Vertel hier over jezelf.
22 okt 2024 12:39
Even een kort voorsteltopic.
Ongeveer twee maanden geleden de pastelgele Boxster 986 overgenomen die te koop stond op het forum. Mijn eerste Porsche, sterker nog mijn eerste auto. Meteen maar goed beginnen denk ik dan maar. Auto heeft wat hele kleine dingetjes maar is een genot om in te rijden, elke keer weer een glimlach, zeker als het dak open is. Ik heb maar even een foto geleend uit het verkooptopic, die is een stuk mooier dan wat ik heb gemaakt tot nu toe
Hopelijk het begin van een mooie lange tijd in de Porsche familie.
22 okt 2024 12:42
Welkom! En al meteen een aantal complimenten:
- Wat gaaf dat je eerste auto een Porsche is! Het zal hierna niet meevallen om hetzelfde plezier te beleven aan andere auto's
- Wat gaaf dat je een gele hebt! De meeste mensen durven het niet, maar het staat de 986 fantastisch!
- Wat goed dat je meteen een foto weet te plaatsen. Sommige forumleden vinden dat (nog steeds) ingewikkelder dan kwantumfysica
Veel veilige km's en rijplezier!
22 okt 2024 13:11
wat stoer een Porsche als eerste auto!
22 okt 2024 15:20
Heerlijke kleur! Ik vind mijne blauwe maar saai
22 okt 2024 19:58
Inderdaad - een niet zo'n saaie kleur
Welkom
22 okt 2024 22:56
Welkom, leuke auto om mee te starten! Dat doen de meesten je niet na. Bij mij kostte het ook een auto of 8 voor ik bij de Boxster uikwam.
En ik ben voor meer kleur op de weg, bravo!
23 okt 2024 8:30
Ik ben ook begonnen met een gele (
DAF 66)!
Gefeliciteerd, dat doe je goed. Ook gemakkelijk terug te vinden op de parkeerplaats.
23 okt 2024 9:24
Welkom en geniet ervan! Lekker hoor. Hoe zijn de reacties in je omgeving?
23 okt 2024 10:24
Leuk, daar ga je alleen maar nog meer plezier van krijgen.
Het is een heerlijke stuurauto en zeker met kap open boost 2.0.
Ik heb bijna 7 jaar een 986 2.5 gereden en er 80.000 kilometer van genoten.
23 okt 2024 13:00
Wat een enorm warm welkom! Voelt als een warm bad zo binnenkomen. Kleur is inderdaad heel erg gaaf, het staat de auto echt heel erg goed. Merk dat het mijzelf en iedereen die hem ziet een stuk vrolijkheid meegeeft. En makkelijk te herkennen inderdaad!
Reacties zijn echt enorm positief, hier en daar wel de opmerking ‘onderhoud op wielen’ gekregen
. Ik liep laatst langs mijn auto en toen waren twee (onbekende) vrouwen in gesprek hoe leuk ze deze vonden en dat ze de kleur fantastisch vonden. Dat zegt denk ik wel genoeg! Staat nu 175k op de teller, ik verwacht er niet heel veel mee te rijden (Ik ga naar mijn werk met de trein, dat traject is niet te doen met de auto) maar vooral lekker voor in het weekend.
23 okt 2024 19:55
BAM! Meteen een Porsche…complimenten en welkom hier!
24 okt 2024 21:47
Welkom en wat bijzonder ...1e auto een Porsche...doe je goed!
08 nov 2024 15:09
Mooie wagen. Gefeliciteerd.
En zo lekker origineel nog. Oranje knippers en 16 inch (?) wielen. Niets meer aan doen, hij is perfect zo wat mij betreft.
08 nov 2024 17:55
ArchNL schreef:hier en daar wel de opmerking ‘onderhoud op wielen’ gekregen.
Niks van aantrekken.
Onderhoud aan een Boxster valt (vaak) wel mee - en ik denk dat de waarde ook niet minder wordt.
Dat soort mensen weten niet waar ze over praten.
Je kunt beter met een klootjesvolk auto die € 2 á 3K per jaar afschrijft ergens op visite gaan dan met een Porsche
09 nov 2024 20:59
Olaf schreef:ArchNL schreef:hier en daar wel de opmerking ‘onderhoud op wielen’ gekregen.
Niks van aantrekken.
Onderhoud aan een Boxster valt (vaak) wel mee - en ik denk dat de waarde ook niet minder wordt.
Mijn ervaring is dat - als je jaarlijks netjes de beurten laat doen - het onderhoud van een 986 enorm meevalt.
12 nov 2024 10:29
Goed gedaan, erg fraaie 986!
13 nov 2024 22:17
Dank allen!
Olaf schreef:ArchNL schreef:hier en daar wel de opmerking ‘onderhoud op wielen’ gekregen.
Niks van aantrekken.
Je kunt beter met een klootjesvolk auto die € 2 á 3K per jaar afschrijft ergens op visite gaan dan met een Porsche
We gaan het zien. Zijn een paar dingen die ik wil aanpakken (bijvoorbeeld nieuwe kap) maar dat doe ik allemaal rustig aan. Heb een mooi bedrag gereserveerd alvast. Grappige was dat deze 986 veel goedkoper was dan alle andere auto's voor mij om te verzekeren. Per jaar €600 goedkoper dan alle andere auto's die ik heb ingevuld, alle types en merken.
14 nov 2024 9:41
Mooie plannen, bij zo'n nieuwe kap zou je ook meteen kunnen gaan voor het exemplaar van de facelift met glazen (en verwarmde) achterruit.