Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Mijn eerste Porsche, welke moet het worden?

20 nov 2005 23:49

Heren (er zijn hier volgens mij weinig dames),

Ik ben druk op zoek naar mijn eerste Porsche. Graag jullie hulp bij mijn zoektocht. Het dilemma is als volgt: De ECHTE 911 vind ik een prachtige auto. Ik heb gereden in een 1986 model. Het is te spartaans voor mij. Je voelt duidelijk dat je in een oude auto rijdt, en dat is hij natuurlijk ook. Moet het dan een 964 worden? Of een 993 (bij voorkeur de 4s)? De 993 is prachtig, maar de meeste zijn nog duurder dan de eerste 996 modellen. De 996 modellen zijn qua interieur moderner/mooier.
In ieder geval een coupé, geen cabrio.

Hebben jullie suggesties voor mij?

Massa...

20 nov 2005 23:57

hoeveel geld wil je uitgeven

das makkelijker om iets uit te kiezen

er zit namelijk nog een klein prijs verschil tussen een 4S en een 3.2 :wink:

en welkom hiero

21 nov 2005 0:00

beetje hetzelfde als vragen: 'heren, met welke vrouw moet ik trouwen? ik kan niet kiezen?' :shock:

Lijstje van PaSCal invullen en dan verder kijken.

Ik heb wel eens horen zeggen, koop het nieuwste model dat je je kan veroorloven. Is een mening.

Luchtgekoeld of watergekoeld?
Uiteraard is een 993 4S of 2S een beauty, evenals een 993 turbo.
Maar dat is een 356 speedster ook.

Waarvoor ga je hem gebruiken, hoeveel km per jaar, alleen jij erin rijden of ook met kinderen, wil je het circuit op, wat voor km ga je ermee rijden (file, dagelijks, snelweg, toerritten), wat vind je mooi; coupe, cabrio, targa, SUV :twisted: , vooral wat vindt je vrouw mooi :wink: etc etc etc.

Simpele vraag, geen simpel antwoord.

21 nov 2005 0:58

Dank voor de eerste reacties!

Paar antwoorden op de vragen.
Gebruik: alleen voor de fun, heb een nieuwe dikke lease-A6 Q ernaast.
2 kinderen, dus achterbankje noodzakelijk.
Geld: max 50K. Liever 40...
Luchtgekoeld is mooier, vandaar overweging oudere types.
Hoe meer vermogen hoe beter. De spoiler op de turbo 993 vind ik niet mooi, die van de turbo 964 wel. Zijn oudere Turbo's wel verstandig?

Moeilijk, moeilijk.....

21 nov 2005 1:02

40.000,-- tot 50.000,-- voor een 993 turbo gaat echt niet lukken, zelfs een 2S of 4S wordt moeilijk voor dat geld !

21 nov 2005 1:03

Eerst en vooral welkom hier.
Ook met een oudere (spartaanse) kan je fun fun fun hebben en is ideaal als tweede wagen.
Ik kan alleen maar de posts van Horn en Robbie bijstaan.
De zoektocht naar een Porsche is in de eerste plaats afhankelijk van het budget dat je er voor over hebt voor aankoop en het bijbehorende zoals inschrijving , verzekering , etc (zeker als je het ineens over turbo's gaat hebben) en dat je in reserve hebt voor voorziene en onvoorziene kosten.
Dromen kan , maar als je ze wilt uitvoeren zal je toch eerst moeten kijken wat reeel voor je is.
Veel geluk met je zoektocht.

21 nov 2005 1:03

Welkom! Ik zet in op een 993, type nader te bepalen. Goeie keuze!

:idea: Ga 's rijden met de verschillende types!

21 nov 2005 1:04

Inderdaad, maar de 993 Turbo was qua uiterlijk al afgevallen.
Heb wel een (hele mooie) 993 4S gezien van net boven de 50K.

21 nov 2005 8:08

een porsche dien je ''makkelijk'' te kunnen kopen

zodat je nog voldoende over hebt als toevallig je tapeinde's afbreken of zo


:^:

21 nov 2005 9:38

Massa schreef: De spoiler op de turbo 993 vind ik niet mooi, die van de turbo 964 wel. Zijn oudere Turbo's wel verstandig?


Alleen de spoiler of heel de Porsche :?:

Zoveel 'leeftijd-verschil' zit er niet in die Porsches en hoeft een 'nieuwere' niet beter te zijn dan een 'oudere' :idea:


Met jouw budget zou IK het wel weten ...

'n 965 kopen en de rest van het geld apart houden om 'te spelen' :wink:


Zoals overigens al aangegeven is :arrow: 't lijstje van paSCal invullen en daarna eens proef gaan rijden in de Porsche(s) van jouw keuze ...

21 nov 2005 9:55

ik reed al enkele keren met 924
later met 993, en stuk of 4 verschillende,
verschillende 996 waarvan eentje van mij
....
allemaal gaven ze mij een uitzonderlijk gevoel,
voor alle dagen zou ik een 996 voorrang geven.
of de997

21 nov 2005 9:58

Massa schreef:Hoe meer vermogen hoe beter.


Waarom, kun jij al zo goed rijden dan?? De meeste hier op het forum kunnen echt niet het maximale uit hun Porsche halen, veel gebezigde discussie hier. Is niet l.llig bedoeld maar staar je niet blind op het vermogen.

Trouwens, van harte welkom...4S is super auto, 2S ook en sneller.....

Gisteren hebben we nog een leuke rit met afsluiting gehad bij Motron, daar stond een hele mooie 2S: Afbeelding die net binnen je budget valt.

21 nov 2005 11:18

welkom,

mijn advies sluit aan bij de vorige:

rij eerst in de verschillende modellen de 964, 993, 996

kijk dan naar waar je voorkeur naar uit gaat.
Kijk dan welke uitvoering je wilt targa, turbo enz.

robert

21 nov 2005 11:26

Welkom, enne...eigenlijk heb je gewoon een VET luxe probleem.... :wink:

21 nov 2005 11:35

Gaan we in België of in Nederland zoeken :?:

In het ene land geraak je al verder dan het andere met je budget van 40 à 50.000.

Wat de dames betreft, hier zijn veel meer vrouwen dan je denkt(die stiekem meelezen)

21 nov 2005 14:08

Je kunt de mijne kopen.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=4982
Voor verdere info. pb'tje

21 nov 2005 15:12

Humf,

1e verkoop bericht is van 18-Juli, het is nu 4 maanden later. Is het zo moeilijk om een goede 993 te verkopen of heb je er gewoon niet veel aan gedaan, of ben je te duur, of van alles een beetje?

21 nov 2005 17:25

Als ik het zo lees en je de P.uitsluitend gebruikt voor de fun, naast de dikke leasebak (geen verkeerde keuze overigens, die leasebak) en rekening houdend met je budget, moet je gewoon gaan voor de Porsche waar je hart naar uitgaat en niet een compromis sluiten en zou ik gewoon gaan testrijden met een 4S. Die auto zijn redelijk waardevast en als je er na een jaar genoeg van hebt zijn ze makkelijker te slijten als bv een 996, kopen is makkelijk, maar verkopen :roll:

21 nov 2005 17:41

Massa schreef:2 kinderen, dus achterbankje noodzakelijk.

Hoe oud c.q. groot zijn die kinderen dan?

21 nov 2005 19:20

Marcel schreef:Humf,

1e verkoop bericht is van 18-Juli, het is nu 4 maanden later. Is het zo moeilijk om een goede 993 te verkopen of heb je er gewoon niet veel aan gedaan, of ben je te duur, of van alles een beetje?


Niets aan gedaan.
Beetje Mauken,
wl/niet verkopen.

21 nov 2005 19:35

thomas993 schreef:Als ik het zo lees en je de P.uitsluitend gebruikt voor de fun, naast de dikke leasebak (geen verkeerde keuze overigens, die leasebak) en rekening houdend met je budget, moet je gewoon gaan voor de Porsche waar je hart naar uitgaat en niet een compromis sluiten en zou ik gewoon gaan testrijden met een 4S. Die auto zijn redelijk waardevast en als je er na een jaar genoeg van hebt zijn ze makkelijker te slijten als bv een 996, kopen is makkelijk, maar verkopen :roll:


Weinig fungehalte in een 993 4S.

Het wordt al duidelijker

21 nov 2005 20:09

Ik denk dat ik richting een knappe 964 ga (met weinig km's).
Ben nu bezig een garage te regelen, zodat hij lekker droog kan staan.

Eerst maar kijken of een Porsche voor de fun erbij, een goede optie is.
Wie weet behoort een nieuwer exemplaar later nog tot de mogelijkheden.

Laatste vraag: voorkeur Carrera 2 of 4?

21 nov 2005 20:10

Bij Carlo van Krey staat een 993 2S in de kleur Vesuvio, wat zo'n beetje de kleur is met de meeste hits hier op het forum (maar wel 99% in een enkel draadje...). 52.500 vraagprijs. Misschien is dat iets...?

Re: Het wordt al duidelijker

21 nov 2005 20:27

Massa schreef:Ik denk dat ik richting een knappe 964 ga (met weinig km's).
Ben nu bezig een garage te regelen, zodat hij lekker droog kan staan.

Eerst maar kijken of een Porsche voor de fun erbij, een goede optie is.
Wie weet behoort een nieuwer exemplaar later nog tot de mogelijkheden.

Laatste vraag: voorkeur Carrera 2 of 4?


Als het voor de fun is, een carrera 2.

21 nov 2005 21:07

michael schreef:
Weinig fungehalte in een 993 4S.
En alleen voor een 6cm bredere auto 15-20K meer betalen?? :roll: We hebben het er al eerder over gehad maar ik vind een gewone 993 meer in balans dan een S met die nog bredere kont t.o.v. de toch al wat iel tonende voorkant.waar ik nu wat aan gedaan heb met de RS voorspoilers :wink:
Plaats een reactie