Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Van Boxster S 986 naar …

07 dec 2024 19:44

Een nieuwe Porsche die ook verdient om te worden voorgesteld…

Na ruim anderhalf jaar met veel plezier in de Boxster S 986 uit 2001 te hebben gereden ging het toch kriebelen. Ik zou vaker roadtrips naar de Eiffel en de Alpen willen doen. Met de 986 wordt de heen- en terugweg dan wel wat lang, mede vanwege zijn leeftijd en de - voor mij - minder goede stoelen. Ook zou een 2+2 misschien wel fijn zijn zodat er incidenteel meer dan èèn passagier mee kan. Het werd kortom tijd voor oriënteren en proefrijden. Een ding was duidelijk: het moest sowieso weer een cabrio worden.

Proefgereden met een paar mooie 991.1 Carrera en Carrera S cabrio’s uit 2012. Geweldige auto’s. En wat is die PDK goed. Wel groot en minder lichtvoetig dan een Boxster. En de kinderen wilden toch hun benen behouden. Als er niemand achterin past en ik het lichtvoetige karakter van de Boxster mis…

Proefgereden met een late 981 S. Ook mooi. Fijne (midden)motor. Goede balans. Snel genoeg. Lichtvoetiger. Wel nog behoorlijk prijzig voor goed uitgevoerde latere exemplaren.

Met een schuin oog ook gekeken naar de 718 Boxster S. Moderner met alle up to date voorzieningen. Energieke motor met veel koppel. Snel en lichtvoetig. Minder mooi geluid. Relatief voordeliger dan een late 981 S of GTS met weinig km’s en de juiste opties. Een serieuze kandidaat. Een mooie Miami blue GTS 2.5 in het zuiden des lands net misgelopen. Weer verder zoeken...

Vervolgens een Racing gelb 718 Boxster S 2.5 PDK uit 2016 met weinig km’s tegengekomen. Een geheel dealer onderhouden Werkswagen met veel opties: PASM, PDLS+, PTV, Sport Chrono, Bose, CarPlay, 18 voudige sportstoelen met ventilatie en verwarming, 20” Carrera S wielen, volledig leer tot en met de stuurkolom en de zonnekleppen, interieurlijsten en gordels in Racing gelb, etc. Proefrit gemaakt. Overtuigend. De tijd heeft tussen 2001 en 2016 niet stil gestaan. De 718 Boxster S is - ook met twee cilinders te weinig - een geweldige auto.

Na een positieve aankoopkeuring bij Van der Gugten heb ik hem gisteren opgehaald. Niet echt weer om open te rijden maar dat mag de pret niet drukken.

Een foto:
83592

Re: Van Boxster S 986 naar …

07 dec 2024 20:41

Gefeliciteerd met je mooie keuze. Veel veilige maar vooral fijne kilometers gewenst.

07 dec 2024 21:03

Prachtige wagen, rijdt geweldig vanwege de turbo motor.. Echte rijders auto zo, bergop zal dat zeker goed bevallen in de Alpen, hoewel je veelal te snel zult zijn tav andere weggebruikers of wetgeving ter plaatse :-) .. Net zoals je een 911 kunt missen, ook een 6 cylinder en zelfs een 6-handbak, een C2, een S/GTS ook, PSE, allemaal kwestie van individueel compromis, zal veel aandacht trekken zo'n gele rakker .. Ongezien ergens voorbij rijden gaat niet meer lukken nu (met de 986 misschien nog wel denk ik). Gefeliciteerd, mooi platform.. Remmen is angst, klopt helemaal voor de boxsters/caymans :-)

07 dec 2024 22:19

Heel mooi apparaat, gefeliciteerd met deze fraaie aankoop!

07 dec 2024 23:47

Een gele is sneller, mooie aankoop en veel plezier ermee.

09 dec 2024 12:07

Lekker kleurtje! 8)

09 dec 2024 19:41

Ik hoop voor Joeri dat die zijn zonnebril op heeft gezet bij de aankoopkeuring ;-)
Prachtige auto, gefeliciteerd en geniet ervan!

10 dec 2024 10:14

Zo zie ik het graag :D ... een beetje kleur :thumleft:

11 dec 2024 1:18

Leuk te lezen deze move van 986 naar 718 en idd zoals al gezegd ... je brengt meer kleur op de weg wat altijd top is!

11 dec 2024 18:46

Dank! Na het chique Lapis blue van de 986 wilde ik een wat sportievere kleur.

De 718 S is inderdaad behoorlijk snel. Een 2.0 T was wat dat betreft ook voldoende geweest vermoed ik.

Inmiddels heb ik de auto voorzien van all weather matten. Binnenkort de Rennline radiator screens monteren. Volgende maand ga ik bij PCR verse navigatiesoftware (2024 kaarten) er op laten zetten. Als backup voor de navigatie via CarPlay wel fijn.

En nu hopen op wat mooie zonnige dagen…
Plaats een reactie