Hallo Porsche lovers
Ik lees al af en toe mee, maar daar ik soms een vraagje wil stellen of een opmerking/antwoord wil geven, zal ik maar even uit de kast komen... (niet te letterlijk nemen svp).
Mijn naam is Han, 1969, married & 2 kids. Adj. directeur van een levensmiddelen productie- familiebedrijf, managed door mij en 2 broers.
Sinds klein al autogek. Vorige auto's: Renault 5 TS 1.1, Honda CRX '88 (2x), Clio 16v, Peug 205 euh ik bedoel 306 XSI, Clio Sport 172.
Huidige auto's:
Subaru WRX 2003 - AP remmen, Intrax onderstel en gekieteld tot 280pk/390nm. (80.000 km)
BMW 320i Touring '96 (vrouwlief) - 2.8i motor en M3 sperdifferentieel (incl. kortere overbrenging) (205.000 km)
BMW 325i sedan '91 - voor hobby/rallycursus (155.000 km)
Porsche 993 C2 '94 - samen met broer (die in buitenland woont) (215.000 km)
Plaatje:
Huidige plannen:
De WRX wordt binnen enkele weken vervangen door een (nieuwe) 2005 STI. Dit is een versie met DCCD (regelbaar middendiff) en wordt na een paar duizend km gekieteld tot ca. 330 pk/450nm.
De 325i was voor een rallycursus in januari (Maaskant) maar dat ging niet door omdat ik in dec mijn been brak met het snowboarden. Overigens wel een dagje driftcursus gedaan met Paul Maaskant (de 'ouwe') onder andere in de 993. Binnenkort gaan we een beter onderstel onder de BMW doen en M3 remmen, en waarschijnlijk een sper. Misschien nog rolkooi etc.
De 320i/2.8 doet het perfect en laat ik voorlopig zo, alleen stalen remleidingen binnenkort.
De 993 is ook technisch perfect, al wil ik wellicht een keer langs Renntech wegens een naar mijn mening te beweeglijke achterkant (zijwaartse onrust in hobbelige situaties en op hoge snelheid). De banden moeten ook vernieuwd worden.
De auto's zijn lekker verschillend in rijgedrag. De Porsche is (natuurlijk) het meest tactiel, vermakelijk en sportief, de WRX stuitend snel (sneller dan de standaard 993 tot 220 km/u), vooral uit de bochten. De tractie is onwerkelijk met de fantastische 4wd setup. En de boxer sound natuurlijk!
De Touring is leuk wegens de heerlijke motor (BMW 6-in-lijn 2.8 is purrrfect) het sperdiff (driften!!!), gemakkelijke sliphoek en het leuke vermogen (192 pk), wat niet verwacht wordt omdat hij er standaard uitziet en achterop '320i' vermeld staat.
De 325i is leuk omdat de motor het goed doet en omdat hij lekker goedkoop was (2k). En ik ga er lekker mee crossen.
Dus binnenkort wel een update, zeker mbt STI.
Groet,
Han
Laatst bijgewerkt door
Wawoum op 29 mei 2006 22:57, in totaal 2 keer bewerkt.