Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Vraag over aankoop 2.7? ( althans zonder de juiste motor)

03 nov 2025 10:21

Heb het maar in dit topic gezet , maar heb me al heel lang gelden voorgesteld :)
Na het uitstapje naar de 996 , die toch niet de beleving bracht die ik als oldtimer rijder zocht
nu gekeken naar een 911 2.7 targa Carrera 1974 , met grote spoiler ! Maar raak ik tweestrijd .. auto ziet er
redelijk uit , wat roestpitjes langs de ramen , en een slecht targa dak , voor de rest een goed rijdende auto .. recent
in onderhoud geweest , met remrevisie , vloeistoffen , nieuwe carpas voor 5 jaar( belgie.. zegt me niets over het niveau van keuren)
En ik kan mijn oldtimer inruilen ..klinkt allemaal leuk.. maar bij het controleren van de nummers bleek dat er geen 2.7 blok inzit
maar een 3.0ltr van 1979. De de kilometerstand zegt dan ook helemaal niets .. voor de rest geen onderhoudspapieren of historie ..
Wat is wijsheid ? hoe te keuren ? is deze combi wbt de waarde wel aantrekkelijk ? heeft een 4 bak , las ergens de SC 1979 een 5 bak ..
Voordeel is dat ik kan inruilen maar de motor blijft een groot vraagteken. Is een Us auto geweest ..

Re: Vraag over aankoop 2.7? ( althans zonder de juiste motor

03 nov 2025 10:56

Als ik dit lees keert mijn maag al om. :bang:

Is er ergens een advertentie zichtbaar.

03 nov 2025 12:20

nee, auto staat nergens te koop . Hij reageerde op mijn advertentie van mijn oldtimer
en dat ik een 911/912 zoek , met bijbetaling..Het leek een goede deal om in te ruilen ..
maar eerste keus was deze in principe niet geweest, heel erg rood , met grote spoiler ( wel origineel)
aan de kleur kan ik nog wennen

03 nov 2025 15:34

Klinkt allemaal niet heel aantrekkelijk. Ik heb nog nooit met een 4-bak gereden, maar een 5-bak lijkt me te prefereren. Bij auto's van deze leeftijd is roest vaak een geduchte tegenstander. Wat op het oog lijkt mee te vallen kan een klein drama worden, zeker bij pre-gegalvaniseerde modeljaren.

03 nov 2025 16:19

Bij twijfel: weglopen. Hoe groot de initiële aantrekkingskracht ook is. Er komt vast wel weer iets op je pad dat aan je verwachtingen/wensen voldoet en je een beter gevoel geeft.
Maar dat is slechts mijn mening...
:popcorn:

03 nov 2025 16:56

Ja .. ik heb ook besloten om er verder niet mee door te gaan..net wat jullie ook zeggen, te veel onzekerheden , en er komt wel weer een volgende voorbij. Was handig geweest omdat ik kon inruilen..maar risico te groot

03 nov 2025 18:59

If the price is right …

Maar dát zal wel niet ;)

03 nov 2025 20:34

Olaf schreef:If the price is right …

Maar dát zal wel niet ;)

…en wat ben je bereid er aan te doen/hobbyen

03 nov 2025 21:34

Prijs was rond de 55k dus niet.echt een koopje…
Het werk eraan leek mij te overzien..beetje spuitwerk ,en targa dakje

03 nov 2025 21:38

Dat zou ik ook niet interessant vinden. Ik zeg, zoek nog even verder.

03 nov 2025 21:49

Ja. , ga ik ook doen. Eerst wat meer actie ondernemen om de TR te verkopen

04 nov 2025 7:10

harryv8 schreef:Prijs was rond de 55k dus niet.echt een koopje…
Het werk eraan leek mij te overzien..beetje spuitwerk ,en targa dakje

Zelfs zonder spuitwerk en met een acceptabel dak lijkt me dat voor een 2.7 4-bak zonder de originele motor flink aan de prijs.

Leuke zoektocht! :thumleft:

04 nov 2025 9:48

55K is veel te duur naar wat ik lees. Dan is er wel iets anders te vinden.

Dit was een tijdje geleden een veel beter koopje.
viewtopic.php?f=10&t=58976

04 nov 2025 11:16

Bij roest is de stelregel dat de zichtbare roest 10% is van het totaal als je grondig op zoek gaat. Uit eigen ervaring kan ik (helaas) bevestigen dat dit in het overgrote merendeel van de gevallen klopt.

04 nov 2025 13:10

Zou zelf er geen punt van maken, een SC 3.0 motor was een goed product :thumleft:
Mn eerste 911 was uit 1976 en had ook een 4 bak, een 5 bak was een duurdere optie in NL.
Maar een 911 uit 1974 was nog niet gegalvaniseerd en met name de targa kon behoorlijk roesten en doorzakken :scratch:
Toen ik op zoek was naar mn eerste 911 waren diverse 2.7 voorzien van een 3.0 blok.
Weet dat ik tegen de schenen van Erwin schop maar de 2.7 van toen hadden wel wat problemen met lekkage, de kettingspanners en de ketting begeleider die losliet en mn hele motor opblies :oops:

16122

Zie je hem op de brug staan in Stuttgart bij Hahn, stukkende benz. pomp in 1984 :mrgreen:

04 nov 2025 18:53

Zou voor mij inprincipe ook niet veel uitmaken, maar ik werd plotseling geconfronteerd
met een andere motor , waardoor de km stand ook niet meer van belang was,zit geen
Enkel onderhouds bon bij, op een bon na van dit jaar. Verkoper wist ook niet dat het de juiste
motor niet was. Dus doorzoeken , komt er gerust weleen langs. Die hierboven was inderdaad een mooie!
Plaats een reactie