Hallo Allemaal,
Ik wil me even voorstellen.
Ik ben Johannes en ben nu 33 jaar oud en heb mij gesetteld samen met mijn vriendin en haar 2 kids in Marrum te Friesland.
Sinds gisteren heb ik me aangemeld op dit forum en heb al vele interesante en leerzame discussies/tips gelezen.
Eerlijk gezegd wou ik dat ik het forum eerder had geraadpleegd vanwege de vele goeie tips, Ik heb de passie altijd meer de overhand gegeven dan het verstand.
Om een lang verhaal kort te houden. Sinds ik een jaar of 8 ben gaat mijn interesse altijd al uit naar Porsches. Er is een tijd geweest dat ik het woord Porsche niet meer van mijn vader mocht noemen. (Ik zou deze toch nooit kunnen betalen)
Nu 4 Porsche’s (2*944 en een omgebouwde 944 tot 968 en heden een 911 uit 1978). en wat meer wijsheid later. Ik heb tot nu toe veel ongeluk gehad met het vervullen van mijn droom.
1997: Eerste 944, geimporteerd uit Duitsland (werkte daar). In Nederland wachten op de kentekens. Eindelijk kentekens erop en 5 minuten later geramd door een station wagen die door is gereden en ik achterbleef met een auto totall loss.
1997: Doorgespaard voor weer een 944, weer in Duitsland. Een nieuwstaat wagen met 89K op de teller. Nog in Berlijn dezelfde dag, het Porsche Schild er af gejat. Volgende dag in Zwolle een kras van voor tot achteren met iets scherps en de dag erna op Schiphol had een auto in de zijkant gezeten. (In 3 dagen van nieuwstaat to … )
2000: Een omgebouwde 944 tot 968 gekocht, de grootste blunder ooit!!!! Direct weer verkocht.
2005: Onderweg naar een 944 S2 Cabrio, bij Van Kessel toch bezweken voor een knal Oranje 911 SC Targa uit 1978. Ik kon deze eigenlijk maar net tot net niet betalen en was zeer bang voor bijkomende onderhouds kosten.
En ja…
Ik heb van deze wagen nog niet echt kunnen genieten tot nu toe. Elke keer zodra het mooie weer op de stoep lag was mijn auto weg voor reparatie. Inmiddels complete uitlaatsysteem vervangen (compleet verrot) , benzine leiding, startmotor, voorraam/zijraam etc….
De motor van mijn 911je ligt nu in onderdelen in Steenwijk (Renntech) voor een revisie. Kromme drijfstang en hierdoor een kapotte zuiger, nokkenas/ cylinder beschadigd…. Nog even afwachten voor de rest. (Een harde en kostbare leerschool)
Maar op een of andere manier…… Ik geef niet op! Ik ben met deze 911 gestart/ verliefd op geworden en ga hem goed krijgen ook!!!! Ik weet zeker dat ik er heel veel van ga genieten da de revisie. En hoop toch echt deze zomer deel te kunnen nemen aan een e.v.t. toer tocht.
Ik hoop nog veel plezier te beleven en veel te leren op dit Forum.
Groeten Johannes