitsland (Landau in der Pfalz), je zou hen ook eens rechtstreeks kunnen benaderen om te vragen of zij nog iets voor je kunnen betekenen los van de aanschaf van een compleet nieuw systeem via de geëigende websites. Misschien hebben ze nog wel iets voor je liggen, je weet het nooit. Daar een beetje rondsturen in de Sudliche Weinstrasse is ook geen straf ...

12 jul 2024 11:33

+1 Carnewal
Wellicht kun je, afhankelijk van je wensen, er net als ik erop wachten en daarna direct terugrijden. Kost je een dagje, maar dat is geen straf.
Plaats een reactie