Vertel hier over jezelf.
01 nov 2005 21:55
Beste allemaal,
Vandaag is het dan zover. Ik heb mijn eerste Porsche gekocht. Daarmee is een jongensdroom in vervulling gegaan. Het is een 3.2 uit september 1989 geworden (een donkerblauwe).
Wat een fantastische auto is een 911 toch, ook zo'n oud beestje. Na elke proefrit die ik in mijn zoektocht (en die was lang) heb gemaakt stapte ik met een brede glimlach uit. Het was dus een kwestie van tijd tot ik het exemplaar zou hebben gevonden dat helemaal bij mij past. Van meet af aan stond voor mij vast dat het een late 3.2 coupe moest worden. Vraag me niet om precies te onderbouwen waarom, maar dat is al sinds ik een jong ventje was (ben nu 38 ) de Porsche 911. Geen toeters en bellen maar het pure onbekrachtigde sportieve rijden.
Zaterdag ga ik hen ophalen. De rest van het weekend is daarmee ingevuld.
Overigens volg ik het forum al sinds het begin van mijn zoektocht (af en aan sinds augustus 2004). Jullie opmerkingen, aanwijzingen en discussies hebben mij zeker op weg geholpen bij mijn beslissing. Dank daarvoor!
Nu nog een verzekering regelen. Wordt waarschijnlijk CB i.v.m. de onbeperkte km mogelijkheid.
Ik houd jullie op de hoogte.
Tom
01 nov 2005 22:07
Proficiat met je aankoop,goede keuze zo'n 3,2 met G50 in donkerblauw
met Fuchs??
01 nov 2005 22:15
Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van je Porsche.
En nu om optimaal van haar te genieten veel toerritten meedoen
01 nov 2005 22:24
Goed gedaan, mooie keuze zo'n 3.2
foto's, waar gekocht, waar gekeurd ??? (als je al zo lang meeleest wist je dat je deze vragen kan verwachten)
Nu nog een verzekering regelen. Wordt waarschijnlijk CB i.v.m. de onbeperkte km mogelijkheid.
hier ook
01 nov 2005 22:33
Gefeliciteerd,en nu de foto's nog.
01 nov 2005 22:38
die vragen kon ik inderdaad verwachten. Ik heb de auto bij Carlo van Krey gekocht (de handtekening is denk ik net droog). Gisteren is de auto gekeurd bij Frank Schmidt en het rapport zag er keurig uit. De auto heeft wel erg veel km's gelopen (234k). Dat was mijn enige terughoudendheid. De vorige eigenaar (waarvan Carlo mij met toestemming de gegevens had gegeven) was een collega advocaat die er al meerdere jaren dagelijks, behoedzaam, mee reed en geen problemen had ervaren. De auto is bovendien schadevrij, heeft al het nodige onderhoud (en zelfs meer) gekregen en verkeert volgens Frank Schmidt in een prima staat, zodat ook ik er elke dag mee op pad kan.
Mijn vrouw gaat vanaf volgende week in mijn auto rijden (BMW 328i Touring). Dat is voor haar en de kinderen (2 meisjes van 1 en 3) een prima auto die, zelfs met automaat, ook wel vlot vooruit wil. Wellicht komen er nog wel momenten zullen zijn dat ik in de BMW zou willen zitten (files).
Ik zal proberen om de foto's te plaatsen. De auto is nog te zien op
http://www.carlovankrey.nl/foto16.htm
Tom
01 nov 2005 22:43
Wellicht komen er nog wel momenten zullen zijn dat ik in de BMW zou willen zitten (files).
is ook te doen, leuk is anders natuurlijk
heb wel veel tips gekregen mbt winterbanden te gaan gebruiken, wellicht ook voor jou het overwegen waard
nogmaals, mooie kar
01 nov 2005 22:49
Ik heb met Carlo van Krey ook over winterbanden gesproken. Hij heeft waarschijnlijk nog een set telefoonvelgen met winterbanden liggen die ik kan kopen. Dat lijkt me inderdaad een zinvolle investering. Eerst wil ik een paar weken met de mooie Fuchsen rondrijden die er nu op zitten.
01 nov 2005 22:59
Jawel, zeker rondrijden met de Fuchsen, en nog wel wat langer ook dan een paar weken
Kom de 20e naar Apeldoorn, wordt vast grappig daar!
01 nov 2005 23:37
welkom en gefeli met de porsche
01 nov 2005 23:56
Gefeliciteerd!! Blijft mooi..héééél mooi.
02 nov 2005 0:05
Welkom Tom!!!
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe, nooit meer te vergeten aanwinst!!!
Get used to the addiction zou ik zeggen...
02 nov 2005 9:23
welkom tom, en tot ziens op een toerrit.
robert
02 nov 2005 10:08
Welkom, ook van deze kant
.
02 nov 2005 20:18
Welkom. Het blijft genieten, zeker in een 3.2.
02 nov 2005 20:23
Welkom en van harte gefeliciteerd!
03 nov 2005 11:37
Veel succes ermee Tom. Goede keuze.
03 nov 2005 11:56
Ook gefeliciteerd met je prachtige aanwinst en welkom hier.
03 nov 2005 12:30
Wat ik hier aan toe te voegen heb? Weinig, behalve:
Gefeli! Welkom!
03 nov 2005 21:15
Dank voor alle welkomswoorden. Ik zie er inderdaad naar uit om naar bijeenkomsten te komen en jullie te ontmoeten. Maar eerst moet ik de nieuwe aanwinst maar eens verzekerd zien te krijgen. Mijn tussenpersoon is sinds gisteren in de weer om op een zakelijke polis de auto verzekerd te krijgen. Tot nu toe is dat niet gelukt omdat elke verzekeraar weer zo zijn eigen onmogelijke voorwaarden stelt. Ik hoop dat ik morgen het verlossende woord krijg dat het gelukt is want het is wel de bedoeling dat ik zaterdagochtend te auto ophaal.
Is er iemand op het forum die ervaring heeft met een zakelijke verzekering van zijn Porsche? Ik wil de auto op mijn onderneming zakelijk en prive rijden omdat ik dan de kosten wel op de winst in mindering kan brengen terwijl de bijtelling plaatsvindt op de aanschafwaarde (ouder dan 15 jaar).
03 nov 2005 21:21
kan dat niet bij centraal beheer dan?
03 nov 2005 21:37
Centraal beheer verlangt minimaal 4 schadevrije jaren. Nu heb ik die wel maar die zitten op mijn BWM en die wil ik daar niet vanaf halen omdat de premie daarvoor dan explosief stijgt. Een verklaring dat ik die schadevrije jaren wel heb, maar ze niet overdraag naar CB (zodat zij de premie wel zonder schadevrije jaren berekenen), is niet voldoende.
03 nov 2005 21:44
had ik ook, kortstondig nog mijn volvo erbij gehouden...
tussenpersoon gebeld met het verzoek het even te regelen, anders zou ik de volvo op papier verkopen (aan mijn vriendin bijv.) en alsnog een royementsverklaring ontvangen
was in 10 minuten geregeld
03 nov 2005 21:58
Dat klinkt als een creatieve oplossing. Morgen even overleggen met de tussenpersoon. Overigens, mijn vrouw heeft geen schadevrije jaren: ze heeft net een paar weken geleden aan haar auto behoorlijke schade gereden
. Maar ik zal eens even informeren. Uiteindelijk moet dit goedkomen zo lijkt me. Ik maak me dan ook nog geen zorgen.