Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nu echt even voorstellen

11 sep 2024 15:38

Hallo allen,

Hoewel ik al een hele tijd lid ben van het forum heb ik me nog nooit voorgesteld.
Nu er een "nieuwe" 911 in mijn bezit komt, lijkt het mij een mooi moment.

Mijn naam is Maarten Helsloot.
Heb 5 jaar een 911 997 mk1 in bezit gehad, maar besloot deze vorig jaar weg te doen omdat ik eigenlijk een klassieke Porsche 911 wilde rijden.
En dat moment is nu aangebroken.
Ben via Elferspot bij een geweldige '78 SC Targa terecht gekomen, gebaseerd in Zweden, maar notabene van een Nederlander (en ook porscheforumlid).
Volgende week ga ik de auto zelf uit Zweden rijden en zal dan in Nederland mijn handen vol hebben aan alle regeldingen als keuring, peilzender, taxatie etc.
De proefrit was magisch en voelde zeer analoog, zoals ik ook verwachtte en wat ik graag wil!

Hierbij een foto zoals de verkoper de auto op Elferspot had staan

83337

Re: Nu echt even voorstellen

11 sep 2024 16:23

Mooi! En gelijk een avontuur met het elfje, succes!

11 sep 2024 16:31

Gefeliciteerd, mooie auto. Targa is natuurlijk altijd goed :mrgreen:
Was de verkoper toevallig Helmantel?

11 sep 2024 16:32

Onder de brug in Goteborg. :thumleft:

Mooi ding hoor! Geniet ervan! Ik speel ook wel eens met de gedachte van een '78 Targa, maar hou het voorlopig toch maar bij mijn 997 MK1 (vanwege de praktische inzetbaarheid als semi-daily het jaar rond). Maar ik snap de gedachte dus zeker wel!

11 sep 2024 17:42

gefeliciteerd Maarten :!: Ik denk dat ik de betreffende auto ken en in zweden gezien heb, is denk ik de auto van een clublid van de Klassieke 911&912 club. :mrgreen:

11 sep 2024 19:14

Gefeliciteerd!! Zinn Metallic de kleur?

11 sep 2024 22:07

Gaaf ! En waanzinnig om de auto zelf vanuit Zweden naar huis te rijden.
Veel mooie en veilige kilometers toegewenst! :drive:

16 sep 2024 11:21

Tof! Wij hebben onze '89er Targa na aankoop ook zelf uit Rome naar NL gereden, met onze (toen) 5-jarige zoon achterin. En Zweden is ook mooi rijden weet ik uit ervaring :) Have fun!

16 sep 2024 18:51

Mooi model! Daar ga je veel plezier aan beleven! :thumleft:

Ik vraag me af hoe dat werkt als je zelf een in te voeren auto naar NL rijdt.
Staat ie dan voor vertrek al op jouw naam of vertrouwt de vorige eigenaar je zo goed?

24 sep 2024 17:37

De auto staat inmiddels in NL, wachtend op de keuring.
Het was nog een hele tour want de export platen die vanuit Zweden nodig hebt waren nog niet klaar en het was moeilijk te achterhalen waarom...
Bleek dat de Zweedse RDW geen platen kon laten maken omdat mijn verzekering pas op de dag dat ik terug wilde rijden inging, daarvoor doen ze dus niks. Was op zich handig geweest als ik dat van te voren had geweten.
Ben wel naar Zweden gevlogen en heel hard hopend dat de platen per post op tijd zouden aankomen. En dat is gelukt!
Dus in een prachtig weekend met geweldig weer (dus Targa dakje eraf, de hele rit!) terug gereden en op deze manier kennis gemaakt met de auto.
En deze heeft zich uitmuntend gedragen, behalve in een drie kwartier durende, stapvoets file rond Hamburg, dat vond deze 911 niet zo te gek:-)
Al met al een fantastisch avontuur en nu op naar een hoop fijne kilometers hier!

25 sep 2024 10:26

Gaaf hoor!

25 sep 2024 12:56

Aah, de kuitjes kunnen trainen bij Hamburg :)

Congrats! Hopelijk gaat het vlug bij de RDW en kun je nog wat mooie kilometers maken hier.
Plaats een reactie