Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

effe voorstellen

14 mei 2006 13:43

Gegroet iedereen.
Via ELVEN (nickname) aan jullie site gekomen en daar ging weer een wereld voor mij open.

Daar gaan we met het voorstelrondje mijnerzijds.
Zoals vele met mij was mijn droom dus het hebben van een 356/911.
In den beginne wilde ik graag een SC hebben. Mooie uitstraling en vernam dat het behoorlijke sterke motoren waren.
Geen centjes genoeg, dus dan maar doorsparen. Na enig zoekwerk begon mij het oer 911 Porsche model op te vallen en zo ook geleerd dat er een 912 bestond. .........Wist ik veel wat dat was.
Uiteindelijk heb ik hier voor gekozen. Een beetje 356 en 911 bij elkaar.
Betaalbaar en een goed rijgedrag. Uiteindelijk kan een 356 motor ook erg in de kosten gaan lopen, maar ach.

Na veel speurtocht op den internet viel mij een zwarte 912 op die bij Stuurman stond.
Ik even........2,5 a 3 uur die kant op gereden. Ja daar stond de 912 die ik wel wilde hebben.
Was geimporteerd uit California Santa Barbara. Was helaas (zoals zo velen die daar vandaan komen) lelijk overgespoten.
Dan bedoel ik hiermee dat sommige verfdeeltjes er tijdens de rit van af vielen.
De orginele kleur was Bahama geel. Niet zo mijn kleur, maar wel orgineel.
Besloten dat ik de 912 kocht. Ik moet zeggen dat de monteur aldaar erg veel extra had gedaan om de mijn 912 weer op de weg te krijgen.
Niet dat de 912 niet goed was, maar de finishing touch zeg maar.

Ik heb de 912 nu 2 jaar en weinig mee kunnen rijden ivm de geboorte van mijn zoon. Ik ben er achter gekomen dat daar erg veel tijd in gaat zitten.
De 912 staat bij mij binnen en komt er dus alleen met mooi weer uit.
Nu gaan mijn gedachten er over om een targa 912 aan te schaffen.
Dit omdat ik juist alleen rij met mooi weer.
Het is niet erg makkelijk om mijn 912 te verkopen, maar dat zal dan toch moeten.
Tuurlijk ik vind de coupe lijn mooier, maar open rijden spreekt mij toch ook erg aan.
Ik heb namelijk vroegah een kever cabrio mogen hebben, dus lekker met de wind in je haren.
Bij Stuurman staat nu een 912 targa met een kevermotor. Ben best geintresseerd, maar die kevermotor spreekt mij niet aan.

Tot zover mijn verhaal.

Ik zag dat er maar weinig 912 leden op dit forum zitten. Hopenlijk gaat dat nog veranderen.
Zie ook http://www.deklassieke912.nl

14 mei 2006 13:52

Welkom. Weer een klassieker dr bij! Mooizo!

14 mei 2006 14:01

Dank je.

Misschien wel leuk voor mij.....
De vraag aan een ieder

WEL of GEEN taga ipv een coupe

Re: effe voorstellen

14 mei 2006 14:08

Mike912 schreef:Bij Stuurman staat nu een 912 targa met een kevermotor. Ben best geintresseerd, maar die kevermotor spreekt mij niet aan.

Plaatje 1

Plaatje 2

Het is niet erg makkelijk om mijn 912 te verkopen, maar dat zal dan toch moeten.


:arrow: heeft je eigen 912 'matching numbers' :?: of til je daar niet zo zwaar aan.

:arrow: wat die kever motor betreft :arrow: specificaties :?: :?:

IMO is de basis van een 4 cilinder Porsche-boxer motor hetzelfde als die van een kever :wink:

Ow .... en welkom hoor :arrow: of je nu bv een 911, 912 of kever hebt :wink:

14 mei 2006 19:19

dank je.

Nee mijn coupe heeft geen matching numbers en ik til daar niet zo zwaar aan.
Maar het moet wel een 356/912 motor zijn.
Kever motor is ook een 1600 en ik weet dat het hetzelfde principe is, maar ja het is geen Porsche blok.

Overigens de foto's dat is de targa.
En wat ik bedoel met moeilijk verkopen van mijn 912 bedoel is dat ik het erg moeilijk vind om deze de deur uit te doen, maar ja voor 2 Porsche's is geen plaats en geld.

14 mei 2006 20:38

Ook van deze kant van harte welkom geheten op dit Forum

14 mei 2006 20:51

Wilkommen Neun-Zwölf Mike ;)

14 mei 2006 20:52

Mooier kan ik het niet zeggen.

Thanx

Re: effe voorstellen

14 mei 2006 20:55

Olaf schreef:IMO is de basis van een 4 cilinder Porsche-boxer motor hetzelfde als die van een kever :wink:


Lijkt er alleen in het donker op :mrgreen:

Als je zo redeneert kun je ook zeggen dat een 2.0 Ford Taunus motor en jouw Audi 2.0E motor hetzelfde zijn, allebeide 2.0 liter 4-cilinder lijn motor met één bovenliggende nokkenas.
Wees maar blij dat er verschil in zit :lol:

14 mei 2006 21:20

Een heel warm welkom :lol:

14 mei 2006 22:55

Welkom hier.

En als je dan toch een 912 targa wilt. Dan wel met een echte Porsche motor natuurlijk. We moeten het merk wel een beetje in ere houden. :wink:

15 mei 2006 0:02

Welkom Mike912!

Tja het antwoord op je vraag wel of geen Targa ipv de coupé....

Ik zeg: Coupé! Zeker bij de klassieke modellen erg mooi...!

15 mei 2006 9:29

Welkom, targa is leuk maar dan wel met de orginele porsche motor. Ik vind dat als je zo'n klassieker koopt hij ook zo orginieel mogelijk moet zijn. Een kever motor zou voor mij absoluut geen optie zijn.

Je schrijft dat je nog niet veel hebt gereden in je huidige p, ga daar eerst eens van genieten. Helemaal omdat je nu twijveld, een targa kopen kan altijd nog. Maar als je twijveld niet doen. :wink:

15 mei 2006 9:53

Allereerst van harte welkom Mike!

Altijd een moeilijke keuze, wel of geen Targa.
Even kort door de bocht vind ik:

Voor: -wind in je haar/t' zomergevoel
Tegen: dakconstuctie (lekken), roest, stijfheid

Verder heb ik zelf het model van de Targa bij de 'nadelen' staan omdat ik de ononderbroken coupe-lijn zoveel mooier vind; uiteraard is dat heel persoonlijk. In ken mensen die een 911/912 targa hebben en het gebrek aan stijfheid van de koets echt storend vinden. Nou was dat wel in beide gevallen iemand met een '2.4S', dus dat ligt inderdaad misschien ook aan hoe je 'm gebruikt. :wink:

Als je er zo weinig in rijdt, zorg dan wel dat je er een koopt die niet lekt (door het dakje) en dat ook nooit heeft gedaan, want in deze modellen is water killing zoals je weet.

Is een goede 912 met zonnedak geen optie? :wink: :lol:

15 mei 2006 15:58

Van harte welkom hier.

15 mei 2006 18:53

Wat mij betreft een coupé dus. Niet vanwege de stijfheid en dergelijke, maar gewoon omdat ik een coupé vele malen mooier vind dan een targa.

En met motor die er in hoort.

Dussss. Da's mijn mening.

15 mei 2006 23:49

Dank aan allen.
Tja het zal toch een moeilijke keuze gaan worden hoor en ik ben benieuwd wat de meningen nog zijn.
Ik denk dat de meeste voor een coupe zouden kiezen.

Een coupe met zonnedak.. Ja uiteraard, maar vind maar eens zoiets. das nog best lastig.

NEUN-ZWOLF Mike... ja klinkt wel erg leuk.
Enne Elven ik neem aan dat jou 3.2 soon de weg weer van dichtbij ziet?
De weg naar deze site is uiteraard via u.

16 mei 2006 4:27

Welkom op het forum.

patrick911 schreef:Allereerst van harte welkom Mike!

Als je er zo weinig in rijdt, zorg dan wel dat je er een koopt die niet lekt (door het dakje) en dat ook nooit heeft gedaan, want in deze modellen is water killing zoals je weet.

Is een goede 912 met zonnedak geen optie? :wink: :lol:


:roll: Juist omdat je aangeeft dat je er niet veel in rijdt, alleen met mooi weer zou ik zeggen dat een lekkend targa dakje nou niet echt een probleem zou zijn.

Nadeel is wel de K.. zomers over het algemeen en dat zit je wel met water in je auto tijdens een beste bui. Als ie maar een droge stalling heeft...

Veel succes met je beslissing...

20 mei 2006 15:08

Ik heb een foto ontvangen van een vouwdak in een 912. Misschien wel de oplossing voor mij.
De mooie coupe lijn blijft dan behouden.
Nu wil ik graag wat info er over hebben, maar hoe plaats ik een foto in het forum.
Iemand een idee?

20 mei 2006 17:44

Mike912 schreef:Ik heb een foto ontvangen van een vouwdak in een 912. Misschien wel de oplossing voor mij.
De mooie coupe lijn blijft dan behouden.
Nu wil ik graag wat info er over hebben, maar hoe plaats ik een foto in het forum.
Iemand een idee?

Dat kun je terugvinden bij FAQ (bovenaan).

21 mei 2006 15:11

Mike912, welkom op het PF.
Veel leesplezier toegewenst :!:
Plaats een reactie