Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

OK !!

05 jun 2006 10:50

Nu we dan toch aan de gang zijn, wil ik me dus ook maar even voorstellen.

Ik ben 43 jaar, gehuwd en heb 2 kinderen, we wonen in het midden van Nederland.
Porsches spreken me al aan zolang als ik me kan heugen.
Heb al van alles gereden van Alfa tot Volvo maar vooral het merk BMW was bij mij sterk vertegenwoordigd.
Ben nu in het bezit van een Porsche Carrera 3.0 SC van 1980 en heb in 2000 een jaar in een 911 cabrio uit 1990 gereden.
Nu ik een leaseauto tot mijn beschikking heb vond ik het weer tijd worden om Porsche te rijden. Nu dus een "klassieke" 911 maar ik wil binnen afzienbare tijd weer een 911 cabrio kopen, type 964.
Op dit moment heb ik nog een Audi cabrio 2.6 voor mijn vrouw maar ze wil toch eigenlijk liever een Golfje.
Ben op dit moment dus bezig om de Porsche en de Audi te verkopen en dan kan de zoektocht weer beginnen.
Nu geniet ik nog met volle teugen van de 3.0 sc dus er is geen haast bij.
Vind de sfeer op dit forum heel leuk en wil graag eens naar een meeting komen.

Grtz,
Sylvester.
Laatst bijgewerkt door Blijco op 05 jun 2006 11:07, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jun 2006 11:00

Weer iemand met een hele P-historie achter de rug! Welkom hier, en houd ons op de hoogte van je zoektocht!

05 jun 2006 11:03

Welkom, en misschien tot ziens op de maandelijkse meeting in Hoenderloo, dicht bij jou in de buurt.

05 jun 2006 11:03

Van harte welkom Sylvester.

Veel succes met je aan- en verkopen :wink:

Nog gefeliciteerd met je 43ste huwelijksverjaardag :lol: :lol: :lol:

05 jun 2006 11:10

PPP356, hahaha bijdehand :D
Gelijk maar even aangepast, nou ja ben wel 16 jaar getrouwd dus ook wel een prestatie.
Gelukkig wel met een vrouw die mijn autoliefde kan waarderen.

Alvast bedankt voor de reacties enne Hoenderlo is lekker dichtbij, kom zeker langs de volgende keer.

S.

05 jun 2006 12:13

Hee Blijco,
mooie 3.0 SC, jammer van die Cup velgen alleen... Straks ga je me ook nog vertellen dat je er Cup spiegels op gaat zetten?

P.s. ik denk nog steeds na over je bod :wink:

05 jun 2006 12:38

Martijn,

Tja jammer van die Cup-velgen ik weet het, maar aan de andere kant.
Het boeit mien niks !!

Nu dus maar een "echte" kopen waar wel cupvelgen onder mogen.

S.

p.s.
Het bod op dat hok van jou geldt nog steeds !!
Je kan hem natuurlijk ook inruilen op die 911 van mein dan heb je ook eens een keer wat leuks !!

05 jun 2006 12:52

He Blijco!

Leuk verhaal, welkom!

Maar toch even een kleine correctie, je hebt een 1980 911 SC, Geen Carrera 3.0 SC, die bestaan nl. niet. Carrera 3.0 is alleen geleverd als modeljaar 1976 en 1977. Ongeveer 2500 x in coupe en 1500 x in Targa. O.a.Andre 3.0 en ikzelf hebben er hier op het PF eentje. Heeft inderdaad de 3.0 930 motor zonder Turbo. (930/02 200pk) De SC (Super Carrera) is hieruit ontstaan als opvolger van zowel de 911S (2.7) als de Carrrera 3.0.

Kleine toelichting 911 SC:

1978 en 1979 930/03 met 180 pk, (930/04.05,06 zijn voor resp. USA, Japan en USA CA) 1980 SC voor Europa is 930/09 met 188 pk. (930/07 en 930/08 zijn voor 1980 USA en Japan) 1981-1983 is 930/10 met 204 pk.

Weer wat geleerd..... :lol: :wink:

05 jun 2006 13:12

Jeroen C3.0 schreef: 1980 SC voor Europa is 930/09 met 188 pk.


:thumleft:

Afbeelding

IMO toch mooier op Fuchs :wink:


Welkom Blijco :drive:

05 jun 2006 13:15

Ja en ik ook weer wat geleerd. :wink: En welkom natuurlijk.

05 jun 2006 13:15

Huh :scratch: ...dus de opvolger van de Carrera 3.0 is de SC, die mínder vermogen levert? Vreemd.

Je zou verwachten dat een opvolger sterker is toch?

05 jun 2006 13:26

Dat zou je verwachten inderdaad.... :wink:

Even uit mijn hoofd, heb geen zin om alle boekjes er bij ze zoeken.

... De Carrera 3.0 (1976/1977) was samen met de Turbo de top van de 911 range, in die tijd heette nl. niet iedere 911 automatisch Carerra, alleen de snellere versies (net zoals bij de 356 gebruikelijk was), zoals de Carrera RS, Carrera 2.7 en dus de Carrera 3.0. Daaronder zat de 911S met 2.7 motor en ik meen 165 pk. De SC (Super Carrera) werd de opvolger voor alle 911, behalve de Turbo uiteraard. Het karakter kwam meer op economie en koppel over de hele range te liggen ipv. topvermogen. Wat echter ook meespeelde was het plan van Dhr. Fuhrmann om de 911 ivm. zijn traditionele concept helemaal uit te laten lopen en de transaxles moesten de 911 vervangen... :bang: :roll: De 928 moest het nieuwe topmodel worden en de 911 moest daarom ook in vermogen een stapje terug doen. Het bleek echter dat de 911 veel beter bleef verkopen dan de 928. In 1980 kwam daar ook nog een SC cabrio bij die zeer populair bleek te zijn. Porsche zag in dat het publiek niet zonder de 911 kon/wilde en schroefde langzaam het vermogen weer op, van 180 -> 188 -> 204 pk, totdat de 3.2 met een gezonde 231 pk alles in een keer weer op scherp zette.



:wink:

05 jun 2006 13:38

Dit klinkt idd als een zeer logisch verhaal...idd weer wat geleerd :wink:

05 jun 2006 13:38

Jeroen C3.0,

Dat wil zeggen dat de mijne maar 188pk heeft ??
Ik heb van verschillende mensen o.a. een porsche specialist te horen gekregen dat de mijne 204 pk zou hebben.
Niet dat het mij wat uitmaakt maar het is wel leuk om het te weten.

Enne bedankt voor de les ;-)

S.

05 jun 2006 14:05

Blijco schreef:Dat wil zeggen dat de mijne maar 188pk heeft ??


Modeljaar '80 :wink:

Afbeelding

De SC is in de jaren gegroeid van 180 naar 204pk, steeds uit 2993cc. Specials als de 3,1 (en de latere 3,2, dus niet die van de Carrera) zijn er wel meer geweest, maar vallen buiten de serie en worden bijna nooit besproken. Zelfs de behoorlijk uitgebreide 'Bible' van Peter Morgan ("De Originele Porsche 911") bespreekt zulke uitvoeringen niet eens.

05 jun 2006 14:18

Ook van deze kant van harte welkom geheten op dit forum en tot één van de ritjes

05 jun 2006 15:00

Blijco schreef:Jeroen C3.0,

Dat wil zeggen dat de mijne maar 188pk heeft ??
Ik heb van verschillende mensen o.a. een porsche specialist te horen gekregen dat de mijne 204 pk zou hebben.
Niet dat het mij wat uitmaakt maar het is wel leuk om het te weten.

Enne bedankt voor de les ;-)

S.


Euh... om het alles nog ietsje ingewikkelder te maken: als je een 911 uit 1980 hebt kan het zowel 188 als 204 pk hebben. Hoe dan? Hoor ik je vragen, wel dat zit zo. Productie 1980 modeljaar 1980 is 188 pk, prod. 1980, maar modeljaar 1981 (bij porsche altijd vanaf september meen ik, maar daar kan ik een maandje naast zitten) zou 204 pk betekenen. Even voor het gemak ervan uitgaan dat je een Euro 911 hebt...
:)

Als je in even het chassis nummer in je kenteken opzoekt, of zelfs het motornummer mocht hebben en dat even hier neer zet of naar mij PB stuurt, zoek ik het er wel even bij in Morgan. Weet je het meteen zeker!

05 jun 2006 15:03

Welkom Blijco, tot ziens op een meeting.

05 jun 2006 21:48

Welkom hier Blijco.

En al staat ie dan op cup velgen, menigeen zal er jaloers op zijn :wink:

05 jun 2006 21:56

Hahaha, nou dat ben ik ook hoor op al die andere Porsches !!

S.

05 jun 2006 21:58

Welkom, en succes met de verkoop 8)

06 jun 2006 20:43

Hallo Sylvester, welkom op het PF.
Veel sukses met de ver- en aankoop :!:
En veel leesplezier toegewenst.

06 jun 2006 20:44

Schoon gebakje! :D

Welkom

06 jun 2006 20:53

Welkom 8)

06 jun 2006 21:52

wat verkoop :?: :roll:

je hebt hem toch toch pas net of niet :?: :?: :?:

in ieder geval ook welkom vanuit het zuiden en tot de eea meeting zullen we maar zeggen :idea:
Plaats een reactie