Hello,
even voorstellen: ik ben een Belg maar leef/werk in Engeland. Mijn dagelijkse auto is een 911 carrera 3.0 targa.
Ik heb al gezien dat Jeroen en Andre, alswel iemand met een zwart exemplaar, trouwe C3 rijders zijn. Grrrreat!
De Porsche Club Great Brittain is een heel actieve club: ik ben sinds mijn studententijd actief erin en heb altijd goede aankopen via clubleden kunnen doen.
Ik ben, als student, met een 924 begonnen, dan een 944 gehad, een 911 2.7 targa 165 pk en nu mijn orgelpunt: een 1976 carrera 3.0 Targa.
Reden voor een targa: net zoals in Nederland heeft de Belgische Pliesie porsches gehad en het was letterlijk en figuurlijk DE auto waar je naar moest uikijken.
Waarom een Carrera 3.0? wel....
1. the body is fully galvanised and provides better protection for the daily use I have of her
2. The weight of both Carrera 2.7 and Carrera 3.0 is identical
3. By reading Paul Frere's: "the original Porsche 911", I realised that in 1976 the Carrera 3.0 offered the following benefits over the impact bumper G-model 2.7 Carrera 210 hp engine -which was also found in the cult Porsche: the Carrera 2.7 RS:
"The road test published in Auto, Motor and Sport of October 25, 1975 indicated that the lossof 10 hp in the I-series Carrera 3.0 engine compared wit it's 2.7 litre predecessor is of little consequence, maximum speed being reduced by a mere 2mph to a still very useful 146.2 mph, which all standing start acceleration figures practically identical or, if anything, on the better side of it. Flexibility however, which was already excellent with the 2.7 litre Carrera, shows a dramatic improvement, 40 to 80 kph (25 to 50 mph) in fifth gear dropping from 14.1 to 9.4 seconds, the 80 to 120 kph (50 to 70 mph) time from 12.1 to 10.4 seconds and the 120 to 160 kph (75 to 99.5 mph) time from 12.4 to 10.7 seconds."
In fact, the 930 Turbo with 3 litres is quoted to accelerate from 0-100 kph in 6.1 seconds whilst the Carrera 3.0 is quoted to do this sprint in 6.0 second flat. Naturally the moment the turbo kicks in, the C3 is left behind like nothing else.
Iedereen in GB is helemaal gek van de 2.7 litre 210 pk carrera en de carrera RS. Met een carrera 3.0 heb ik me even een bargain gekocht: onderhouds boekje en alle originele rekeningen sinds april 1977! Een old boy heeft ze altijd perfect bijgehouden en ik probeer nu de traditie verder te zetten.
Nadat ik een goede 15.000 km met haar heb gereden, moet ze nu een bottom end rebuild hebben. (barrels, pistons, valves, valve guides) Ik heb ze nu gestald in Belgie. Iemand enige ervaring met Porsche Ahrens in Duisburg, Duitsland?
Een simpel rekensommetje heeft me namelijk duidelijk gemaakt dat porsche specialisten hier in Engeland 30% duurder zijn dan aan de andere kant van het Kanaal. Honestly
Als het een beetje meezit zal ik ook met "hillclimbs" en/of "sprints" meedoen vanaf december 2005. Natuurlijk met een carrera 3.0: een monster van 985 kg, een deamon set up, een gebanceerde motor, een RSR clutch en en en. Fingers crossed!
en voordat ik de ducktail spoiler had:
Jullie forum schijnt gefrequenteerd te worden met een leuke gezellige bende. Indien jullie eens meer willen weten over de pre-1973 bende in de UK:
www.ddk-online.com
take care,
Bert
(edit door paSCal: Even wat linkjes naar de foto's goed gezet!)