Hallo, Erwin hier. 55 jaar en van kinds af aan geïnteresseerd in auto's en motoren.
Vermeldenswaardige auto's die ik ooit gehad heb of nog steeds heb:
Fiat 124 Spider 1976 (17 jaar in bezit gehad)
BMW Z4 coupe 3.0 Si (E86)
Lotus Elise S2 (is te koop)
Momenteel rijdt mijn vrouw in een MX 5 NC 2.0 S-VT

Ik was al een tijdje op zoek naar een 981 Boxster. Eerst uitgezocht waar mijn voorkeur naar uit zou gaan door een paar proefritjes te maken. De base vond ik te langzaam onderin. Sowieso is het ontzettend jammer dat P de 2e versnelling zo belachelijk lang maakt. 130 in zijn 2 slaat echt nergens op. Doen ze dat om de boxster/cayman op afstand te houden van de 911? De 3.4 is duidelijk sneller dan de 2.7, ook onderin. PDK is fijn maar toch lichte voorkeur voor een handbak. Nog een ritje gemaakt met een 718 base: fijne besturing maar de motor (turbolag) en het geluid deden het niet voor mij.
Dan moet je je nog gaan verdiepen in de opties. Eigenlijk hoe meer opties, hoe beter maar bovenaan het lijstje stonden wel PSE, PASM, PTV, sportstoelen, stoelventilatie. Na een jaar advertenties in de gaten houden (ook in Duitsland) blijkt het nog niet zo makkelijk te zijn om iets te vinden wat er aan voldoet. Een S met handbak is best zeldzaam.
Tot een paar weken geleden iets voorbij kwam waarbij alle alarmbellen af gingen:
S, handbak, 34K gelopen, alleen PC onderhouden. De auto ziet er uit alsof hij zo uit de fabriek komt, heeft werkelijk nog nooit regen gezien.
En dan de optielijst

: Leder dashboard, Sportdesign stuur, PASM, Sportchrono met PADM, PTV, Sportstoelen, Stoelverwarming+ventilatie, Dualzone CC, PCCB, PASM, Bose, PDLS. Enige wat ik mis is PSE.
Met wat doorzetten heb ik de deal rond kunnen maken en staat hij nu in mijn garage.

Ik heb verder nog niet veel foto's gemaakt maar dat komt nog wel als we in september een roadtrip door de Ardennen, Vogezen, Zwarte woud en Alpen gaan doen.