Ik ben Marcel, 43 jaar en ik woon in Dordrecht. Ben in het bezit van o.a. een Porsche 924S, modeljaar 1986, vanaf 24 nov 1995. Gekocht met kilometerstand 45d, huidige stand 130d.
In 1994, het was bij een crematie van de vader van een maat van me (de tweede die maand
), kwam ineens de gedachte op er een Porsche bij te kopen. Ik wilde gaan genieten van het leven en daar hoorde naar mijn mening een Porsche bij
.
Ik wilde een 928, maar een maat van me raadde me een 944 aan, omdat ik geen sleutelaar ben. Kon ik zo even wennen aan Porscherijden en de kosten van het onderhoud. Ben een jaar aan het zoeken geweest en ben wat tegengekomen!!: of de auto vertrouwde ik niet, of de verkoper/handelaar ("eerst kopen, dan keuren en maak ik alles in orde....", jaja), of beiden.
Bij toeval, ik reed verkeerd en moest daar draaien, kwam ik in Almelo m'n huidige auto tegen. Was liefde op 't eerste gezicht. Maar ja, was geen 944 he. Geen 'echte' (nou, het is wel een 'echte' hoor!!). Toen ik paar maanden later een proefrit maakte, ik was geen mooiere tegengekomen, was ik verkocht en was de koop snel rond. En tot op heden kan ik nog steeds genieten van m'n auto en wil ik inmiddels geen andere meer. Heb er zelfs geen radio in; geniet van het motorgeluid, de wind...
De auto verkeert in zeer goede, originele staat, heeft in 1999 bij Anti-roest Center Jan van Egmond te Alphen a/d Rijn een volledige behandeling ondergaan en is voorzien van o.a. stuurbekrachtiging en afneembaar, elektrisch dak (incl. hoes). De kleur is beige (volgens kenteken; kleurcode is y4y4, kalahari metallic) en interieurkleur is bruin. Zie foto's in mijn persoonlijke album.
Ik hoop hier nog iets meer op te steken over Porsche, en mijn auto in het bijzonder, en wellicht tot ziens bij een meeting, rit o.i.d.
mvg
Marcel