Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:42

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen een nieuwkomertje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen een nieuwkomertje
Dag mannen!

Ik heb me hier geregistreerd in de hoop wat advies te krijgen rondom een (eventuele) aankoop van een Porsche en of het wel of niet verstandig is, of juist beter een tijdje wachten. Met mijn registratie hoop ik wat mee te lezen, en er een hoop van op te steken. Ik ben jongeman van 23 jaar en al tijdje aan het kijken voor een leuk instapmodel, het gaat hier om goedkopere Porsche. Ik heb wel de motivatie en ambitie om er wat van te leren en dat ik zelf ook de Porsche kan onderhouden. In het ideale scenario is er hier in de omgeving Noord-Brabant iemand die mij het vak sleutelen wil leren of samen met mij een oude Porsche zou willen opknappen! Ik ben goed gezelschap dus dat zit wel goed ;)
Daarom lees ik hier met plezier mee om mezelf wat te leren en als er iemand een leuke oude (opknap) Porsche heeft staan mag hij of zij het mij altijd laten weten, ideaal als hij of zij het mij wilt leren door samen op te knappen natuurlijk!

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

Gr

14 jan 2016 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Even voorstellen een nieuwkomertje
:popcorn: ;)

14 jan 2016 19:59
Profiel
PorscheForum Rookie
912 schreef:
:popcorn: ;)

Iets niet goed gedaan, of? :P

14 jan 2016 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom Paul,
Veel plezier op het Forum en met je zoektocht naar een geschikte P.
Let wel het is verslavend en als je er 1maal aan begonnen bent kom je er niet meer vanaf.

14 jan 2016 20:52
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Hallo, vergeet de vrouwen geen Welkom te heten hier Paul!

Noord-Brabant? Goed om te weten dan kom af en toe wel even een bakkie doen terwijl jij aan het sleutelen bent :wink:

15 jan 2016 0:14
Profiel
PorscheForum Rookie
A-Line schreef:
Welkom Paul,
Veel plezier op het Forum en met je zoektocht naar een geschikte P.
Let wel het is verslavend en als je er 1maal aan begonnen bent kom je er niet meer vanaf.

Dankje! :)

mbembe schreef:
Hallo, vergeet de vrouwen geen Welkom te heten hier Paul!

Noord-Brabant? Goed om te weten dan kom af en toe wel even een bakkie doen terwijl jij aan het sleutelen bent :wink:

Haha ook welkom dames natuurlijk! Kopje koffie kan altijd maar zelf zou ik niet gauw gaan sleutelen in mijn eentje gezien mijn gebrek aan kennis (nog op dit moment)

15 jan 2016 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Welkom! Heb je al sleutel ervaring? Of vegin je gewoon "out of the blue" aan een sleutel P? :)

16 jan 2016 0:19
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
PaulJV schreef:
In het ideale scenario is er hier in de omgeving Noord-Brabant iemand die mij het vak sleutelen wil leren of samen met mij een oude Porsche zou willen opknappen! Ik ben goed gezelschap dus dat zit wel goed ;)
Gr

Er zijn diverse brabanders die goed kunnen sleutelen, oa
Frank Schmidt
Paul Geeris
Paul Aarts
Lothar van Tilburg

Succes :salut:

16 jan 2016 0:51
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Gewoon beginnen met een 924 van een paar 1000 euro en genieten! :thumleft:

16 jan 2016 9:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Toeterboy schreef:
Welkom! Heb je al sleutel ervaring? Of vegin je gewoon "out of the blue" aan een sleutel P? :)

Meer out of the blue, wel wat ervaring maar niet aan auto's dus vandaar. Dit is ook de reden dan ik iemand zoek die bereid is mee te sleutelen of het zelf ook een leuke hobby vind om mij het zo te leren. Bijv samen een wat oudere opknappen.

Remmel schreef:
Gewoon beginnen met een 924 van een paar 1000 euro en genieten! :thumleft:

Ja klinkt goed ;)

Master Ken schreef:

PaulJV schreef:
In het ideale scenario is er hier in de omgeving Noord-Brabant iemand die mij het vak sleutelen wil leren of samen met mij een oude Porsche zou willen opknappen! Ik ben goed gezelschap dus dat zit wel goed ;)
Gr

Er zijn diverse brabanders die goed kunnen sleutelen, oa
Frank Schmidt
Paul Geeris
Paul Aarts
Lothar van Tilburg

Succes :salut:

Ik neem aan dat zij wel een flink uurloon vragen of zit ik zo verkeerd? Hoopte zo via forum iemand te vinden die daarvoor bereid was maar we zullen zien!

16 jan 2016 13:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Wat vinden de kenners van deze wagen, en wat zou hij ongeveer waard zijn:
'zoals je kunt zien is de auto al gestript maar verder kom ik niet meer
de auto is verder technisch en motorisch in orde
hij moet allen wat opgeknapt worden om te kunnen overspuiten
90.000 gelopen en staat nu 1.5j stil'

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Als er personen omgeving brabant dit lezen en zin/bereid zijn om samen met mij op te knappen graag, stuur maar een PM. Helaas te weinig kennis om er zelf alleen aan te beginnen.

18 jan 2016 15:05
Profiel
Neppert
Neppert
Welkom PaulJV,

Ben je wel een beetje technisch?
Dan heb je voor de meeste klussen aan een auto echt geen hulp nodig hoor.
Gewoon zelf beginnen en als je ergens vastloopt zijn er vast wel mensen die je willen helpen,
hetzij doormiddel van advies dan wel een "echte helpende hand".
Je kan ook heeeeel veel DIY's vinden op het internet hoor....
Sccs iig

18 jan 2016 15:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Neppert schreef:
Welkom PaulJV,

Ben je wel een beetje technisch?
Dan heb je voor de meeste klussen aan een auto echt geen hulp nodig hoor.
Gewoon zelf beginnen en als je ergens vastloopt zijn er vast wel mensen die je willen helpen,
hetzij doormiddel van advies dan wel een "echte helpende hand".
Je kan ook heeeeel veel DIY's vinden op het internet hoor....
Sccs iig

Mwa technisch valt mee maar blijk wel een snelle leerling (brommers/computers). Bedank voor je advies, wat zou je er zelf ongeveer voor geven of wat zou een respectabel bedrag zijn. Is trouwens gewoon op kenteken.

18 jan 2016 18:56
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
90.000 denk ik niet, dit soort tellers staan over 10.000 kilometer weer op 0.

Overigens wel een leuk project om mee te beginnen. Wat is de vraagprijs?
Zou er zelf max 2000 euro voor betalen (maar goed.... Wie ben ik)

18 jan 2016 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
maar goed.... Wie ben ik

Jij bent Master Ken en je hebt wat mij betreft gelijk :D

18 jan 2016 21:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Master Ken schreef:
90.000 denk ik niet, dit soort tellers staan over 10.000 kilometer weer op 0.

Overigens wel een leuk project om mee te beginnen. Wat is de vraagprijs?
Zou er zelf max 2000 euro voor betalen (maar goed.... Wie ben ik)

Hmm dan ga ik hem daar nog even een bericht over sturen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik hem waarschijnlijk wel kopen, lijkt me leuk project en hoop ik hier in de omgeving wat mensen te zoeken die kunnen helpen, desnoods foto´s maken en hier op het forum plaatsen. Ik zal ook eigen topic van de opbouw bijhouden.

19 jan 2016 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Leuk project! Als ik 18 ben wil ik er ook zo een!! (of 944) Maar gewoon een goed boek zoeken waar alles in staat over reparaties voor de 924.
http://www.bol.com/nl/p/porsche-924-and-turbo-1976-85-owner-s-workshop-manual/1001004001063863/

19 jan 2016 18:50
Profiel
Neppert
Neppert
PaulJV schreef:
wat zou je er zelf ongeveer voor geven of wat zou een respectabel bedrag zijn.

De 2k die Master Ken aangaf vind ik zelf nog wat hoog als ik kijk naar wat er op MP wordt aangeboden....maar goed...wie ben ik :wink: :res:
Wat een respectabel bedrag zou zijn weet ik niet.....wat dat betreft ben ik niet echt heel erg thuis in Porsches.
Kijk wat mogelijk is binnen je budget voor aanschaf en wat mogelijk is binnen je budget voor het opbouwen!
Vooral de restauratie kan snel in de papieren lopen.
Ik ben ook met een soortgelijk project begonnen en mijn budget voor het restaureren (als je het zo mag noemen) is "carte blanche ".
Maarja....ik heb ook geen deadline voor mezelf gesteld en ik vind het ook leuk om onderdelen zo goedkoop mogelijk te vinden.
Alleen voor sommige dingen moet je gewoon je portemonnee trekken.
Net als jij heb ik zoiets nog nooit gedaan en ben maar gewoon begonnen en voor mij is de reis belangrijker dan de bestemming.

20 jan 2016 9:07
Profiel
PorscheForum Rookie
De koop is zo goed als rond, nu nog zoeken naar een persoon die mij wilt helpen met het project in omgeving Eindhoven/Tilburg. Daarnaast ook een spuiterij voor de auto zelf.

Neppert schreef:
De 2k die Master Ken aangaf vind ik zelf nog wat hoog als ik kijk naar wat er op MP wordt aangeboden....maar goed...wie ben ik :wink: :res:
Wat een respectabel bedrag zou zijn weet ik niet.....wat dat betreft ben ik niet echt heel erg thuis in Porsches.
Kijk wat mogelijk is binnen je budget voor aanschaf en wat mogelijk is binnen je budget voor het opbouwen!
Vooral de restauratie kan snel in de papieren lopen.
Ik ben ook met een soortgelijk project begonnen en mijn budget voor het restaureren (als je het zo mag noemen) is "carte blanche ".
Maarja....ik heb ook geen deadline voor mezelf gesteld en ik vind het ook leuk om onderdelen zo goedkoop mogelijk te vinden.
Alleen voor sommige dingen moet je gewoon je portemonnee trekken.
Net als jij heb ik zoiets nog nooit gedaan en ben maar gewoon begonnen en voor mij is de reis belangrijker dan de bestemming.

Bedankt voor je reactie. Op dit moment is het aanschaf bedrag maar een klein deel van mijn budget, omdat ik oorspronkelijk aan het kijken was voor een 996 en toen me wel leuk leek om zelf een opknapper te kopen en er aan te beginnen. De auto zal ook gewoon geschorst blijven en hopelijk rijdend worden gemaakt. Ik heb al wat ideeën maar advies is altijd welkom, zal hier later ook wel topic openen.

Burdy1999 schreef:
Leuk project! Als ik 18 ben wil ik er ook zo een!! (of 944) Maar gewoon een goed boek zoeken waar alles in staat over reparaties voor de 924.
http://www.bol.com/nl/p/porsche-924-and-turbo-1976-85-owner-s-workshop-manual/1001004001063863/

Thanks! Helaas uitverkocht maar zal eens kijken op marktplaats, goede tip.

20 jan 2016 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
Aantal jaren geleden toen ik 22 was mijn eerste gekocht, en is nog steeds in bezit. Let wel, aanschafprijs is slechts het begin. In mijn ervaring is het, hoe langer in bezit hoe meer je zult willen aanpakken. Ik had weinig sleutelervaring maar dat is door de jaren wel gekomen, waardoor het langzaam maar zeker echt jouw auto wordt.

De wagen in kwestie, vertel eens wat meer of een link?

Lang stilstaan is niet erg bevorderlijk voor de k-jetronic. Loopt de wagen wel? Warm, koud, stationair? Bouwjaar? Types na 1980 zijn volledig gegalvaniseerd en hebben aantal verbeteringen in het brandstofsysteem. Alle 924's hebben warm wat meer moeite met starten, vroege des te meer. Voor 1980 heeft 'ie ook nog contactpuntjes, is wat minder betrouwbaar. Staat van het interieur? Riem en filters? KM-stand zegt bij deze wagens vrij weinig ivm 5-cijferige teller. Kan ook zomaar al een aantal jaar stil staan. Hoe klinkt de aandrijflijn? Een licht zingend geluid kan geen kwaad (komt uit de transaxle), als je het te duidelijk hoort probeer te achterhalen waar het vandaan komt. Als je de koppeling indrukt geen gekke geluiden? Schurend geluid ga je richting druklager/toplager cq complete koppeling vervangen. Dan ga je als je het laat doen richting de 4 cijfers. Controleer ook de elektra en meters, massa-problemen en bijbehorende storingen zijn niet ongewoon bij ruwere 924's.

In de regel is het op de lange termijn interessanter om wat meer uit te geven voor een net exemplaar dan een goedkope waar je veel aan moet verspijkeren. Hoewel, je leert er veel van en dat mag ook best wat kosten.

Veel specifieke 924 kennis is te vinden op 924 forum, dat helpt je goed op weg. :)

20 jan 2016 19:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Thijsch schreef:
Aantal jaren geleden toen ik 22 was mijn eerste gekocht, en is nog steeds in bezit. Let wel, aanschafprijs is slechts het begin. In mijn ervaring is het, hoe langer in bezit hoe meer je zult willen aanpakken. Ik had weinig sleutelervaring maar dat is door de jaren wel gekomen, waardoor het langzaam maar zeker echt jouw auto wordt.

De wagen in kwestie, vertel eens wat meer of een link?

Lang stilstaan is niet erg bevorderlijk voor de k-jetronic. Loopt de wagen wel? Warm, koud, stationair? Bouwjaar? Types na 1980 zijn volledig gegalvaniseerd en hebben aantal verbeteringen in het brandstofsysteem. Alle 924's hebben warm wat meer moeite met starten, vroege des te meer. Voor 1980 heeft 'ie ook nog contactpuntjes, is wat minder betrouwbaar. Staat van het interieur? Riem en filters? KM-stand zegt bij deze wagens vrij weinig ivm 5-cijferige teller. Kan ook zomaar al een aantal jaar stil staan. Hoe klinkt de aandrijflijn? Een licht zingend geluid kan geen kwaad (komt uit de transaxle), als je het te duidelijk hoort probeer te achterhalen waar het vandaan komt. Als je de koppeling indrukt geen gekke geluiden? Schurend geluid ga je richting druklager/toplager cq complete koppeling vervangen. Dan ga je als je het laat doen richting de 4 cijfers. Controleer ook de elektra en meters, massa-problemen en bijbehorende storingen zijn niet ongewoon bij ruwere 924's.

In de regel is het op de lange termijn interessanter om wat meer uit te geven voor een net exemplaar dan een goedkope waar je veel aan moet verspijkeren. Hoewel, je leert er veel van en dat mag ook best wat kosten. Veel specifieke 924 kennis is te vinden op 924 forum, dat helpt je goed op weg. :)

Bedankt voor uw uitgebreide reactie, ik zal er even op in gaan:

De auto heeft op dit moment 1,5j stil gestaan en is volgens de eigenaar motorisch en technisch in orde, ik vroeg of proefrit mogelijk was maar zei dat hij momenteel geschorst is. Dus zal nog even navraag doen of hij wel gewoon rijdt. Het bouw jaar is 1985, dus dit is positief toch? Hij heeft op dit moment 87.000km gereden, de reden is dat de auto altijd als tweede auto is gebruikt en alleen voor optochten en bezienswaardigheden, aldus de eigenaar. In mij geval is het inderdaad dat de weg/reis mij veel mag leren en het inderdaad wel wat kan kosten.
EDIT: Ook maar even mail gestuurd met de andere vragen.

De auto dient te worden opgehaald met een aanhanger oid, misschien is het slim om iemand die er veel verstand van heeft en in bezit is van een aanhanger de auto op te halen. Nu nog even iemand zoeken.

20 jan 2016 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Je kunt natuurlijk ook gewoon ergens een aanhanger huren... is niet heel moeilijk om te doen, maar wel handig als je de auto als het ware er op kan lieren/trekken.

Trouwens, leuke deuk in de deur...

20 jan 2016 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Je begint dus echt "zomaar" ergens aan. Dapper! Eigenlijk wel leuk ook. Wellicht ben ik een pessimist, (en nogmaals, ik heb het minste verstand van auto's van alle mensen op dit forum) maar als ik lees "de huidige eigenaar zegt dattie rijd", zou ik dat toch altijd even willen checken. Ik zou het in ieder geval even testen met rondje op zijn eigen erf. (Hoeft voor de schorsing geen probleem te zijn) en desnoods rijd je de wagen even uit en weer terug in de garage. Kan je gelijk voelen of de bak überhaupt nog werkt.

Wat ik verder nog kan bedenken, hoe komt het in hemelsnaam dat de auto in deze staat is komen te verkeren als er 1,5 jaar geleden nog mee gereden is.(?!?!)
de 87.000 kan imho net zo makkelijk 187.000, houd dat in het achterhoofd.
... en wat doen die stickers met nummer 10, 12, 15, 14 op de voorruit? hebben ze de auto als ehm "gelegenheids-rallyauto" ofzo gebruikt?

Als je toch wilt sleutelen zou ik ook nog eens even verder kijken naar andere auto's, dat verhaal en hoe die eruit zien.

Tot zover deze lezing. :salut:

Groet,
Toeter

20 jan 2016 23:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Vandaag reactie terug op de vragen van Thijsch, een beetje apart gezien de auto technisch en motorisch in orde is maar toch niet rijdt zegt hij nu. Ik citeer:
'Momenteel rijdt de auto niet, vermoedelijk moet er een nieuwe accu in verder is de auto technisch goed. Zoals de kenner weet komen scheurtjes het dashboard met de tijd, auto is 35 jaar, maar dat is goed te repareren. ALs je wilt kan je inderdaad volgende week langs komen.

Toeterboy schreef:
Je begint dus echt "zomaar" ergens aan. Dapper! Eigenlijk wel leuk ook. Wellicht ben ik een pessimist, (en nogmaals, ik heb het minste verstand van auto's van alle mensen op dit forum) maar als ik lees "de huidige eigenaar zegt dattie rijd", zou ik dat toch altijd even willen checken. Ik zou het in ieder geval even testen met rondje op zijn eigen erf. (Hoeft voor de schorsing geen probleem te zijn) en desnoods rijd je de wagen even uit en weer terug in de garage. Kan je gelijk voelen of de bak überhaupt nog werkt.

Wat ik verder nog kan bedenken, hoe komt het in hemelsnaam dat de auto in deze staat is komen te verkeren als er 1,5 jaar geleden nog mee gereden is.(?!?!)
de 87.000 kan imho net zo makkelijk 187.000, houd dat in het achterhoofd.
... en wat doen die stickers met nummer 10, 12, 15, 14 op de voorruit? hebben ze de auto als ehm "gelegenheids-rallyauto" ofzo gebruikt?

Als je toch wilt sleutelen zou ik ook nog eens even verder kijken naar andere auto's, dat verhaal en hoe die eruit zien.

Tot zover deze lezing. :salut:

Groet,
Toeter

Bedankt voor je uitgebreide lezing haha. Al zou het mislukken kan ik het financieel gezien wel handelen dus vandaar dat ik het wel aandurf. Ik heb volgende week gesprek bij iemand hier in de omgeving voor hulp en kijken of we er samen uitkomen. De staat valt mee, je moet weten dat de auto bewust gestript is omdat hij er een project van wilde maken (net zoals ik) maar dat hij wegens gezondheidredenen niet door kan gaan, althans dat zegt hij. Volgende week ga ik even langs om eens een kijkje te nemen naar de auto. Puur indruk maken en wat foto's maken voor de mensen hier die er wat meer advies van hebben. Ik zal ook letten op de de bovenstaande punten. Daarnaast ben ik ook nog steeds marktplaats & autoscout in de gaten aan het houden voor een andere P.

21 jan 2016 12:13
Profiel
993 4S
Ik hoop dat je je realiseert dat een dergelijke auto opknappen 10-15K of meer gaat kosten?

21 jan 2016 12:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende